door JantjeV8 » 27 mei 2008, 10:12
Ja, injector kun je ook zonder gereedschappen controleren.
Injector uitdraaien, leiding voorzichtig wat wegbuigen, injector weer aan de leiding bevestigen. Injector in een potje hangen, bijvoorbeeld van glas want dan zie je goed wat ze doen. eventueel tegen het spetteren een stukje spons onderin het potje leggen.
Dan de auto starten, dus op 1 cilinder te weinig. Eigenlijk met 2 man, niet te lang doen want dan wordt de kans op een natte bende erg groot.
Je kunt dan zien hoe de injector zich gedraagt.
Zo werk je ze 1 voor 1 af.
Wel kun je al van te voren bepalen welke cilinder achter blijft.
Start de auto, en trek 1 voor 1 de bougiedoppen los. Let op dat je geen opdonder krijgt. Je kunt ook per bougie de motor uitzetten en weer starten. Dan merk je welke cilinder het minst reageert, daar zit de boosdoener.
Maar je bougiekabels kunnen absoluut al de veroorzaker zijn. Zorg eerst maar eens dat die goed zijn. Beru of Bosch maakt volgens mij niets uit, van beide hoor je goede en mindere ervaringen. Het merk wat je noemt is mij onbekend maar weet wel dat de m110 er ontzettend gevoelig voor is.