[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Afscheid Dionneke1963 : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:19

Afscheid Dionneke1963

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Afscheid Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 24 mei 2008, 13:29

Hoi allemaal.

Mijn W123 is weg en ik ben weer mercedesloos. Voor sommige onbegrijpelijk, maar ik rij nu weer een Opel Vectra 1.6-16V en dat is zeker geen Mercedes, ik weet het.

Waarom? Ik heb voor een oldtimer niet genoeg tijd, plaats en kennis om het te onderhouden en ook weer helemaal goed te krijgen en na 7 maanden in mijn 230E bleven er gewoon zaken liggen waaraan ik me stoorde. Natuurlijk mis ik de ruimte, de luxe, het zweverige rijden, de krachtige motor, de leuke blikken en complimenten. Toch ben ik maar weer terug gegaan naar een oude bekende, de Vectra. Geen last van een gescheurd spruitstuk, stuurspeling, kromme remschijven, het 1:7-geslurp en wat andere dingen. Daarbij is het ook weer zomer en ben ik weer vaker op mijn motor weg.

Ik wel wel alle clubleden bedanken die me ooit hebben bij gestaan met goede adviezen en ik heb hier ook veel geleerd. Ook heb ik hier achter mijn scherm genoeg lol gezien en gemaakt, wat niet altijd in goede aarde viel. En wat moet je nog meer schrijven? Ik vond het een hele leuke ervaring, een hele leuke club, een hele fijne wagen, maar ik heb geen W123 meer en of die er ooit nog een komt is de vraag? Mercedes blijft wel een favoriete auto van me, dus misschien dat ik ooit nog met een andere ster ga rijden.

Dionneke1963

Re:Afscheid Dionneke1963

Berichtdoor keesies240d » 24 mei 2008, 13:42

Nou veel geluk!
Tot ziens

Kees
keesies240d

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 24 mei 2008, 13:55

auf wiedersehen en mischien tot ooit

groetjes Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Trouwkoets » 24 mei 2008, 17:47

Dag Dion, en je weet het: "Jedes Popel ein Opel", dus wellicht tot ziens :-)

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor w123boy » 24 mei 2008, 19:35

hallo dion

tot gauw

je houd het toch niet vol zonder ster

grt w123boy
w123boy

Berichtdoor Dionneke1963 » 24 mei 2008, 21:17

Geen getreur of gezeur, ik zie nog steeds een sterretje als ik door mijn voorruit kijk, alleen zit hij ook in mijn voorruit.

Ooit nog een Mercedes? Nou.........liefst morgen, maar dan eentje van een paar jaar oud. Of een W123 in complete nieuwstaat. Het zijn heerlijke auto's en ze hebben een aardig voorkomen, maar ik beschouw het meer als vervoer dan hobby al blijft elke wagen voor mij een heilige koe en vertroetel ik hem, maar desondanks wordt hij wel eens ziekjes en daar wordt ik weer ziek van.
En wie weet wordt er over een paar weken weer een Vectra ter ruil aangeboden? Weet je bij mij nooit.

Maar als popel (God know's what it is? Direct eens op google zoeken) zal ik me hier uiteindelijk ook maar weer afmelden. Wel jammer, want ik denk dat de mercedesclubrijder in het algemeen wat anders is dan de opelclubrijder. Ik kan natuurlijk een petje kopen en schuin gaan zitten, wat muziek op volume 40 zodat mijn spoilers er af donderen al zou dat nog niet gebeurd zijn door de uitlaat. Mijn mening: Ik laat hem net zoals de Mercedes zo origineel mogelijk, maar een paar mooie velgen kunnen geen kwaad.

