[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
aandrijf trilling 230E automaat : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:23

aandrijf trilling 230E automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

aandrijf trilling 230E automaat

Berichtdoor aernout » 28 apr 2008, 23:40

Er is al veel over geschreven, maar toch maar even proberen of iemand dit bekend voorkomt, en beter nog het opgelost heeft!!!

mijn W123 230E automaat trilt (denk ik) in de aandrijving.

ik heb alle wielen gebalanceerd.
de cardan-as is bij een bedrijf in veendam geballanceerd
het tussen-as lager is vervangen
hardy schijven zijn heel

het gekke is dat ik in eerste instantie een trilling / bonkend geluid had tussen 70 en 90 km/u.
na balanceren van de cardan-as is dat weg, maar in ruil heb ik een "snellere" trilling, een soort roffel tussen de 40 en 60 terug gekregen.

als ik het gas los laat, merk ik er niets van, zodra ik weer ga accelereren trilt ie er over!

zou het het cardan kunnen zijn?
de aandrijf assen?
versnellingsbak?

wat kan ik controleren en op welke manier?
waar zou de oorzaak kunnen liggen?

omdat de trilling van 70 naar 40 km/u is verhuisd, vraag ik me stiekum af of het toch niet in de cardan-as kan liggen ....

vr.gr.

Aernout
aernout

Re:aandrijf trilling 230E automaat

Berichtdoor JantjeV8 » 29 apr 2008, 07:19

Meestal zit zo'n trilling wel in een 'rubber' verbinding die niet lekker meer werkt. Je zegt dat de hardy schijven heel zijn, maar die kunnen ook te slap zijn geworden zonder kapot te zijn.
Trilt je uitlaat nergens tegen aan?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor aernout » 29 apr 2008, 10:40

nee m'n uitlaat is het zeker niet ...

misschien dan toch mar de hardy schijven vervangen en kijken wat er gebeurd.

gr.

Aernout
aernout

Berichtdoor henklith » 02 jun 2008, 23:10

Het gekke is dat mijn 200D ook een soort galmend/hummend/gonzend geluid maakt, vooral rond de 50 a 60, en dan vooral als ik bij die snelheden in de 4 rij!
Vreemd is dat in z'n 3 dat geluid niet optreed!?
Het lijkt mij van achter te komen, onder de auto vandaan.
Het zit er al heel lang in, dus ik wordt daar niet gelijk nenuachtig van :o)), maar als techneut wil je toch graag weten wat er onder de auto allemaal gebeurd.
Vooral dat het optreed in 4, en niet of zeer veel minder!? in 3 vind ik vreemd.
Dus wie mij wat ideen aan de hand kan doen, welkom!
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Bob250stijn » 04 jun 2008, 20:31

Mijn 250 die ik net heb gekocht bibbert ook zo , heb ook ale wielen laten balanceren maar blijft bibberen bij 45-55 kmh.nu lees ik hier iets over hardy schijven,waar zitten die dingen en wat doen ze?
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja

Berichtdoor wwwW123 » 05 jun 2008, 09:17

voor henk: in brabant zeggen we dan: zuinige joekel! ga dan ok nie 50 in zunne vier rijje! :-)))
ik reed met mijn 200D ook geen 50 in z'n vier maar bij 60/65 zette ik em pas in z'n vier.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 05 jun 2008, 10:29

Hoi Hanco,, dat ik een Zunige joekel ben zal ik niet tegenspreken hoor :o)), daar is denk ik ook niets mis mee he.
50 in z'n 4 is inderdaad een beetje aan de grens, maar ik gebruik die snelheid dan ook enkel om te consolideren.
Dat gehum, lijkt soms ok wel een beetje uit de vering te komen, is moeilijk te traceren, soms ook lijkt het wel met banden geluid te maken te hebben.
Wederom, het is net of het alleen in de 4e gang voorkomt, en niet in 3!?
Groet, henk.
henklith

Keer terug naar Techniek