Mijn 240D 1981 kwam laatst er niet doorheen!
Die vent had hem een half uur stationair laten warm draaien. toen 5x achterelkaar vol gas erop en steeds teveel roet gemeten.....
Mijn motor is absoluut in orde que slijtage, het zuiverste en mooiste dieselblok wat ik ooit heb gehad! kan wel zijn dat de verstuivers eens gereinigd moeten worden, daar zal het hem aan liggen.
het schijnt dat olierook voor de roetmeting minder telt? (Vreemd lijkt me dat? die uitspraak zal wel voor de CO meting gelden... maar lijkt me ook sterk eigenlijk).
Ik werd er in elk geval goed suf van de laatste keer, ik zal dit jaar de verstuivers wel nakijken maar ik ben er van overtuigd dat mijn motor niet veel rookt. (en dat zelfs met nieuwe luchtfilter, olie en filter).
Of ik moet naar een andere APK gaan denk ik..... goed te horen dat het versoepeld is, wat mag het nu zijn? 3 parts per x cm3 of zo?