Na 2 jaar in de 280CE overgestapt naar de 300D, heb ik de 300D toch weer verkocht na 10000 km in 6 maanden. De stap is gewoon te groot geweestvan een 280CE naar een 300D. Ik kon maar niet wennen aan het gemis van accelereren, ook vond ik het lawaai van de 300D met de vierbak irritant bij sommige snelheden. Verder een perfecte auto, die witte 300D. Ik kon er een goede prijs voor beuren, dus op zoek naar een benzine versie. Bij Topklassiekers vond ik een prachtige bordeaux rode 230E, in een staat waar je ze zelden in ziet. Alle kriksteunen zijn ongelast, de chassisbalken nog in de originele lakstaat. Interieur als nieuw bj. jan. 1983. Even staan twijfelen en toch maar gekocht. Enige optie is de niveauregeling (op een sedan met trekhaak). Kmstand 136000 (als het al meer zou zijn dan is dit niet op te maken (totaal geen gebruiksporen). Na de 280CE nu de 230E, de auto wordt wel voorzien van LPG (Mandigers). Kijken hoe dit bevalt, het motorvermogen komt dicht in de buurt van de 280E, het verbruik is wel een stuk gunstiger, wish me luck....
It's a to big step for men geweest. Je kunt het beste maar beginnen in een 200D ipv een 280E.