MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:39

automaatbak 300D W123

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:automaatbak 300D W123

Berichtdoor Karaca10 » 29 aug 2007, 15:47

hallo. mijn bak blijft soms hangen in de 1ste versnelling, en met soms bedoel ik 3 op de 10 keer, dat ik optrek.
hiervoor heb ik het motorblok verwisseld en daarvoor heb ik de auto ook nog getrokken met een snelheid van 40/50km/h totaal ong 35 km, zou niet schadelijk voor de bak moeten zijn.
ik heb na de motor wissel er nog wat atf bijgegooid omdat hij onderaan de pijlstok bij de bak lekte. ik weet niet of hij een teveel aan atf eruit gooit??
maar blijven hangen in de eerste versnelling is niet leuk, ik stop dan meestal en zet hem dan in N of ik schakel wat door de vernellingen, daarna kan ik weer een beetje verder rijden.
de olie en filter ga ik eind deze week vervangen.

vacuum?
atf?
koppelomvormer?
Karaca10

Re:automaatbak 300D W123

Berichtdoor josvangent » 29 aug 2007, 21:32

Mannen, bedankt voor jullie tips tot nu toe. M'n centrale deurvergrendeling werkt. Alleen soms na één of twee nachten stilstaan is de onderdruk te laag en werkt die niet meer. M'n koplampverstelling werkt naar behoren. Misschien moet ik eerst het hele systeem een controleren om te kijken of er niet ergens nog een klein lekje zit of een kapotte schakelaar. Ik ga er z.s.m. mee aan de slag. Bedankt zover.
josvangent

Re:Antwoord:automaatbak 300D W123

Berichtdoor evert w123 » 07 jun 2008, 18:30

Hoi
ik hoop dat ik reageer op de bijdrage van jurgen
hij heeft een foto van de brandstof pomp
waar gaat dat vacuumslangetje naar toe?
bij mij gaat het de koets in en ....
dan is het gewoon een los slangetje...

klopt dit????

bedankt
evert w123