[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rood lampje : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:39

rood lampje

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

rood lampje

Berichtdoor markus » 27 mei 2008, 09:32

Hallo, sinds gisteren gaat als ik rond de 100 rijd, het rode lampje van ladung zachtjes branden. Als ik vervolgens 80 ga rijden, gaat het lampje na verloop van tijd weer uit.
Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen???
markus

Re:rood lampje

Berichtdoor Citrobenz » 27 mei 2008, 09:37

Hallo Markus,

Zet maar nieuwe borstels in je dynamo, dan denk ik dat het wel over is.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor markus » 27 mei 2008, 10:52

Hallo Henk,

Heel erg bedankt voor deze tip, klinkt logisch, want dit lampje brand ook als ik de auto start, lampje voor de accu.

Groetjes Marc
markus

Berichtdoor alex240diesel » 27 mei 2008, 12:29

Het kan ook zijn dat je dynamo te veel weerstand heeft en dat de snaar begint te slippen bij 100 km/h, maar dan zou je het moeten hebben in elke versnelling en dus bij verschillende snelheden. Wat mij trouwens sowieso logisch lijkt met het door jou bedoelde lampje. het klinkt mij zoals jij het beschrijft een toeren afhankelijk verhaal ;)
alex240diesel

Berichtdoor JantjeV8 » 27 mei 2008, 12:56

Klinkt gewoon echt als versleten borstels. Is compleet met regelaartje, kost ca. 7,50 bij de automaterialenhandel. 2 schroefjes + stekkertje, zo gepiept.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Citrobenz » 27 mei 2008, 14:09

Ligt er net aan wat voor dynamo er op zit Jantje ;)
Bij mij waren het 7 boutjes en 2 stekkertjes, alleen borstelhoudertje.
Eerst het zwarte kapje van de dynamo af, toen spanningsregelaar en daar onder de borstelhouder.
Ja en nu moet ik nog zien waar ik die kan kopen.

Ja ja het kan verkeren
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee