door Mercedennys » 01 dec 2005, 00:30
Peter,
Helaas, dat lukt niet. Hoe is dat weet? Nou, zelf geprobeerd... Ik heb een 300TDT met afdekhoes ofwel een doppelrollo. Deze is gemonteerd op de achterkant van de (gedeelde) achterbank en zit aan de metalen klemmen vast.
Uit een andere 300TDT had ik een derde bankje over en begon enthousiast deze om te zetten. Nadat ik het zitvlak had overgezet begon ik aan de rugleuning. Wat blijkt inderdaad, door de afdekhoes kan de rugleuning niet goed naar achteren vallen. Inzittenden kunnen er dus ook niet tegenaan leunen omdat dan de rugleuning tegen de doppelrollo aanzit. Sterker nog, als je snel op zou trekken (280TE heb je toch met 185pk) valt je rugleuning naar beneden.
Kortom, deze combinatie lukt dus niet. Wat je wel kunt doen is je afdekhoes verwijderen zodra je je derde bankje openklapt. Als je bankje naar beneden is, 'hang' je je afdekhoes weer aan de metalen klemmen op de achterbank.
En wat heb je eerder, het bankje of de afdekhoes?
Afdekhoes monteren:
goed opletten op de metalen klemmen op de achterbank, en plastic aanhaakklemmen bovenin om hem op te hangen/ het afdekhoesgedeelte met het gaas op spannen, andere bekleding op je achterklep, hier zitten twee haakjes aan waar je afdekhoes aan geklemd zit als ie naar beneden is over de kattenbak.
3e bankje monteren:
bankje past uiteraard in de bak waar anders alleen een plank in ligt, zitvlak en rugleuning bevestigen.
enige uitdaging zijn dan de gordels die gemonteerd moeten worden op de D-vleugel, naast de achterdeur. Daar heb je dan andere zijvlakken nodig waar de gordels doorheen gaan.
Succes,
MerceDennis
PS ik heb het 3e bankje dus maar niet gemonteerd en alleen de afdekhoes erin...