Ik ben met mijn vriendin dinsdag terug gekomen van een welverdiende week vakantie in Zuid-Frankrijk, 80km onder Toulouse. Uiteraard de tocht gemaakt met de W123. Ik heb voor de liefhebbers nog enkele foto's:
Het was een flinke heenreis, aangezien het huis waar we verbleven op 1200km (13 uur over gedaan) van Rotterdam ligt. Het weer zat in ieder geval wel mee onderweg. De hele week ook lekker weer gehad (~28 graden)
Dit was het huis waar we verbleven (is van mijn schoonouders)
De Mercedes had in ieder geval een eigen plekje om te slapen
We zijn een dagje naar Andorra geweest. De rit is absoluut de moeite waard maar voor de rest is het niet veel bijzonders.
We rijden richting de Pyreneeen
Ze komen steeds dichterbij!
Dan begint het klimmen. De 220D heeft er geen enkel probleem mee, ondanks de steile hellingen. Zelfs terugschakelen naar de eerste versnelling is niet nodig, vanuit de tweede kom ik altijd wel weer op gang
En daar waren we dan: op 2400 meter tussen de sneeuw
Heerlijk om de Benz hier doorheen te sturen
Ter plaatse nog veel rondgereden naar verschillende dorpjes, uiteraard ook om boodschappen te doen e.d. Na een week terug gereden via Luxemburg, alwaar mijn ouders verbleven. De afstand van vakantieadres naar Echternach is 1138km, en ondanks de snelheid die ik constant aanhoudt:
Worden we tot 5x ingehaald door dezelfde Zwiterse Range Rover Sport met zwitsers kenteken, tot 4x door enkele Nederlandse motorrijders en meerdere malen door andere herkenbare auto's. Constant rijden gaat klaarblijkelijk toch sneller dan telkens 180 rijden en weer stoppen.
Ook de Becker Europa doet het prima en dankzij de FM-transmitter kan ik mn mp3 speler zelfs beluisteren via de radio.
Afterall hebben we in 9 dagen tijd ongeveer 3300 kilometer afgelegd en een gemiddeld verbruik gehaald van 1 op 11,8. De auto heeft op een los moertje van een uitlaatklem geen krimp gegeven en zich voorbeeldig gedragen. Olieverbruik nihil (niet te zien op de pijlstok iig) en naar mijn idee een redelijk brandstofverbruik (gezien de snelheid en de bergen). In de zomervakantie staat de volgende vakantie gepland, nu eerst nog een paar weken hard studeren...