Dag W123 medeliefhebbers,
ik voel me zo langzamerhand de Leny het Hart van de de W123 T-model. Ik weet niet wat jullie doen maar toch wel elke dag dat ik op het internet zit, kijk ik even op marktplaats.nl en zoek op W123 naar de laatste koopjes, onderdelen en T-modellen.
Ik ben al 3 jaar in gelukkige bezit van een T-model, al meerdere verre reizen met mijn T gemaakt (afrika en Moskou). Mijn eerste TDT heb ik helemaal laten opknappen en roestvrij gemaakt, en word verwend met originele onderdelen, poetsbeurten en regelmatige olie en filter verversingen.
Sinds kort heb ik een tweede TDT gekocht die een beetje was overleden. Een andere versnellingsbak erin gezet en deze ben ik nu een beetje aan het opknappen. (compressie is niet meer zo goed dus ik maak me nog wel een beetje zorgen om haar.)
Gisteren was ik naar het oosten van het land gereden waar een ex-franse TDT te koop stond. Ik rij de straat in en zie haar al staan achter op het pad. Schud de hand van de eigenaar, een handelaar die zelf met belasting vrije 280E het pad op rijdt. De TDT maakt een verdrietige indruk, interieur nog heel maar erg vies, van een hondenbezitter geweest. De motor start, voorgloeilampje gaat niet uit, ik start, <check> motor is goed.
Beide voorschermen hangen aan de onderkant los, ik rij de auto van de kant (stond tegen de heg) en zie de rechter onder dorpel, deur met deuken, krikgaten hangen er los bij, ik prik met mijn hand zo de dorpel weg, wielrand achter is broccoli... Slechte achterbumper maar die kon ik er nog los bij krijgen.
Hm, kopen en opknappen of niet?
Om een lang verhaal kort te maken, een nacht slecht geslapen en volgende ochtend toch maar gebeld het niet te doen.
Maar ik voel me toch een beetje een Leny het Hart om de laatste T-modellen die er nog zijn op de weg te houden en op te knappen... Het liefst had ik een soort T-model opvang centrum maar ik houd het toch maar bij 2 TDTs maximum
En dat met 2.6 miljoen W123s waarvan 199.000 T modellen waarvan 36.000 TDTs...
Hebben jullie dat nou ook, dat je de W123 toch wil redden indien mogelijk?
Groet,
Leny 't Hart alias Mercedennis