door Fritske » 03 jun 2010, 13:45
Hoi,
Om de informatie een beetje centraal te houden, post ik mijn vraag even in dit oude topic:
Vorige week heb ik een trekhaak gekocht voor mijn 230. Die wil ik er komende week opzetten. Helaas heb ik alleen geen trekgewichten op mijn kenteken staan, dus die zal ik ook nog moeten aanpassen.
Ik heb even de RDW gebeld, en ze zeggen dat ik alle delen van het kentekenbewijs moet opsturen, en een begeleidende brief met de gewenste trekgewichten. Deze moeten overeenkomen met de gewichten die bij hen in de database staan,als de gegevens bekend zijn. Als de gegevens niet bij hun bekend zijn moet ik een brief/bewijs van de fabrikant/importeur, waarin de trekgegevens staan.
Ze zeiden ook dat het verstandig is om (ter vergelijk) nog wat kentekens van auto’s van hetzelfde type en bouwjaar te vermelden, waarbij er wel een trekgewicht bekend is.
Daarom mijn vraag: Kan iemand mij helpen aan kentekens van andere 230’s (liefst uit 1978), waarbij er wel trekgewichten op het kenteken staan. Als je liever geen kentekens over het forum noemt, kan het natuurlijk ook via een PM.
Wellicht is dit ook makkelijk voor anderen die nog een trekhaak gaan monteren.
Groeten Fritske