MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:30

welke schakelaar ?????

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

welke schakelaar ?????

Berichtdoor Desje » 06 jun 2008, 21:42

beste leden
nu dat de vakantie dicht bij komt ben ik mijn W123 aan het voorberiden voor de warme dagen die ik ga door brengen in oost europa en in turkije.
ik merkde de laaste dagen toen zowarm was dat de tempratuur van mijn W123 steeds hoog op liep, laats stond ik in file en liep de temp op tot 100c.
een van de rede dat de temp zo hoog oploop is dat ik op gas rij en de verbrandings tempratuur van gas hoger is als benzien.
om de gevolgen te voorkomen onder weg naar vakantie en in turkije heb ik een airco vetilator op de voor kant van mijn W123 geplaatst.
nu zit ik met een probleem, als ik de ventilator aan zet dan draaid dat ding als een gek op volle toeren, ik ben bang dat ik daardoor de motor niet warm krijg, daarom wil ik een schakelaar tussen zetten die je kan stelleen, met verschillinde standen ( stand 1,2, 3,4 enzenz) hoe hoger je de schakelaar draaid hoe harder dat de ventilator draaid.

allen ik weet niet waar ik zo een schakelaar kan kopen en hoe noemen ze zo een schakelaar??????
mvg
desje<br><br>Post edited by: Desje, at: 2008/06/06 21:44
Desje

Re:welke schakelaar ?????

Berichtdoor HuGoBoSs » 06 jun 2008, 22:00

Hoi dan zal je een schakelaar met met een weerstandje moeten nemen denk ik
anders gaat het niet werken
HuGoBoSs

Berichtdoor w123boy » 06 jun 2008, 22:05

hallo

pak een draaischakelaar van de "anjager"
uit een sloopauto deze hebben minimaal 4 standen
en zelf een nul stand

maar ik denk dat je die nie zomaar aan kunt sluiten

veel succes

mn vader had dit ook op zijn oude rocky
als hij in de file stond zetten hij de extra fan aan
dus gewoon aan - uit schakelaar

grt w123boy
w123boy

Berichtdoor Trouwkoets » 06 jun 2008, 23:32

Desje, je hoeft niet bang te zijn dat je motor niet op temperatuur komt. Dat regelt de thermostaat. Ik zou het doen zolas W123boy zegt, gewoon een aan/uitschakelaar.
Trouwkoets

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto