[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W126 hangt achterover : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 18:38

W126 hangt achterover

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

W126 hangt achterover

Berichtdoor miloud » 27 apr 2008, 00:34

mijn achtervering van de 300sd/W126 uit 1981 is te zwak . hij hangt namelijk achterover. de voorkant vind ik ook wat hoog staan het is een auto uit de VS zijn deze types hoger dan de europese types..?
ik vind het zo geen gezicht.
wat kan ik hier aan doen...?
miloud
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor mb170 » 27 apr 2008, 07:24

je kunt tegen het achterover hangen verzwaarde achterveren laten monteren of wat een voediger is hulpveren laten monteren dit is makkelijker
mb170
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor aernout » 05 mei 2008, 20:53

126??? een 3-teveel dus ...

ik weet niet of ze er ook voor een 126 zijn, maar ik heb eens zwaardere veren bij marcel kappen gekocht vor hetzelfde probleem.

zeker niet duurder dan hulpveren.
aernout
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor JantjeV8 » 06 mei 2008, 07:25

Je schoonmoeder voorop de bumber zetten, dan hangt ie weer recht..

Zonder onzin: Bij een diesel komt dat nog niet zo vaak voor, wel bij de LPG rijders vanwege het extra gewicht achterin.
Wat wel belangrijk is: Die W126's hebben vaak niveauregeling, als dat zo is heeft hulpveren of verzwaarde veren geen zin, dan moet je OF de niveauregeling beter afstellen OF naar het defect zoeken.
Defecten niveuregeling:
- Schokbrekers (inwendig)lek
- Regelventiel los geraakt van de achteras
- Oliepeil te laag
- Buffer bollen inwendig defect, membraam kapot.

Er zijn nog wat mogelijke oorzaken, maar meestal is het in bovenstaande wel terug te vinden.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor alex240diesel » 06 mei 2008, 12:18

Jan,

Kan jij mij vertellen of niveau regeling makkelijk te installeren is op een auto die dat standaard niet heeft. Mijn LPG-er heeft ook last van door zakken, maar ik vind hulpveren plaatsen eigenlijk maar een tussen oplossing. Met een niveau regeling denk ik dat je het veel netter en stabieler kan oplossen.
alex240diesel
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor Harrie » 06 mei 2008, 12:32

Alex.

Wij plaatsen rubberen blokjes tussen de windingen van de spiraalveren.
Het maakt de veren iets steviger maar gaat niet ten koste van je rijcomfort.
Zorgt er wel voor dat de wagen niet gaat hangen bij volle LPG tank.
Setje rubberen blokjes kost in de reguliere automaterialenhandel ongeveer 30euro.

Met vriendelijke groeten Harrie Puite.
Harrie
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor JantjeV8 » 06 mei 2008, 12:55

Dat zou ook wel eens een charmante methode kunnen zijn, een oplossing is het niet, maar wel een hulpmiddel.

Alex:
Het lijkt mij wel mogelijk. De posities van de schokbrekers blijven hetzelfde, alle componenten zijn op een W123 en een W126 nadien op te bouwen omdat in wezen iedere auto al min of meer is voorbereid.
Oliepomp moet voor op de motor, reservoir rechtsvoor op het binnenscherm, 2 (koperen) leidingen naar achteren onderd e bodem door, 2 schokbrekers uitwisselen, de 'bufferbollen' zitten daar aan vast, en het heveltje met stuurventiel aan de achteras monteren.
Hou je van knutselen kun je er aan beginnen, volgens mij is het alleen moeilijk/kostbaar om aan de schokbrekers te komen. Anderzijds zijn er ook slopers genoeg om e.e.a. uit te halen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor Henk1959 » 06 mei 2008, 13:04

Alex

Harrie heeft gelijk, ook mijn 230C met 100 liter LPG tank hing zwaar achterover. We hebben er van die rubber blokken tussen de vering gezet en in combinatie met zwaardere schokdempers staat ie weer tiptop op z'n pootjes. Het is een betere oplossing dan hulpveren, wat mij betreft.
Henk1959
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 mei 2008, 14:48

Ik zou eerst de kofferbak maar eens leeg halen! ( Grapje kan nog wel hè hier? Voordat er weer commentaar komt! )

Groet, Arno
250petrolgrun
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor alex240diesel » 06 mei 2008, 17:25

Arno, dat is ook een optie, de benzine tank heb ik inderdaad niet nodig ;)
alex240diesel
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor Douwe Jan » 06 mei 2008, 17:25

Vier nieuwe originele veren en je weet niet wat je overkomt;
dan nog even doorgaan : 4 nieuwe schokdempers erbij en je zoeft als een warm mes door de boter ....
Ongelooflijk wat een effect !!
Douwe Jan
 


Re:W126 hangt achterover

Berichtdoor JantjeV8 » 06 mei 2008, 17:33

Hoe dan ook, ben zelf flink W123 fan, maar een W126 blijft een sensatie om in te rijden.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten

cron