Vandaag mijn klokken-unit er maar eens uitgehaald omdat mijn KM teller het had begeven en mijn kleine klokje in de toerenteller het niet deed en mijn dimmer erg moeilijk deed.
Toen mijn klokje door gemeten en dan komt mijn vraag aan jullie:
Als ik op de + aan de achterkant de meter had en ging op zoek naar contact, fiel me deze weerstand op.
Wie weet waar dit voor dient en wat het doet?
Ik kreeg wel contact aan de voorkant, maar niet meer aan de achterkant van dezelfde weerstand. Zie foto's in geel cirkel! Ik denk dus dat deze stuk kan zijn en daar door de klok niet meer werkt. Is zonde want het ziet er erg netjes uit vanbinnen, zie geen slijtage sporen!
Kun je dan uiteindelijk dit weerstandje weer nieuw krijgen of een vervanger, en zo ja welke vervanger dan?
Graag jullie kennis en reactie. Niet te ingewikkeld omdat ik echt een leek ben.
Daarna de km teller aangepakt, wat ik nog best wel pittig vond, daar ik dat koperenbusje niet van het asje af kon krijgen. Toen verschillende leden getracht te bellen voor advies, maar niemand nam op. In die uren van wachten eerst de dimmer maar gemaakt, met dank aan Govert! Uiteindelijk na 4 uur advies van mijn vriend Job: veel maar kort kracht op het koperen busje uitoefenen.Toen sprong het herset systeem uit elkaar dmv de klapjes met de hamer. Verdikke dat was weer 30 minuten zoeken naar dat kleine KL.TE veertje, want die was weg gesprongen.
Toch voor elkaar gekregen dus dagteller doet het weer!!!
Morgen nieuwe lampjes halen omdat er 5 watt lampje ingezet waren, dus kleine schroei schade. Heb de licht geleiders stukje afgezaagt mbv dremel, daar deze begin stukjes krom en zwart waren, dus licht tegen hield. Aan de bovenkant wit plastig er tussen geschoven, zodat er meer licht weerkaatst wordt.
Groetjes Jeroen