[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welk filter automatische bak? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:42

Welk filter automatische bak?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Welk filter automatische bak?

Berichtdoor Little » 11 jun 2008, 17:21

Help!
Wie kan mij vertellen welk oliefilter voor de automatishe versnellingsbak nodig is. Volgens de Mercedesdealer staat het nummer op de bak en moet beginnen met 722 en dan nog een boel cijfers. Ik heb veel nummers gevonden maar geen met 722...
Mijn bak begint met 115 en dat kan wel kloppen want mijn W123 280E komt uit '76 en dat was zo ongeveer het eertse jaar na de W115.
Welk filter moet ik gebruiken en gelijk ook maar welke olie? Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt Arjan.

Little

Re:Welk filter automatische bak?

Berichtdoor Govert » 11 jun 2008, 17:30

Een 280E uit 1976 zal oorspronkelijk de 722.112 automaatbak hebben (bron: werkplaats CD) en vanaf september 1981 krijgt de 280E de 722.309 automaatbak.

115 kan ik niet direct thuisbrengen.

Zit de oorspronkelijke bak eronder?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Little » 11 jun 2008, 17:58

Bedankt!
Volgens mij is het de orginele bak maar ik ben daar niet honderd procent zeker van.
gr. Arjan

Little

Berichtdoor Semrick » 11 jun 2008, 18:01

He Arjan,

Als je jouw chassisnummer invoert op de Russische site dan krijg je ook het origineel bij de auto horende versnellingsbaknummer te zien.
Kijk hier maar eens.
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Alles goed verder?<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/06/11 18:03
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 11 jun 2008, 18:22

Hallo Arjan

dit is niet zo maar klaar hoor er word genoeg geromeld in die automaten
maar als je het gooie nummer op schrijft staat idd een heel lang nummer op de rechter kant achter het stuur weg gezien en als je daar mee naar de dealer gaat komt het altijd goed.

bij mij weten zitten er 2 soorten filters in die versnellings bakken maar welke jij moet hebben dat is wat anders.

maar ik wens je veel suc6 met het uitvinden

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Martijn_200D » 12 jun 2008, 12:00

Zoals Wiebren zegt: er staat een heel lang nummer op de bak.
Ik heb pas bij die van mij moeten kijken voor het verversen van de olie en het wisselen van het filter (zie forum: een dagje sleutelen in Waarland).
Ergens halverwege dat nummer kwam bij mij die 722. voor.
Kijk maar eens bij jouw nummer, waarschijnlijk staat die 722 ergens in het midden van dat nummer.

Bij die van mij waren er 2 types filters, ik heb ze beide besteld en de afspraak met de MB dealer kunnen maken dat ik de ene weer terug kon brengen die ik niet nodig had.

Veel succes.

Zonnige groet,
Martijn
Martijn_200D

Berichtdoor Little » 22 jun 2008, 17:47

Heren Bedankt
Bedankt voor de reacties. Het was inderdaad het type dat Govert vermelde en dat was het nummer 722.112
Hij zit er al onder maar dat gaf een klein probleempje. Het bleek dat de rubber carterpakking toch niet goed op zijn plaats zat en dat resulteerde op een smeerboel. Dit hersteld en de bak werkt als een nieuwe.
Bedankt Arjan <br><br>Post edited by: Little, at: 2008/06/22 17:48

Little

Keer terug naar Techniek