[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
problemen op LPG rijden : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 14:06

problemen op LPG rijden

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

problemen op LPG rijden

Berichtdoor BS82 » 12 feb 2009, 21:04

Hallo,

Sinds gisteren heb ik problemen met het rijden op LPG.
Plotseling viel me op dat als ik gas gaf, er geen kracht was en de auto heel langzaam versnelde.
Ik kon nog wel op snelheid komen maar na enige kilometers ben ik op benzine overgeschakeld.
Vanochtend op benzine gereden en na enkele km overgeschakeld op de LPG, alles liep zoals gewoon maar na een kilometer of 8 had ik hetzelfde probleem, ik trek op bij een verkeerslicht en in z´n 1 merk ik al dat er bijna geen kracht in zit, dan naar z´n 2 en 3 en ik rijd ca. 50 km , maar het lijkt erop dat na enkele kilometers dat ik niet meer vooruit kom.
Opnieuw overgeschakeld op benzine.

Iemand een idee wat er aan de hand is, bij voorbaat dank.

Bert
BS82

Re:problemen op LPG rijden

Berichtdoor leos » 12 feb 2009, 21:23

verdamper defeckt ???<br><br>Post edited by: leos, at: 2009/02/12 20:23
leos

Berichtdoor FrankG » 12 feb 2009, 21:31

Hoi Bert,

Je leest hier op het forum de hele tijd dat je ontsteking perfekt moet zijn. Afstelling en componenten.

De mijne wordt morgen afgesteld en nagekeken. (Ook een 250, dus ik volg je met extra belangstelling).

Succes.
FrankG

Berichtdoor aernout » 12 feb 2009, 22:46

heb je er nog koelvloeistof inzitten???

geen vloeistof, is geen verwarming van de verdamper, is vloeibaar gas, is klote lopen .......

afsluitertje kapot? als ie niet geheel open gaat heb ie ook minder gas

hebbie nergens aan gedraait ofzo?

gr.

Aernout

p.s. ik geef mn bek ook maar een dauw naarmate ik verstand heb, en geef dus geen enkele garantie op mijn bijdragen of de zinnigheid ervan.
aernout

Berichtdoor BS82 » 16 feb 2009, 15:55

Hallo,

Nee, ik heb nergens aan gedraaid behalve de contactsleutel, momenteel start hij geeneens op LPG.
Ik zal Mandiger LPG eens bellen, hij valt net nog onder de 2 jaar garantie die hij geeft.

Groetjes Bert
BS82

Berichtdoor aernout » 16 feb 2009, 18:26

heb je wel even je koelvloeistof gechecked?

misschien toch ook de verdamper om zeep ....

Paul kun je altijd even bellen natuurlijk.
Geschikte vent, wil je altijd wel helpen!

Aernout
aernout

Berichtdoor BS82 » 16 feb 2009, 19:52

Hallo Aernout,

Afgelopen vrijdag was de koelvloeistof net beneden het minimum, vandaag zag ik deze zeker 5cm lager stond, dus ik vermoed een lekkage, en heb ik van dat spul gekocht om deze lekkage in mijn radiator te dichten wat ik morgen vroeg zal doen.
Het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is van het probleem o.a. omdat deze afgelopen dagen lager is komen te staan en ik toen niet meer heb gereden. Het probleem is al vanaf afgelopen woensdag begonnen.
Maar ik ben maar een leek en weet niet veel hiervan af.

bert
BS82

Berichtdoor Citrobenz » 16 feb 2009, 20:44

Hallo Bert,

Kijk eerst eens of je een lekkage kunt vinden voordat je troep in je radiateur gooit.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor aernout » 16 feb 2009, 20:52

vreemd is het zeker ...

een lek is je verdamper misschien?
de verdamper verwarmd dmv koelvloeistof om het vloeibare gas te verdampen.
Als die lek is .......
Geen plas koelvloeistof onder de auto gevonden zeker?
aernout

Berichtdoor BS82 » 17 feb 2009, 18:46

Er was volgens mij wel een plas, maar dat was moeilijk te zien met al die regen. Toch heb ik de indruk dat ik vloeistof kwijt ben geraakt uit de radiator. Gisteren bijgevuld en dat spul erin gegooit.

Vanochtend stond ik al om 10 uur bij paul mandiger op de stoep, ik ben toen even wat gaan wandelen en binnen een uur had hij het probleem al opgelost.
Hij zei tegen mij dat een rubber dekseltje dat in de verdamper zit, een scheurtje had. Hij heeft het vervangen en de auto rijdt weer perfect op LPG, alleen stationair maakt hij momenteel veels te veel toeren. Het viel allemaal onder de garantie en ik heb de indruk dat hij echt instaat voor het werk wat hij levert. Ik had 25000 km met die LPG installatie gereden.

Hopelijk hebben we er weer iets bijgeleerd.

Groetjes Bert uit Maastricht
BS82

Keer terug naar LPG Specifiek