Hallo allemaal!
Dit is mijn eerste post hier en ik sta op het punt een W123 te kopen (denk ik).
Het gaat om deze auto op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/172581094
Ik kan hem via de intranetsite op mijn werk enkele honderden euro's goedkoper krijgen als de prijs waarvoor die op marktplaats staat.
Gisteravond even wezen kijken en een paar dingen vielen me op;
x Roest en lekkage uit het schuifdak, ook last van uitgedroogde rubbers aldaar. Zijn deze rubbers makkelijk te vervangen? 1 van de
afvoergaten is verstopt en vroeg me af of dit makkelijk weer open te maken is.
x Liep met een koude motor niet vlekkeloos stationair, was volgens de verkoper een kwestie van afstellen en niet van versleten kleppen.
Met warme motor liep ie wel weer keurig stationair. Hij stelde voor om hem voor verkoop af te laten stellen.
x Auto zit vol met alle mogelijke opties waarvan er een paar niet meer werken, zoals de twee verschillende claxon geluiden. Ook de
cruise control werkt niet meer naar behoren, hield de snelheid niet vast i.i.g. Betekent dit dat ik in de toekomst meer uitval van
electronica kan verwachten?
Verder reed de auto heerlijk, beetje speling op het stuur en schakelde soepeltjes over. Rondom aardig wat roest en tekenen van een aanrijding die ook gedokumenteerd was in de onderhoudshistorie.
Vraag is natuurlijk of de prijs redelijk is en wat ik in de nabije toekomst allemaal kan verwachten. Ik denk dat linkerachterdeur vervangen moet worden, zijn die een beetje makkelijk te verkrijgen?
Vreselijk veel vragen en hoop dat iemand me daarmee kan helpen.
Alvast hartelijk bedankt.
Bazis