[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Nieuw op het Forum....280CE gekocht.... : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:51

Nieuw op het Forum....280CE gekocht....

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Nieuw op het Forum....280CE gekocht....

Berichtdoor Brownskin » 04 mei 2008, 17:37

Hey mensen,

Mijn naam is Robert en woonachtend in Amsterdam.
Ik ben hier op het forum beland omdat ik een 280CE uit 1978 op het oog heb.
Zodoende de nodige ervaring van menigeen en informatie hier opdoen.

Auto ziet er niet super super gelikt uit, maar waar het nu mij om gaat is dat hij motorisch in goede staat is.
Uiterlijk zal ik daarna inorde maken.

Mocht ik tot aankoop overgaan dan zal ik vrijwel direct een LPG instalatie erin laten bouwen om zo de nodige km ermee kunnen maken.
Ik zal deze auto dagelijks gebruiken, althans hier op het forum lezend is dat gewoon te doen.(correct me if i am wrong)
De auto zal ik binnenkort een motorische check laten ondergaan en mocht dat oke zijn(nog adressen in omgeving Amsterdam waar ik dit kan laten doen), dan ben ik voor het eerst een Benz rijder.

Nog tips om naar te kijken specifiek voor de 280CE uit 1978?
motorisch vooral?

Zie fotos van de auto.

Groetjes allemaal...

Post edited by: brownskin, at: 2008/05/04 19:20

Post edited by: brownskin, at: 2008/05/04 19:28<br><br>Post edited by: brownskin, at: 2008/05/22 08:33

Brownskin

Re:Nieuw op het Forum.... Voorstellen dus....

Berichtdoor JaapW114 » 04 mei 2008, 19:35

Hallo Robert,

Welkom hier. Als ik de auto zo bekijk, een kleine tip, je kunt het vergelijken met een ijsberg, 90% zit onder water. Zo is het ook met de slechte plekken. Realiseer je wat je aan narigheid aan de buitenkant zie, is aan de binnenkant vaak vele malen erger! Nog erger je kunt het pas goed zien als je lal aan het demonteren bent en dan is er geen weg meer terug. Ik ben van mening dat je beter een harde auto met een slechte motor kan hebben, dan een goede motor met een slechte carrosserie, dat blijft een schip van bijleg.

Lees eerst goed op dit forum alvorens je tot aanschaf over gaat.

Wat je ook besluit, succes.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor alex240diesel » 04 mei 2008, 22:07

Ik sluit me aan bij je Jaap, wat een hobby project is dit zeg
alex240diesel

Berichtdoor Boy Benzdorp » 04 mei 2008, 23:46

De manier waarop de lak is gebarsten en er 'nog bij hangt' op/aan het achterscherm laat al zien dat er plamuur onder zit.
Plamuur onder een ogenschijnlijk mooie laklaag zit er niet voor niets!
Ik denk dat we het hier over de door Jaap genoemde 90% hebben. Met andere woorden kijk heeeeel goed uit en 'bezint eer ge begint'.
Ik wens je veel wijsheid.

Jan
Boy Benzdorp

Berichtdoor Brownskin » 05 mei 2008, 02:53

Hey hallo,

Dank jullie wel voor jullie info.
Betreft de wielkast: Is dit een dure ingreep, is het niet zo van een stuk spatscherm kopen en lassen?

Wil eerst even een tijdje met de auto rijden om daarna de auto op te knappen.
Auto is al voor de apk geweest, afgekeurd op 2 voorbanden en paar puntjes laswerk onder de auto, niks groots is daar al vernomen.

Nog motorische tips waarop ik specifiek moet letten voor 280CE?

groetjes,
Brownskin

Berichtdoor JantjeV8 » 05 mei 2008, 07:50

Ik begrijp bovenstaande meningen wel, maar ook plaatwerk is te repareren. Ik bedoel een koprevisie kost net zoveel als een auto overspuiten.

Wat ik weet van de coupe's: Zorg dat deur en raamrubbers er compleet en in goede staat bij zitten, die zijn knetterduur. Zo ook de bumbers en dan met name de verchroomde hoekdelen. Ook de voorruit goed bekijken op steenslag en putjes, dat is een andere als van de sedans en ook wat moeilijk verkrijgbaar.

Maar goed, als de auto en de prijs naar je zin is cq navenant de staat van de auto is. Goed orienteren kan je wel 'geld mee verdienen'. Uitgeven is zo gebeurd.

Succes!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roel280€ » 05 mei 2008, 09:21

Ach, het is wel een origineel Nederlandse coupé met een mooie kleurstelling. Als de prijs juist is en de techniek goed, waarom ook niet? Maar je zult idd meer tegenkomen dan je vooraf verwachtte, dat is de "charme" van de W123....
Roel280€

Berichtdoor 250petrolgrun » 05 mei 2008, 11:11

Beste Robert,

Ik sluit mij aan bij de bovenste meningen. Pas op voor de oude liefde duivel die in iedere oldtimer koper schuilt!

Je bent gek van de M110 motor in combinatie met de koets van de W123-Coupé en dan zit er nog dit en dat en zus en zo op ohhhh wat een wagen die ga ik helemaal opknappen.

Dat is je plan. Je bent alleen niet de 1e! Dus leer hier van de oude en wijze mannen, zodra je begint met rijden komt er van opknappen niets meer en ben je alleen maar bezig met lap middeltjes. Dus het is kopen en gelijk wegzetten en beginnen of een harde auto kopen.

