door Remigius » 31 mei 2008, 02:32
Goedeavond heren, dames,
Ik heb mijzelf net voorgesteld in het andere Forum, maar nu wil ik een beschriving geven van mijn nieuwe/oude 230 uit 1976 en de 'lijst' geven van wat ik ontdekt heb dusver.
Mijne is een bijna originele 230 in olijfgroen, automaatbak,vrij kaal, geen airco/electrische ramen, injectie etc. Velgen zijn origineel met de chroom/groene sterkappen erop. LPG in de achterbak, 295k KM op de teller, sunroof creme leer/stoffen bekleding en een aantal gebreken:-).
Dusver ontdekt in order van belangrijkheid:
-Uitlaat achterdemper is al vaak gelast en zit een lek in , mogelijk nog een lek halverwege bij de fittingen/middendemper. Zag op ebay.de deze 2 delen staan voor 115E samen, ex bevestingsmateriaal. Is dit goed spul?
-ruitenwisser reservoir lekt als een zeef (mogelijk het rubber-ik denk het reservoir zelf, kijk bij daglicht beter. Deze wil ik morgen al vervangen, maar waar/bij wie?
-Motor slaat wanneer hij koud is soms af in D. Hij schudt eerst meer en meer en dan stop hij. Wil ik ook zsm (laten) afstellen.
-klok, alarmlichten en binnenverlichting voor/achter werkt niet. Hier heb ik veel over gelezen, zit op een groep in de zekeringkast..helaas kan ik die zekering kast niet vinden?!! Waar zit die? Onder het stuur vermoed ik als ik de draden volg?
-dashboardverlichting werkt niet altijd-is de dimmer denk ik-veel over gelezen, daar ga ik aan werken.
-achterbak lekt, rubber ligt er half af..moet ik een nieuwe voor hebben, maar daar kan ik niet uitkomen welke goed zijn en welk (te goedkope) copies zijn. Dan ook hoe monteer ik die, met lijm?
-Vering van voorstoel(en) is slap/leeg. Wil ik dat schuim tussen steken (van die ronde stukken op maat gesneden..waar kan ik die kopen?)
-roestplekken en plekjes...dat is een lang verhaal en concentreer ik me nu niet op:-)
- 1 ruitensproeier (bijrijder kant) werkt niet, zal verstopt zijn, ook een klein klusje waar veel tijd in gaat..dat laat ik nog even tot de meer urgente problemen.
-binnenverlichting voorkant (met de 3 standen schakelaar) is gebroken, aangezien er geen voltage op staat, iets minder vna belang nu.
-speling op stuur, ook veel over gelezen, ik weet niet precies hoe veel het is, ben geen andere W123's gewend , mijn oude auto was veel strakker in elk geval.
Zo..dat was het wel een beetje, samenvattend, wil ik de uitlaat zsm dichten en vooral het ruitenwisser reservoir vervangen, licht nu al 5 liter op de grond voor mijn huis. Ik woon in Almere, maar ben erg Randstad's, bvb morgen in Utrecht, Maarssen, Nieuw Vennep en Amsterdam..iemand die mij hierbij kan helpen zou ik erg geholpen zijn.
Nu is het bedtijd..klustijd morgen aan mijn nieuwe trots!!
Bedankt en groeten,
Remy
ps, zoals ik mijn intro al meldde zal ik snel een foto maken en plaatsen.