Hallo Remy,
Ik heb het zelfde probleem als jij gehad, maar ik rijd op benzine met mijn 230. ik neem aan dat jij ook een gewone 230 hebt en geen E?
Je kunt eens kijken naar het koudstartmechanisme op je carburateur,
Dat is het ronde chokehuis, waar twee koelwaterslangetjes aan zitten.
Er zitten drie schroefjes omheen waarmee je een klemplaatje kunt losmaken.
Als je dat doet, kun je dat hele huis draaien. Naar links maak je het mengsel minder rijk en naar rechts rijker.(Gezien vanaf de voorkant van de auto naar achteren kijkend)
Dat huis bevat een bimetaal dat reageert op warmte. Als de motor koud is,drukt dat bimetaal een klein wit hendeltje, dat je in een sleufje kunt zien zitten naar rechts. Als dat niet functioneert en het witte hendeltje blijft naar rechts staan,ook bij warme motor, blijft het mengsel veel te rijk en verzuipt de motor langzaam. Hij gaat stotteren, knallen en slaat op den duur af.
Zie onderstaande foto ter verduidelijking van mijn verwarrende verhaal.
Ik weet niet of dit verhaal ook opgaat bij LPG auto's, maar ik denk dat jouw klachten meer met brandstofvoorziening te maken hebben dan met ontsteking.
Groet, Erik