MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 12:14

Interieur Sedan naar een T-model?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Interieur Sedan naar een T-model?

Berichtdoor mercivo » 07 jun 2008, 22:10

Hallo Benzers,

Ik zou graag van iemand willen weten of een interieur uit een sedan versie in een T-model is te plaatsen en als dit wel kan, wat er eventueel veranderd moet worden en of het veel werk is. Ik heb in mijn 300TD nu een groen interieur en ik zou er op termijn graag een lederen versie in zetten, maar die zaten volgens mij alleen in een sedan of coupe versie.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groeten en een goed weekend, Ivo.
mercivo

Re:Interieur Sedan naar een T-model?

Berichtdoor Mercedennys » 08 jun 2008, 15:12

Hi Mercivo,

Nee hoor, mijn TDT / T-model heeft ook leren bekleding in donkerblauw. Grote verschil is natuurlijk alles achter de voorstoelen, dus achterbank, deurbekleding en D stijl bekleding. dit is niet zo makkelijk her te gebruiken want is geheel anders. Beter even doorzoeken naar een T interieur dat meteen past.

Of gewoon de voorstoelen in leren doen en voor de achterkant in stof (Dattel) alles bekleden. Maar ja, dan is het wel een combinatie van Leer en stof.

Succes!
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor mercivo » 08 jun 2008, 18:48

Hoi Mercedennis,

Ik denk dat de voorstoelen geen probleem opleveren. Dan gaat het om de achterbank. Mijn interieur is nu ook groen maar inderdaad in stof. Ik denk dat de groene interieurdelen op de voorstijlen en de D-stijlen kunnen blijven zitten en zijn misschien niet eens anders bij de sedan uitvoering met lederen stoelen. Dus gaat het denk ik om de achterbank. Als het niet qua vorm zou passen, is het misschien zelfs wel mogelijk om de achterbank die er nu in zit te overtrekken met de lederen overtrek van de lederen sedan uitvoering. Maar als iemand dit al heeft gedaan en het gewoonweg niet kan, laat ik mij graag overhalen het niet te doen.

Dus wie o wie heeft het geprobeerd en wil de ervaring delen???

Groeten, Ivo.
mercivo

Berichtdoor Mercedennys » 09 jun 2008, 21:52

Ah, bedoel je dat.

Helaas is het stof van de achterbank van een t-model verschillend van een sedan. T-model heeft een enkele of 2/3 - 1/3 gedeelde achterbank.

Een sedan heeft ook nog een armsteun in het midden (dus ook in het stof) en zal dus niet passen.

helaas...
Mercedennys

Keer terug naar Interieur