Vanmorgen werd ik aangenaam verrast. Ik heb misschien al eens verteld dat de Patelgraue als ik hem niet bij de deur heb gestald staat bij een boer op een klein kwartier fietsen van mijn huis. De stalling is echter niet ideaal. Het is een open schuur, waarvan de dakdelen niet op elkaar aansluiten. Als het regent wordt de auto gewoon nat en vuil van de rommel die vanaf het dak naar binnen regent. Ook vliegen er vogels in de schuur, zodat er vaak vogelstront op de auto zit als ik hem weer ophaal. Ik had al eens te kennen gegeven, dat als het enigszins kan ik graag een paar plekjes wil opschuiven naar een gedeelte waar het dak wel dicht zit. Voor de vogelstront heb ik een hoes gekocht maar die waaide de hele winter steeds van de auto af. Kortom het was niet ideaal. Het valt echter niet mee om voor een redelijk bedrag een stalling te vinden, waar je bovendien zonder afspraak zo in en uit kan rijden.
Vanmorgen werd ik door de boer gebeld, dat hij een nieuw plekje voor me had. Ik moest maar even komen om te kijken of het wat leek. De boer is ook in het bezit van een grote loods, die vroeger een koeienstal was. Hierin staan de tractor en andere apparaten. Afgelopen maanden zijn de schotten eruit gehaald en is er een nieuwe betonnen vloer ingelegd. Het is een grote loods met dubbele deuren. De boer had besloten, dat de Benz wel een vaste plek in die loods mocht hebben. Bovendien mag ik nog steeds komen en gaan wanneer ik wil en heb ik toestemming gekregen om zelf de deuren te openen en sluiten. Ik moet zeggen dat ik hier heel erg blij mee ben en dat heb ik de man ook verteld. Ik heb ondervonden dat het zeer moeilijk is om zo'n stalling te vinden. Dus de Pastelgraue staat voortaan kurkdroog als ik hem niet gebruik. Een hele zorg minder.
Groet,
Janbenz