Hey!
Gisteren dus naar de wagen gaan zien. Een klein verslag:
Onderkant quasi helemaal roestvrij, krikpunten OK, wielkasten ook.
Alleen zag ik snel roest in de binnenkant van de voorbumper (zie foto). Ook onder de voorbumper links zit een redelijke roestplek waar ik echter geen foto van heb kunnen nemen (ik had een geleende camera met een beperkt intern geheugen, grmbl..)
Ook zijn er veel bouten van de velgen verroest maar dit zal snel te vervangen zijn neem ik aan? Tenzij de bouten gigantisch veel geld kosten, wat me zou verbazen.
De rubbers rond de ramen waren in betere staat dan deze van de grijze coupé aloewel dat deze aan de onderkant van de ramen wel wat verstorven leken ook.
De motor starte direct en klonk goed maar ik vond de auto een beetje veel trillen toen ik ervoor stond. Het zag er wel stoer uit maar ik weet niet of dit normaal of gezond is. De motor zelf zag er vrij goed uit. Op de foto's zie je wat oppervlakkige roest, of is dit iets om toch rekening mee te houden?
Het schuifdak werkte nog, de rubber zagen er redelijk goed uit nog. De eigenaar vertelde me dat deze geen problemen gaven, nja..
Onder de matten vond ik geen vocht, maar de zetels zelf vond ik nogal vuil en een beetje doorzeten. We kunnen natuurlijk de zetels wel wassen en ook dat doorzeten zijn stoorde me niet echt. De rest van het interieur zag er tiptop uit. Ik zou geloven dat er nog niemand van achter had gezeten
Al bij al lijkt het me een goeie auto. De man zei dat hij van een gestorven familielid was die aan zee woonde en meer met de tram reed dan met de wagen (heeft 147.000km). Daarbij is hij meerdere malen behandeld geweest tegen roest en dat zie je wel. De prijs die hij vroeg (5.500) deed hij zakken tot 3.800 met keuring.