Dionneke1963

Berichtdoor MB280E » 24 mei 2008, 22:41

veel succes met de opel.
Vindt het jammer van je mooie W123 want op foto ziet ie er apestrak uit. (en nog een speciaal kleur ook)
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 25 mei 2008, 10:02

Dion,

Het is jammer dat je ons gaat verlaten, maar ook al enkelemaanden geleden door je aangekondigd. Ik hoop dat je veel plezier hebt met het rijden in je Vectra, zal denk ik nooit het zelfde gevoel geven want het is een allemans auto ;)

Tja, een W123 is een hobby auto, ik heb er 1 speciaal voor woonwerk, waarom: ik heb er behalve onderhoud geen omkijken naar. Ze blijven doorgaan ;) Toch hoop ik dat je de club niet geheel de rug toe keert, het was namelijk altijd LOL met jouw opmerkingen in de topics.

Keep on smiling en het gaaie goe
alex240diesel

Berichtdoor benedendijker » 25 mei 2008, 12:09

Tot ziens Dion veel geluk met de nieuwe P-OPEL en veel rijplezier toegewenst ik zal een s gaan kijken naar je oude ster in Geffen.
Je had het al aangekondigd en je afgemeld voor de Zomerrit
Ad
benedendijker

Berichtdoor Nico Vliet » 26 mei 2008, 00:33

geluk dion, later
Nico Vliet

Berichtdoor Roel280€ » 26 mei 2008, 00:48

Heb zo veel Opels gehad, Dion, Monza's, Manta's, Ascona-B's (maar nooit jouw oranje B 2.0/SR), Vectra-A's, een Admiral (die donkerblauwe 37-DS-NL die in Tilburg rondrijdt is mijn ex), Omega 3000 en een oersterke Corsa. Maar als het ouder wordt heeft het aandacht nodig. Ouderdom komt met gebreken. Heb je niet echt iets met de W123, maar wel met auto's, dan kom je overal. Ik heb heel veel met de W123, een jeugd-dingetje. Hou je taai in d'n Opel en alle bolides die je nog gaat verkrijgen de komende maanden... Blijf wel rondhangen hier.
Roel280€

Berichtdoor Dionneke1963 » 27 mei 2008, 19:35

Tja, hier nog blijven hangen en me nog schuldig voelen ook. Tuurlijk is die Vectra geen Mercedes en zo rijdt hij ook niet. Ook zal er wel een keer iets aan mankeren, maar het is weer een keuze die ik gemaakt heb. Ik ben er niet echt ontevreden over en hij rijdt wel soepel. De deuren klinken als mijn moeder's koekentrommel, de stoelen zijn wat harder en dan moet ik ook nog niet vergeten terug te schakelen bij de stoplichten. Hij veert ook wat stugger, eigenlijk is het best wel een kl*tebak, hahaha.

Nee hoor, hij rijdt wel goed en heeft een mooie kleur die je niet vaak ziet. Bij deze wagen ga ik nog wel wat kleine details veranderen om hem een beetje van mij te maken. Er komen deze week nog 16" velgen op en een gril met een chrome rand. Vanavond ga ik nog "smoke" achterlichten halen die ik wel beschaafd vind. Dat zijn precies dezelfde, maar dan donkerder. En de oranje knipperlichtjes aan de zijkant in de sierstrip die nu oranje zijn worden vervangen door witte of zwarte. Tupperware, brulpijpen, zwarte ramen en 300DB-muziek komt er niet in of op. Ten eerste weggegooid geld en ik vind het vreselijk.

Ik heb me al aangemeld bij de Vectra-club en binnen twee uur al een aanvaring en 4 personen in mijn nek, waaronder een moderator. Snap er geen reet van? Ik denk dat ik me moet verlagen, dat zijn daar ook de meeste Vectra's en personen, en waarschijnlijk begrijpen ze het ABN ook niet. Een moderator schreef mij: Zul jij je eigen eerst niet eens voorstellen!! Ik schreef: Wij zeggen altijd eerst hallo en stel je zelf eerst voor, ik ben geen hond die commando's opvolgt. Ik stel me wel voor als ik daar de tijd voor heb en ik me een beetje georienteerd heb. Dan komen andere dat ze dat soort volk niet willen hebben, dat ik beter kan opflikkeren en nog wat f*ck-woorden. Best wel een gezellige club met meetings en bbq's. Wedden dat ze niet verder dan 5 kunnen tellen. Na de 5 komt de R, zo staat het namelijk op die pook in het midden, haha.
Ik zal de site gebruiken voor wat onderdeeltjes of technische vragen, maar vaak zal ik er niet te vinden zijn.