Alles heeft natuurlijk met budget te maken en ik kan niet in je portomonaie kijken ;)

In iedergeval veel succes met wat ook je besluit mogen zijn.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Nico Vliet » 05 mei 2008, 11:52

Robert,

Ga eens rekenen. Aanschaf + deze auto opknappen + gas inbouwen. Schat dat je aan de 5000 euri komt en een hoop uren werk. Ik zou zeggen, koop een harde 123 waar al een gasinstallatie in zit. Die vind je wel voor bovengenoemd bedrag.

Groetjes,

Nico.
Nico Vliet

Berichtdoor w123boy » 05 mei 2008, 12:10

hallo robert

ik ben het helemaal met nico en arno eens

ook ik spreek uit ervaring
rijden en tegelijk opknappen gaat NIET samen

je moet hem of direct opknappen in de vrije uurtjes
of een goede kopen (en die zijn er genoeg)
opknappen was bij mij ong 3/4 jaar en ik had echt geen slechte Benz
overal gaan een bult uren inzitten

als je een goede gaat zoeken of bekijken
vraag dan ff een clublid of iemand anders die er kijk op
heeft

veel succes met je keuze

grt w123boy
w123boy

Berichtdoor kuipertje » 05 mei 2008, 12:42

Mij lukt het tot nu toe prima: rijden en opknappen tegelijk. Alleen moet je dan af en toe een paar dagen op de fiets :) En een hoop vrije tijd kan ook geen kwaad...

Bij mijn auto zagen de schermen er beter uit. Tot we alles los haalden: de binnenschermen voor natuurlijk verrot, kokerbalken voor en achter een gatenkaas, binnenranden achter verrot.

Aan de ene kant natuurlijk een tegenvaller, aan de andere kant was het uiteindelijk nauwelijks meer werk om grote oversized delen in te lassen dan allerlei kleine herstellingen te doen. Met een goede week werk in de avonduren was het dan ook klaar. Let wel... dan waren we met drie man bezig: een monteur/lasser, een spuiter die alles ook strak maakte en ik voor het domme werk.
kuipertje

Berichtdoor Brownskin » 05 mei 2008, 12:46

Brownskin

Berichtdoor Nico Vliet » 05 mei 2008, 13:02

Robert,

Ga bij klasse klasiek in Utrecht langs. Die kennen de 123 door en door.

Groeten,

Nico.
Nico Vliet

Berichtdoor Nico Vliet » 05 mei 2008, 16:17

En ja Robert, alle onderdelen van een 123 zijn nog te verkrijgen. Misschien een specifiek onderdeel niet direct bij een leverancier maar dan zal je er, bijvoorbeeld via de 123 club, nog wel aan kunnen komen.
Nico Vliet

Berichtdoor Brownskin » 05 mei 2008, 23:37

Hey Nico bedankt voor je tip,
Ik heb vandaag contact opgenomen met een gas instalateur voor een order specificatie.
Toen ik de beste man vroeg wat het koste om een gas injectie instalatie in te bouwen zei hij dat eerst niet kon en daarna dat het heel slecht werkt bij de m110 motor.
Op het forum gelezen dat het juist beter is; Backfire krijgen is dan nihil.

Contact ook opgenomen met klasse klassiek, ga met de 280CE daar eens langs voor een grondige check up.
Uit nieuwsgierigheid: Weet iemand de specificaties zoals topsnelheid,0-100 acceleratie,koppel, max toerental etc.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes<br><br>Post edited by: brownskin, at: 2008/05/05 23:40
Brownskin

Berichtdoor Nico Vliet » 06 mei 2008, 10:34

Robert,

Meer gegevens over de auto kun je oa vinden in de bedieningshandleiding. Die staat onder W123 Links -> Bedieningshandleiding. De 280 loopt zo'n 200 in ieder geval!

http://www.xs4all.nl/~ipenburg/Mercedes ... ual/?front
Nico Vliet

Berichtdoor Nico Vliet » 06 mei 2008, 10:38

Nico Vliet

Berichtdoor Brownskin » 06 mei 2008, 14:03

Dank je wel voor de link, heb het even opgezocht.

Zijn grooote cijfers allemaal :-)

Ff rond gebeld weer, gasinjectie is peperduur t.o.v. normaal systeem.
2500 euri tegen euro of 920 a 1200 euri.
Nou nog ff afwachten wat ze bij klasse klasiek zeggen over de staat van de auto.

Hoop dat ik deze week of hooguit de week daarop daarna toe kan gaan voor de check.

groetjes...
Brownskin

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 mei 2008, 14:19

Beste Robert,

Het gas injectie systeem afblijven A.U.B!!!!!

Het topic wat je hebt gelezen is waarschijnlijk van Marcel den Butter. Hij heeft er dik €7000,- aan versleuteld en de wagen loopt echt Kl(*&te. De carter ontluchting liep vervolgens via een oud cola flesje één en al ellende!

Inmiddels heeft Marcel de wagen ook niet meer, ondanks dat hier en daar te lezen valt dat hij het systeem geweldig vind maar dat is het niet.

Dus luister naar je garage man.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor alex240diesel » 06 mei 2008, 17:29

Arno,

Een Gas injectie systeem werkt echt super, mits het goed is gemonteerd en goed gebruik maakt van de regelingen die er op de motor zitten. Het is dus niet zozeer dat het bij Marcel een dure grap werd, ik denk dat daar iets anders gruwelijk fout is gegaan. Overigens een Gas injectie systeem kost ongeveer 2500 Euro, maar is ivm de luchtweger wel bijna een must.
alex240diesel

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen