MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 18:44

lekkage zoeken

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

lekkage zoeken

Berichtdoor Nico Vliet » 26 mei 2008, 21:39

Tijdje terug mijn achterraam rubber aan de buitenzijde afgekit ivm lekkage richting hoedenplank en kofferbak. Meeste lekkage was verholpen op een klein spoortje aan de rechterzijde de kofferbak in. Vriend van me bleek een apparaatje te hebben waar je lekken mee kunt zoeken. Was in eerste instantie sceptisch maar na er wat mee bezig te zijn geweest lijkt dit toch een goed ding te zijn. Het is een zender die je in de auto legt en een ontvanger in penvorm waar je verdachte plekken aan de buitenzijde mee afloopt. Zodra je bij een lekt komt gaat het apparaat sneller pulsen. De twee plekken waar dat gebeurde afgekit en na twee buien lijkt het nu helemaal dicht te zijn. Wellicht interessant voor andere leden met een lekke Benz.

www.novatio.nl

Nico Vliet
 


Re:lekkage zoeken

Berichtdoor Mathieu300CDT » 28 mei 2008, 00:17

Wat een uitvinding!
Mathieu300CDT
 


Re:lekkage zoeken

Berichtdoor henklith » 28 mei 2008, 00:31

Hoi Nico, ik heb gekeken op die site, bij diagnose apparatuur, maar die is alleen voor geregistreerde gebruikers.
Misschien verkoopt conrad deze akoestiesche (schrijf je vast anders)testers wel.
groet, Henk
henklith
 


Re:lekkage zoeken

Berichtdoor Nico Vliet » 29 mei 2008, 16:03

hoi henk, zal als ik weer thuis ben aan mn maat vragen wat zo een apparaat kost. Hij heeft een garagebedrijf en zal wel geregistreerd gebruiker zijn.
Nico Vliet
 


Re:lekkage zoeken

Berichtdoor henklith » 29 mei 2008, 19:26

Hoi Nico, is goed,,
Maar wat ik ook zeker voor ogen had is dat we dit soort test apparatuur eigenlijk als club zouden moeten hebben, en bv. voor een week verhuren aan leden, want wanneer gebruik je nu zo iets, dat zelfde geld natuurlijk ook voor nog veel andere spullen, speciaal gereedschap, denk aan goeie veerenspanners, noem maar op.
Groet, henk
henklith
 


Re:lekkage zoeken

Berichtdoor Nico Vliet » 29 mei 2008, 23:56

Inderdaad Henk, zat ik ook al aan te denken. Als we een club zijn kunnen we wellicht een budget creeren voor zulk speciaal gereedschap.
Nico Vliet
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten