door Govert » 27 mei 2008, 20:11
De borgring heb ik er met een tang proberen af te krijgen, toen brak die min of meer, de borgring bedoel ik, dus nu zit het iets minder strak vast. Houd dus een nieuwe borgring paraat.
Ik heb er ATF type A suffix A ingedaan, maar iets nieuwere ATF gaat ook. Er zit totaal 1,6 liter in, maar in het reservoirtje maar iets van een kwart tot een derde liter. Er zit dus veel in het stuurhuis.
De lage drukslang (de retourslang) is te herkennen aan de eenvoudige slangklemmen, het is een rubberen slang die met gewone slangklemmen vastzit. Daar staat dus geen druk op. Die maak je los aan de kant van het reservoir, anders kan je hem moeilijk ergens inhangen. De olie loopt van reservoir via de hogedrukslang naar stuurhuis en dan via de retourslang terug.
Ik had het iets verkeerd getypt: "net zo lang totdat ik geen schone ATF meer kreeg", ik bedoelde: "net zo lang totdat mijn schone ATF op was". De olie in het reservoir was toen aardig "ververst".
Het heen en weer sturen moet je niet helemaal tot het uiterste doen heb ik wel eens gelezen.
Post edited by: Govert70227, at: 2008/05/27 20:13