[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123, serie 0,5 : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:32

W123, serie 0,5

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 18:46

Medeforumlid Jan280CE wees er dat de mijn uitvoering een 0,5 serie, de fabrieksvoorserie voordat het eigenlijke model uitkwam.

Ik heb er geen idee van maar was blij verrasr dat dit zo het geval is. Hij heeft me gewezen op een aantal details die ik wel of niet zou moeten hebben en vandaar hier wat fotos. Zelf heb ik geen ervarig met de W123 of Mercedes dus kan ik niet vergelijken.

Groeten,
Remy <br><br>Post edited by: Remigius, at: 2008/06/08 22:27

Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 18:47

Deur (niet overlap)

Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 18:48

Achterlicht . Rubber zou minder dik moeten zijn.

Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 18:49

Motorkapscharnier-ontbrekend scharnierbak

Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor jan280CE » 08 jun 2008, 19:03

Hallo Remy,

Heel veel details kunnen in de loop van de jaren verloren zijn gegaan.
Zo heb ik op nog maar 1 deur overlap. de andere is bij een (gedokumenteerde) schade verloren gegaan.
Ik heb zelfs de Duitse briefwisseling van de advokaat nog. Mijn ster viel na 28 jaar ten prooi aan een puistige puber. Kortom het enigste wat niet zo een twee drie verdwijnt zijn de (onbrekende) scharnierbakken. Niemand gaat dat naderhand inlassen. Of het op dit moment een waardeverhogend detail is bewtijfel ik, maar op termijn zal dit zeker een prijsfactor worden.

Groet,

Jan
jan280CE
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor MB280E » 08 jun 2008, 21:53

Ik weet op dit moment een 280E serie 0.5 staan (niet te koop) en wat mij is op gevallen is dat de rubbers onder de achterlichten totaal anders zijn.
Wagen heeft ook maar 40.000km orignele
En een jaar of 10 geleden kon ik een redelijke 230 automatique kopen (een 1976). Wist toen nog niet dat het een serie 0.5 was.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 22:31

Zijn er foto's van die achtelichten? Ook heb ik geen idee wat het verschil is met deuroverhang tav normale uitvoeringen-kan ik wellicht google-en. Maar goed...Mijne is inderdaad ook een automaat en door de hoeveelheid Franse munten die ik vond wellicht uit Frankruik ingevoerd.

Het interieur is Palomino en ik heb geen armsteun op de middenconsole..Ik zie ook geen bevestigingsplek voor die armsteun-geen idee of dat ook iets met 0.5 te maken heeft.

'Even' motor afstellen, nieuw voorste deel uitlaat, uitlijnen, automaat nakijken, waterstofzuigen van de bekleding, roestplekjes bijwerken dan moet hij weer tiptop zijn voor de Scheveningse Boulevard;-)

Remy
Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor jan280CE » 08 jun 2008, 22:54

Het achterlichtrubber is lastig te beoordelen. De enigste auto waar ik wel eens vergelijk is een 200 dus geen chroom. Met google kom je niet echt veel verder, er is weinig over geschreven op het internet

De deuroverhang heb jij niet zo te zien, maar nogmaals dat zegt niets.

Ik heb wel een middenarmsteun (bevestiging is aan de leuning).
Een middenarmsteun kun je achteraf altijd nog inbouwen. Er zijn in het verleden diverse aktie's op dit forum geweest voor grotere bestellingen, of anders kun je op e-bay eens kijken.

Groet,

Jan

jan280CE
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 23:04

Hoi Jan,

Ja geen chroom..heb jij ook hoekrubbers (parkeer beveiliging?) op de bumpers? Ik wel, maar zijn er 2 van stuk :-(

Van die middenarmsteun weet ik dus niet, Lijkt mij wel luxe als ik die ook in Palomino kan vinden maar hoe zit het met de bevestiging aan de stoel? Zit alles wat nodig is aan de steun zelf of moet ik op zoek naar een beugel/frame die ik op de stoel zelf moet monteren . Palomino interieur delen zijn alomtegenwoordig op ebay usa viel me op. Daar kan ik er dan eventueel wel een vinden. Ik kan die zaken daar trouwens makkelijk overbrengen naar Nederland.

Zijn ze trouwens nog origineel te bestellen bij Benz? In palomino bedoel ik? Heb een vriend in Stuttgart werken, met bedrijfskorting;-)

Groeten
Remy
Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor jan280CE » 08 jun 2008, 23:13

Hallo Remy,

Ik snap effe niet wat je met hoekrubbers bedoeld, maar wederom: een plaatje.........

