[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
heel veel blauwe rook!!!!!! : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:18

heel veel blauwe rook!!!!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hij doet het weer!!!!!

Berichtdoor Gerrie » 08 mei 2008, 21:05

Nou mensen hij is weer van de partij!!!!!!

Het was de koppakking en alles is gelijk afgevlakt.
De koppen,de klepstoters,de geleiders etc vernieuwd(voor gas)
ja ik weet het gas is om te koken maar wel goed voor de portomonee.
Hij loopt weer als nieuw de motor is nog nooit zo stil geweest.

Dus ik kan weer lekker cruissen door den lande<br><br>Post edited by: gerrie, at: 2008/05/08 21:11
Gerrie

Re:heel veel blauwe rook!!!!!!

Berichtdoor JantjeV8 » 08 mei 2008, 21:48

Goed voor je portemonnee??? Ook als je een kop moet reviseren?..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:hij doet het weer!!!!!

Berichtdoor Trouwkoets » 08 mei 2008, 22:22

Tjonge wat ben jij lang uit de lucht geweest. gefeliciteerd met deze revitalisatie

Alles laten doen, of ook zelf aan het sleutelen geweest? Foto's? Wellicht heb je gelezen dat bij de Trouwkoets misschien de kop ook gelicht gaat worden om 2 afgebroken tapeinden van het spruitstuk uit te boren.
En hoe is het met jou spruitstuk, ik heb nog geen foto van je ontvangen voor het bekende topic :-)

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Gerrie » 09 mei 2008, 20:39

Ben inderdaad een tijdje uit de lucht geweest.(drukdrukdruk)

Trouwkoets: ik heb deze keer alles laten doen ik ben niet zo'n techneut dat ik dit allemaal zelf kan doen (zou het wel willen).
Hoe het met mijn spruitstuk is zou ik nog niet weten moet er nog eens een keer een foto van maken.
Hij was wel weer in een keer goedgekeurd(hoelang is hij nu eigenlijk geldig 1 of 2 jaar).

JantjeV8: het was inderdaad een aardig bedrag maar al had ik op bezine gereden dan had het ook moeten gebeuren.
Maar ovr al die km die ik al gereden heb hab ik door op gas te rijden al aardig wat bespaart.
Gerrie

Berichtdoor Coupe280 » 09 mei 2008, 21:45

jantje V8
als je een keer in de gelegenheid bent jan reken dan eens uit 100.000km op LPG .
of 100.000km op benzine . de uitkomst zal je verbazen .
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 09 mei 2008, 21:56

Puh dat wil je niet weten ik denk dat daar zo'n 15.000 euro verschil in zit.
Rob Holewijn

Berichtdoor Roel280€ » 09 mei 2008, 22:13

Op gas is voor veelrijders, ik als seizoensrijder, met 4-5000km max per jaar zal er nimmer vrolijk van worden. Meer onderhoud (er kan meer stuk), nieuwe vering tegen het doorzakken, minder bagageruimte. Maar als ik 'm dagelijks zou rijden met de 280E, dan zou ik ook een goeie tank, flash lube en super verdamper kiezen voor een paar mille.
Roel280€

Berichtdoor Gerrie » 09 mei 2008, 22:31

het klopt je moet inderdaad een veel rijder zijn anders is het niet rendabel om te doen.
ik rij daar tegen 20.000 km minstens per jaar dus het verdient zich wel terug door op gas te rijden.

en de kosten waren wel veel maar volgens mij zijn er die al meer hebben betaald voor deze reperatie(€1300)alles vervangen naar gas en wat kleine dingen.
Gerrie

Berichtdoor Topasbrauner » 10 mei 2008, 18:20

Je hoeft helemaal geen veelrijder te zijn voor LPG. Ik heb in mijn 230.6 en 250c LPG en er geldt totaal geen drempel om die wagens voor een rit te pakken. Alle clubdagen, oldtimerdagen of zomaar een rit met mooi weer merk ik qua kosten niet eens, voor een paar tientjes rij je het land door. Eenmalig 1000 euro inbouw is even doorbijten maar de investering waard in mijn ogen, alleen al om bovenstaand verhaal.
Komt bij dat de wagens geweldig draaien op LPG, vaak beter dan op benzine.

In mijn 200 rij ik bijna nooit, omdat die geen gastank heeft. rondje 1 op 8 rijden met 1,60 per liter vind ik niet leuk, sterker nog niks aan, lol eraf.

Datzelfde gaat trouwens gelden voor de topasbraune diesel. Die loopt met 1 op 11 ook niet echt goedkoop meer met die 1,35 voor een liter diesel.

Ik vind LPG dus helemaal geweldig. Het is de investering in tank en extra onderhoud (sneller puntjes, kap, rotor, kabels, bougies, etc vervangen en op termijn koprevisie) meer dan waard.

Lang leve LPG!
Topasbrauner

Vorige

Keer terug naar Techniek