Tot zover het Vectra-nieuwsbulletin, eens kijken of ze dat woord daar al kennen. Wel veel lettergrepen en zelfs een streepje!

Groetjes Dion
Dionneke1963

Berichtdoor Markparket » 27 mei 2008, 22:40

Whaaaaaahahahahahahaha!!!!

Super!

Es lebe die OPEL!!
Markparket

Berichtdoor Martin123T » 27 mei 2008, 22:42

Volgens mij is het een gave....
Martin123T

Berichtdoor henklith » 28 mei 2008, 00:15

Doin als die club niet bevalt koop je toch een omega.
Ik heb ze allebij gereden, de Vectra 1.7D en de omega 2Li.
De vectra was de zuinigste auto die ik ooit heb gereden, 1 op 23 gemiddeld zomer en winter.
De omega was de lekkers rijdende auto die ik ooit heb gehad echt ook een ruimte bak, 1 op 11 op gas no problemo!
Hou bij alle opels de roestplekken in de gaten, bij de vectra het dak boven de voorruit!
bij de omega's de kokerbalken achter.
laat is nog wat ven horen he!
Groet, henk Lith
henklith

Berichtdoor Dionneke1963 » 28 mei 2008, 23:32

@ Henk:

Die club me niet bevallen? Het lijkt wel 1 groot komisch stripboek. Soms lees je dingen en vraag je jezelf af of ze het echt menen! Iemand krijgt het advies om naar zijn koppeling en drukgroep te laten kijken. Vraagt desbetreffend persoon wat een drukgroep is. Natuurlijk kun je niet alles weten, maar een drukgroep moet toch wel bekend zijn als je hobby je wagen is?
En hier afscheid nemen of mijn account verwijderen valt me nog zwaar. Ik hang hier wel graag rond om nog wat te lezen en wat te volgen en dat overigens ook nog eens in leesbare taal die ik begrijp. Ik denk dat ik maar een ster in mijn gril ga zetten en spuit hem gewoon oranje. Misschien dat het niemand opvalt?

Groetjes Dion
Dionneke1963

Berichtdoor Motormongool » 29 mei 2008, 01:15

Motormongool

Berichtdoor henklith » 29 mei 2008, 09:46

Hoi Momo,,
Leuk en duidelijk verhaal, ik denk ook dat het vaak niet het merk is, maar de mensen die er in rijden die het merk zo degeraderen.
Ik heb twee van die O's gehad, (mijn toetsen bord is ook besmet geraakt), maar die auto's waren voor mij pure zakelijke winners, Ok, ze roesten verschikkelijk, maar voor de rest, pas des problemes.
Groet, henk
Oh ja Dion, we zien je vast snel weer terug een ervaring rijker en illusie armer (zo was het toch he)
groet, henk
henklith

Berichtdoor Semrick » 29 mei 2008, 12:25

Tja Dionneke zo zie je maar weer.
Ook al was hier ook niet altijd iedereen het met jou eens (of andersom) je hebt je hier volgens mij toch altijd welkom gevoeld.
Ach wie weet ruil je die Vectra ooit weer in voor een echte auto en tot die tijd kom je gewoon af en toe gewoon nog eens hier kijken.
Maar als spuit je die vectra in alle kleuren van de regenboog en zet je er 20 sterren op het zal nooit een Benz worden..... het is niet anders ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 29 mei 2008, 12:31