Er is hier op het forum al veel over de armsteunen geschreven, maar globaal schroef je het eraan met een bout die meegeleverd wordt (vermoed ik)
Of Mercedes ze nog heeft weet ik niet kijk effe via de russische bijbel naar een onderdeelnummer en dan of het nog leverbaar is, maar ik vermoed dat interieurdelen niet allemaal meer leverbaar zijn.
Dan kom je op andere leveranciets terecht of tweedehands.

Groet,

Jan

jan280CE
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 23:17

Ok dan kijk ik de bijbel in. Ik zal het forum ook doorzoeken. De armsteun is niet mijn 1e prioriteit-eerst maar de motor en uitlaat fixen door Harrie en co. Als hij goe dloopt en ik weet min of meer war ik tegenaan kijk (nieuwe ketting, koppakking?? -help-) dan kan ik aan luxe zaken denken.

Ja hoek rubbers. zitten er bij jou niet op...maar je 280 is een beauty zeg..mijn complimenten!

Op de foto zit hij onder het hoekknipperlicht, deze is wel heel.

Op de 1e langszij foto boven dit topic zie je ze beiden -die achter zit ook onder het knipperlicht op de bumper..zijn beiden circa 30cm lang<br><br>Post edited by: Remigius, at: 2008/06/08 23:22
Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 23:20

Hier dat rubber linksvoor zit onder knipperlicht <br><br>Post edited by: Remigius, at: 2008/06/08 23:21

Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor jan280CE » 08 jun 2008, 23:27

Kijk ik gun Harry van harte de klandizie, en het wordt daar ook prima gedaan, maar kun je dat sleutelen niet zelf dan?
Het lijkt me lastig en bovenal erg duur als je alles moet laten doen. Kleppen stellen is niet echt moeilijk als je een een keer meekijkt of naar Wiebren en/of Jaap rijdt wordt dat volgens mij prima opgelost.
Waarom denk je overigens dat er iets met je koppakking zou zijn?
Of bedoel je een klepdekselpakking omdat deze iets zweet?
dat pak je gelijk met het stellen aan.
De ketting (die bij jouw enkel is) verdient wel wat aandacht, maar is ook afhankelijk van de km-stand.
Die klus is wat minder omdat je speciaal gereedschap nodig hebt om de ketting te breken en e.v. weer te verbinden, maar dat kan ook met een speciale schakel zoals die op fietskettingen zitten.

Groet,

jan
jan280CE
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 08 jun 2008, 23:39

Ha Jan,

Eerlijke opmerkingen van je dank je wel. Mijn zorg is dat ik niet weet in hoeverre de auto goed is, motorisch/stuur/etc. plus de uitlaat is lek (flexible deel lekt). Wat ik wil bereiken is dat de auto, veilig bedrijfsklaar is en ik min of meer een stand van zaken heb over de staat door een professional uitgevoerd/geconcludeerd.

Ik heb zelf MTS wtb gedaan, maar da tis 20 jaar terug..ik heb te weinig gesleuteld die jaren dat ik het risico niet neem iets te verklooien.

Heel graag zou ik met Wiebren/jullie sleutelen en de kleppen (leren) stellen + de andere klusjes (startmotor koolborstels raken ook op etc).

Dan kan ik het. Dan koop/maak ik een kleppensleutel-voelers heb ik nog wel liggen, dan doe ik het erna zelf of samen -wel zo gezellig.

Ik zal een foto van de motor sturen met de olielekkage-de koppakking is goed-en die zou ik wel zelf vervangen.

Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Semrick » 09 jun 2008, 03:07

Hoi Remy,

Of jouw auto. een 0.5 seurie is kan ik je niet vertellen.
Maar als je wilt dat je kentekenplaat niet zichtbaar is op de site dan is het misschien handig om de 1e foto ook even te bewerken want nu heb ik hem stiekem toch goed kunnen lezen. ;-O
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor JantjeV8 » 09 jun 2008, 07:40

Met de parkeerbescherming op de hoeken van de bumper bedoelt Remigius het onderscheid tussend e bumpers van de 'gewone' types en de bumper die op de Coupe's en de 280's gemonteerd zijn. De coupe's en de 280's gingen verchroomd het hoekje om.

Je foto van de motor bekijkend is dat eerlijk gezegd wel zorgwekkend.

Voor de duidelijkheid, want volgens mij zie je je kleppendekselpakking aan voor de koppapkking.
Je ziet dat aluminium blok waar je bougies in geplugd zitten, dat is je kop. Aan de bovenzijde zie je een rubberen naad, dat is je kleppendekselpakking. Daaronder, het gietijzeren carterblok dat deels zwart en roestbruin gekleurd is, tussen dat deel en het deel waar de bougies in zitten zit je koppakking. En op de foto ziet het er echt naar uit dat ie daaruit lekt als een zeef. Maar goed, een fot zegt niet alles en ook een koppakking is te repareren.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 09 jun 2008, 08:15

Semrick, jij mag hem wel stiekem lezen hoor, niet aan anderen doorvertellen;-)
(ok geef het toe-haast-vergeten)

JantjeV8:
Die hoekbeschermers zijn dus standaard bij sedan versies, mooi-dan kan ik spareparts krijgen en die 2 kapotte tzt vervangen, die rechtsrvoor zit met nietjes aan elkaar..-zucht-

Nee, nee, dat verschil weet ik. Het kleppendeksel pakking is goed (genoeg) die zou ik zelf ook vervangen mocht ik twijfels hebben. De vorige eigenaar zei dat die vervangen was en dat geloof ik wel.

De koppakking maakt vlekken op het dek voor mijn huis-die is inderdaad lek, dit is wel de slechte kant (links) , rechts is het beter. In beide gevallen maakt niet veel uit..die moet er ook uit, tzt of snel. Ik vrees ook met grote vrezen, daarom moet hij naar een echte garage de 1e keer.

Ik snap jullie zorgen om de kosten en dergelijke, waar op gewezen wordt, dank jullie wel. Mij maakt dat ook zeker uit-ik moet er ook hard voor werken,en 2 banen.

Als ik al 2 jaar lid was hier en meer ervaring had met sleutelen (heb wel MTS Wtb zoals ik schreef-maar dat is weggezakt) dan deed ik het 1e x opknappen zelf. Nu ik er net inkom en mijn nieuwe hobby heb, en ik hoop dat deze auto een blijver is-mag het iets kosten. Dan is in elk geval de basis goed.

Stap voor stap wil ik hem goed krijgen-en hoe meer ik onderweg leer hoe meer ik zelf doe. Met de motor neem ik liever nu geen risico, heb ook geen voldoende gereedschap en ik ken niemand persoonlijk die me kan helpen of ervaring heeft. Graag kom ik het 1e de beste sleutelweekend en doen we weer wat-er is genoeg werk voor iedereen haha.

Ik heb me er al bij neergelegd dat ik eventueel bijna alles vervang. Motorsteunrubbers-slangen-remleidingen controleren-startmotor rotor is ook slecht etc.etc). Dan gaat het ook jaren mee is wel zo een goed gevoel.

Ik ben nu al verliefd op de auto en paranoia dat ze hem stelen. Liefst wissel ik mijn sloten om-zodat de vorige eigenaar-of voor hem, niet met een kopiesleutel er weg mee kan rijden. Startonderbreking erin en ook alarm..nog even en ik kan niet meer slapen haha.

Dus, hopelijk tot snel:-)

Remy
Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor jan280CE » 09 jun 2008, 10:18

Hallo Remy,

Ik had gisteren nog een heel verhaal getypt en bij het posten ging het kennelijk mis.
Niets meer te zien, en aangezien het al laat was heb ik het er maar bij gelaten.

Op bijgaande foto zie je de overhang die deel uitmaakt van de sierstrip.

Op andere zaken kom ik vandaag nog wel even terug.

groet,

jan

jan280CE
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor Remigius » 09 jun 2008, 11:33

Ha Jan,

Ja balen van die posting. Sorry voor het ongemak. Ik heb dat soms op het werk , zit er een soort cookiemonster in de software-ketst mijn message af en kan ik opnieuw beginnen. Ik doe nu altijd ctrl+c als ik veel schrijf.

De foto is duidelijk-is die overhang strip 1 deel met de chromen rand? Als het 2 delen zijn-dan zouden ze eraf gehaald kunnen zijn-maar eerlijk gezegd denk ik niet. Ben ik eigenlijk zeker van..gelijke staat met andere strips, butjes, kleur, slijtage etc.. dat is een pluspunt:-)

Ok, dan wacht ik het af.

Als het teveel van het onderwerp gaat aflopen-kan je mij ook direkt mailen natuurlijk: rbaegen @ dd.nl (spaties verwijderen).

In elk geval bedankt voor je reactie weer.

Groeten,
Remy
Remigius
 


Re:W123, serie 0,5

Berichtdoor jan280CE » 09 jun 2008, 13:58

Remy

Ik had je een pm gestuurd, kijk effe bij je prive berichten.

Groet,

Jan
jan280CE
 

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten