MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:51

Tellerklok

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Tellerklok

Berichtdoor Erik Schoeber » 27 mei 2008, 22:38

Hallo, vanmiddag een 230TE gekocht, rijdt voortreffelijk maar de meters (benzine en temperatuur)slaan naar maximum uit en reageren op het gaspedaal...oliedrukmeter is wel 'normaal' iemand een suggestie?
Met vr gr Erik
Erik Schoeber
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 27 mei 2008, 22:42

Hoi,

ten eerste gefeliciteerd met de aankoop!!!! Ten tweede klinkt het als een massa probleem!! Dus kijk deze goed na.

Hier is al veel over geschreven via andere topics, dus gebruik je zoek opdracht: Search Forum!

Groetjes
JerommekeOhjajoh
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor Erik Schoeber » 27 mei 2008, 22:43

ok doe ik thanx!
Erik Schoeber
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor Erik Schoeber » 27 mei 2008, 22:45

ok doe ik thanx!
Erik Schoeber
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor alex240diesel » 27 mei 2008, 22:51

Erik,
Dit is wat ik weet van de meters:
De meter van benzine wordt gestuurd door een weerstand. Zo uit mijn hoofd 75 Ohm voor vol en aflopend voor leeg, bij een bepaald Ohmage gaat dan vervolgens het lampje aan dat je in je reserve zit. bij een maximale weergaven, moet je dus een hoge weerstand hebben op de signaaldraad.

Temperatuurmeter werkt andersom. Hogeweerstand voor koud, maar zie voor de waarde het topic over koelproblemen dat op dit moment ook actueel is, en een lager wordende weerstand voor warm. Bij kortsluiting heeft de temperatuur een maximale temp, namelijk weerstand nul.

Nu wat ik niet begrijp:
Je geeft aan dat ze bewegen op het gaspedaal. Hoe reageren ze hierop? Heb je al eens naar je instrumenten cluster gekeken om te zien of daar slechte contacten op zitten? Heb je al eens enkele waarden gemeten om te zien of je meters een verkeerd signaal krijgen, dus is je input correct?

Wat ik in deze zou doen?
Stel een lijstje met punten op die je kan controleren om de werking vast te stellen.
punt 1 zou voor mij zijn de contacten nalopen en deze reinigen zodat zij goed contactmaken.
punt 2 zou zijn de inputsignalen controleren
punt 3 zou zijn .....

Vul het lijstje aan, maar zorg in elkgeval dat je kan gaan uitsluiten dat een bepaaldpuntje voor hetprobleem zorgt. mijn vermoede is dat wanneer de contacten gereinigd zijn het probleem al wel eens weg kan zijn.
alex240diesel
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor Erik Schoeber » 27 mei 2008, 23:00

Bedankt ik ga er mee aan de gang!
Eerst maar es de klok eruit en met een espresso d'r bij lekker de contacten reinigen..
Gr Erik
Erik Schoeber
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor henklith » 28 mei 2008, 00:35

Erik, maak eerst even de minpool van de accu los, als je daar zo aan het rommelen gaat!
groet, Henk.
henklith
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 28 mei 2008, 11:46

Hallo Erik (mooie naam en ook nog de enige juiste spelling, met een "k" ;-)),

Ik heb deze week ook problemen gehad met m'n klokkenwinkel. (zie: http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,13/) Bij mij was het duidelijk een massaprobleem; ik heb het dashboard verwijderd en de stekkers losgemaakt en ingespoten met contactspray. Daarna was het probleem over.

Groet,Erik
Gottlieb u. Karl
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor henklith » 28 mei 2008, 11:51

De enige juiste contactspray,, met twee C's?
Groet, Henk
henklith
 


Re:Tellerklok

Berichtdoor Wim Matsinger » 28 mei 2008, 11:56

Zoek even op het forum op "dansende bezine meter..."

bij was de printplaat beschadigd waardoor er een massa probleem was.

gr wim
Wim Matsinger
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten