[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kleppen stellen hulp e.d. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:32

Kleppen stellen hulp e.d.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Brownskin » 23 mei 2008, 09:10

Hallo,

Heb sinds kort een 280CE en vroeg me af of dr iemand in omgeving Amsterdam is die mijn kleppen kan stellen en mij kan vertellen in welke staat de kop is.

Garage adressen heb ik al gekregen hier op het forum, maar wou graag dit samen doen/ zien met iemand die dit kan en mij wat kan uitleggen over deze auto.

De kleine details daar gaat het me om, of beter gezegt ervaring.

Ik zoek informatie/ handleiding voor deze 280CE in het ned of engels, het enige wat ik gevonden heb is in het duits.


Groetjes
Brownskin
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Wiebren240D » 23 mei 2008, 09:53

Hallo Daar

kom volgende week zaterdag naar Waarland ligt op een half uurtje rijden van Amsterdam

ik ben er dan ook neem ik de klepstel sleutel wel mee.

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor éénopzeven » 26 mei 2008, 14:20

@ Brownskin

Misschien kunnen we zaterdag samen naar Waarland gaan.., ik woon ook in A'dam.
Ik wil mijn kleppen ( M110 ) ook doen maar ontbeer de speciale Hazet-sleutel die ik liever wel gebruik.
Ik weet hoe het moet maar heb het nog nooit gedaan. Ik wil het per sé zelf doen maar in geval van nood biedt de aanwezige expertise van Jaap en Wiebren uikomst.

Ik hoor het wel.

@ Jaap en Wiebren

Als jullie zaterdag a.s. aanwezig zijn kom ik graag even langs.
Is er nog plaats? Eventueel voor twee ( zie @Brownskin )?

Groeten..,

Robert
éénopzeven
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Wiebren240D » 26 mei 2008, 18:32

Hallo Robert

kom maar langs.
maar regel het wel even met Jaapw114.
ik ben er om 9 uur ongeveer.
en als die andere ook wil komen mag van mij ik rij om 4 uur weer naar Sneek.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Brownskin » 26 mei 2008, 20:25

Ik zal morgen even overleggen of ik in de ochtend kan komen ivm werk.

@ éénopzeven, lijkt me leuk om samen daarna toe te gaan.
Hoop alleen dat ik mijn nieuwe probleem snel kan verhelpen om ook erbij te kunnen zijn.


Groetjes ook van Robert
Brownskin
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Wiebren240D » 27 mei 2008, 19:07

Hallo Daar

wel even met Jaapw114 een afspraak maaken hij moet wel ruimte hebben en het willen

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Wiebren240D » 29 mei 2008, 18:29

Hallo Jongens

al een afspraak met Jaapw114 gemaakt?

hij moet het wel weten

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor éénopzeven » 29 mei 2008, 23:09

Hallo Wiebren..,

Jaap heeft zojuist bevestigd dat ik kan komen.
Of Brownskin meekomt weet ik niet - zie zijn andere draadje - maar als er niets tegenzit ben ik er.

Dank en tot dan.
éénopzeven
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Wiebren240D » 29 mei 2008, 23:44

Hallo Robert
ik zie je zaterdag wel komt wel goed.

groeten van Wiebren ut Snits

met vakantie van 26-6 tot 20-7
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Brownskin » 30 mei 2008, 02:40

Hey hallo,

Ik heb bevestiging gekregen van Jaap dat ik ook kan komen.
Zoals jullie al weten heb ik nu een probleem met mijn auto en zal ik proberen te komen.

Alvast bedankt.
Brownskin
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Wiebren240D » 30 mei 2008, 12:03

Hallo Daar

ik zie het morgen wel komt hoop ik wel goed word een drukken dag voor mij

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor Brownskin » 31 mei 2008, 17:42

Helaas jongens,

Heb toch maar niet besloten om te komen,
Heb tot diep diep in de nacht lopen kloten, liep wel ietje beter maar niet zoals het hoort, op me navi. stond een 75km ritje en dat kan ik dit beestje niet aan doen zo.

Hopenlijk z.s.m. het euvel gefixt hebben, dan zien of dr iemand zo vriendelijk is de kleppen te stellen en ik het 1 en ander ervan kan opdoen.


Groetjes.
Brownskin
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor éénopzeven » 31 mei 2008, 22:45

Hallo Brownskin..,

Gelijk heb je.., had ik ook niet gedaan.

Ik was vandaag wel in Waarland -schrijf nog een verslag - en weet nu hoe het moet.

Bel me maar.., ik heb je een PM gestuurd.

R.
éénopzeven
 


Re:Kleppen stellen hulp e.d.

Berichtdoor éénopzeven » 02 jun 2008, 00:40

Gisteren naar Waarland gereden.
Na vier maanden uitstel eindelijk eens een dag de tijd om mijn kleppen te controleren op al dan niet de juiste speling.
Aangezien ik dit nog nooit gedaan had vond ik het veiliger om dit met eventuele begeleiding van Wiebren en Jaap te doen. Iedereen beweerd dat het een 'makkie' is maar zonder de Hazetsleutel en telefoontang is het lastig kleppen stellen en een dergelijk klusje moet je bij voorkeur in een comfortabele omgeving doen.
Precies wat de sleutelplek van Jaap te bieden heeft.., geen zeeën van ruimte voor veel auto's maar verder beter dan prima.
Na een rit van ruim 60 kilometer was het blok natuurlijk veel te heet om aan te werken. In de tussentijd wat nader kennis gemaakt.., eigenlijk was dat de rode draad van de dag.., zo bleek later.
Na ongeveer anderhalf uur was het blok redelijk afgekoeld en na eerst alle - niet orginele - kabels met knijpers te hebben gemarkeerd kon het deksel er af.
Dat viel niet tegen.., redelijk schoon.., een beetje aanslag aan de uitlaatkant wat volgens Wiebren door korte ritjes veroorzaakt wordt.
Kleppen controleren.., bijna alles precies goed.., op één na.., uitlaat en 0,05 mm te ruim.
Dat hoopte en verwachtte ik al een beetje want de M110 loopt prima en blijkt al vier maanden buitengewoon betrouwbaar.., ook de bijna 1 op 8 gemiddeld zegt wel iets met relatief veel stads kilometers.
Inmiddels was het al lunchtijd. Omdat ik nogal overdadig ontbeten had kon de maaltijd me nog niet echt boeien maar ben voor de gezelligheid even aangeschoven met een kop koffie.
Terug op de werkvloer alle kleppen nogmaals nagelopen, een nieuwe pakking geplaatst, randen gereinigd en begonnen aan het monteren van het deksel.
Door de vele terloopse gesprekken was het inmiddels tijd voor appeltaart die ik, inmiddels wat hongerig geworden, niet voorbij liet gaan.
Na een half uur ervaringen uitwisselen alles afgebouwd.., controleren of alles op z'n plaats zit en.., starten. Motor loopt onmiddellijk maar niet zoals het hoort en zeker niet zoals het was.
" Hij loopt op vijf poten" roept Wiebren die aan de injectoren van Jaap's tot 200D omgebouwde 250 staat te werken.
Alles nalopen.., kabels controleren en nogmaals proberen.., geen verbeteringen waar te nemen.
Kabels aan een nadere inspectie onderworpen en geconcludeerd dat de 'Eurocables' aan vervanging toe zijn.
Maar hij deed het op de heenreis toch prima..!
Door steeds een kabel niet te verbinden met één van de zes cylinders geprobeerd te achterhalen welke de 'mankepoot' zou kunnen zijn. Daar werden we niet veel wijzer van.
Bougies er één voor één uit en op vonken gecontroleerd.., dik in orde.
Toen begon ik hevig te twijfelen:
Heb ik me vergist met die ene klep? 0,10 in plaats van 0,25?
Moet alles weer uit elkaar? Frustratie..!
Heb ik toch een vergissing gemaakt met het terugplaatsen van de kabels? Maar die knijpers zaten er toch niet voor...
Na een zweetaanval en uit het lood geslagen het Haynes boek erbij gepakt en één voor één aan de hand van een schema de positie van de kabels gecontroleerd. Dat kostte nogal wat tijd want ik ben niet zo'n technicus en Jaap, die inmiddels een bijzonder behulpzaam medestander was geworden, is een diesel-man.
Hé.., vier en vijf zijn verwisseld.., ongelofelijk..!
Vier en vijf verwisseld.., starten en.., BINGO..!
Alles weer peppi nappi..!

Sommige mensen schijnen kleppen in een half tot één uur te kunnen stellen.., ik ben er zelfs één tegengekomen die het in twintig minuten beweerd te kunnen.., geloof ze niet.., kleppen stellen duurt minstens zeven uur.
Opgelucht nog even nagepraat met Jaap, de boel opgeruimd en rond zes uur weer vertrokken.

Jaap en Wiebren.., bedankt voor de kennis.., de behulpzaamheid, het gebruik van gereedschap, de gastvrijheid en geduld.

De sleutelplek in Waarland is een aanrader!

Groeten..,

éénopzeven
éénopzeven
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten