[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Geprobeerd om kleppen te stellen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:02

Geprobeerd om kleppen te stellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Geprobeerd om kleppen te stellen

Berichtdoor Quint250 » 06 mei 2008, 21:21

Hallo allemaal,

Vandaag geprobeerd om mijn kleppen te stellen van een 230E 1982 automaat.

Accuklem los gemaakt.
Bougies verwijderd, kabels gemarkeerd.
Luchtfilterhuis verwijderd.
Klepdeksel verwijderd.
Daarna met sleutel 22 steeds de moer op de poelie verdraaid tot een klepstoter van de inlaat in de hoogste stand stond, daarna de kleppen gesteld.
Dus de inlaatklep en uitlaatklep gesteld op het moment dat de klepstoter van de inlaatklep in de hoogste stand stond, dus klep gesloten.

Ik heb er waarschijnlijk een puinhoop van gemaakt want hij start niet meer.

Kan iemand mij simpel uitleggen wat ik moet doen,(ik ben een erge leek op dit gebied maar wilde het toch proberen.)

Groet,
Quint250
Quint250

Re:Geprobeerd om kleppen te stellen

Berichtdoor D!rk » 06 mei 2008, 21:38

Er van afblijven en een deskundige er bij roepen.

Kleppenstellen moet je gewoon door een vakman laten doen, het is absoluut geen leken werk ! Tenzij je weet wat je moet doen.

Groet

Dirk
D!rk

Berichtdoor Wiebren240D » 06 mei 2008, 21:46

Hallo Quint250

ik ben vrijdag bij Jaap W114 in Waarland waar een klus aan mijn auto moet gebeuren.
maar ik denk dat ik in de middag wel klaar ben.
en ik zie dat jij in Noordholland woont maar waar ik hoop tussen Waarland en de Afdluitdijk dan wil ik wel langs rijden om het probleem op te lossen en jou te vertellen hoe het moet.
is bij een M102 moter gewoon een karwei waar bij je goed op moet letten en vooral goed kijken hoe de nokken as staat.

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor janbenz1 » 06 mei 2008, 21:47

Hallo Quint250 ,
Direct geen paniek,
Ga even goed na of je de juiste kleppen uitlaat en inlaat niet door elkaar hebt gehaald.
Dan begin je rustig met de eerste klep te stellen die , waar de nok van de stoter staat afgewezen.
Dus de stoter moet los zitten, zodat er ruimte tussen stoter en klepsteel zit.
Kijk goed of dit een inlaat of een uitlaat klep is.
De inlaatkleppen stellen op 0,15mm en de uitlaatkleppen op 0,30 met koude motor!

Draai de motor met de klok mee, en dan net zo lang tot je de volgende kunt stellen.
Kijk goed wat je doet, en schrijf op welke je hebt gesteld.

Draai voordat je start, de motor eerst een paar keer met de hand rond, zodat je zeker weet dat je geen schade krijgt.
Kom je er dan nog niet uit roep dan iemand die je kan helpen.
Ik weet niet waar je woont, anders wil ik je wel helpen.

groet jan.
janbenz1

Berichtdoor Citrobenz » 06 mei 2008, 21:58

Heb je wel vonk?
Het kan zijn dat je per ongeluk een draad van de ontsteking los hebt gemaakt.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Quint250 » 06 mei 2008, 22:18

IK heb wel een vonk, aan de draden licht het niet.
En iedereen bedankt voor het aanbieden voor hulp, maar hij staat in zoetermeer bij mijn schoonvader. ik zelf woon in Zaandam maar heb daar geen plaats om te sleutelen.

IK denk dat de afstelfout zit in het tegelijk afstellen van de inlaatklep en de uitlaatklep of denk ik nu verkeerd.
Quint250

Berichtdoor Trouwkoets » 06 mei 2008, 22:41

Quint, geen paniek (maar dat had al iemand geroepen). Het stellen van de kleppen is een fluitje van een cent, kind kan de was doen. Ik woon in Den Haag, en wil best een keer komen kijken. Ik heb je een pm gestuurd.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Trouwkoets » 07 mei 2008, 14:51

Opgelost.....verdelerkap zat niet goed vast
Trouwkoets

Berichtdoor Citrobenz » 07 mei 2008, 22:35

ja wat zal ik zeggen?

ach ik zeg maar niks meer ;)

Mooi dat het opgelost is!
Groet,