Ik rijd gister van Amsterdam over de A2 richting Klasse Klassiek (Utrecht).
Het is superdruk, want JanBenz collega's staakten.
Ik zit op de linkerbaan en sjok rustig met de auto's die gezamenlijk als een doseerpomp voortbewegen. Stukje rijden afremmen, stilstaan, weer rijden etc.
In dit stramien weet een A-klasse achter mij zich niet meer te houden en remt niet meer mee.
Beng! Achter in mijn W123! G*Dv*@R#@mmmbrl! Ik had al een enorme rotdag en al vloekend doe ik mijn riem af en ik zwaai mijn deur open. Ik loop naar achter, bang voor wat ik ga zien. Een oude man stapt uit en loopt ook naar voren 'Wat doe je nou!' riep ik uit maar bedaarde meteen weer, het kan natuurlijk gebeuren. 'Sorry' bracht de man uit en keek naar het neusje van zijn A-klasse.
De man vraagt zich af waar de schade zit van dit ongelukje, want, terwijl hij naar een nieuwe buts in mijn klep wijst, 'Die kan het niet zijn' zegt hij doodleuk.
Ik kijk hem aan en zeg 'Ik ben heel eerlijk, en zal ook heel eerlijk zeggen dat die 2 andere butsen er al inzaten, dat heb ik op vakantie in Frankrijk zelf gedaan toen ik achteruit reed, maar die u nu aanwijst is ECHT nieuw'.
'Nou ja' zeg ik, 'Laten we dan maar even van de weg gaan en naar de vluchtstrook gaan'.
Terwijl we daar staan pakt de man het meetlint erbij en loopt van zijn voorkant naar mijn achterkant.
'Wat bent u aan het doen?' vraag ik. Hij legt me uit dat de hoogte van de schade niet klopt met de hoogte van zijn schade.
Ik zucht en vertel meteen waar het op staat.
'Dat zat er NIET, ik heb nu GEEN verklaring HOE het er komt maar dat het NIET was WEET ik wel!'
Ik ga absoluut niet akkoord met het feit dat u gaat beweren dat het al was, kijkt u maar, de schade is "vers", er zit geen vuil overheen'.
Ik zie inmiddels dat de man het echt niet begrijpt maar ook wel inziet dat het er nog niet zat, gelukkig vult hij het formulier in zoals het gebeurd is en even later zit ik weer op de weg.
Grappig, hoe een dag die al rot is nog rotter kan worden.
W123 groet,
Jurgen