[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Warme motor slaat af bij stationiar toerental M230 : Techniek - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:54

Warme motor slaat af bij stationiar toerental M230

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Warme motor slaat . UPDATE

Berichtdoor Remigius » 16 jun 2008, 23:32

Zo ben ik weer.

De kabels en verdeelkap/rotor zijn binnen en gemonteerd! Gelijk kwam er een stuk vacuumslang mee van een meter. Heb 5 stukjes slang vervangen van allerlei schoteltjes en verbindingen en de CV aansluitingen onder de motorkap. (heb in een andere topic een vraag over dat blauw witte terugslagklepje)

Kijk voor een foto van al dat mooie Bosch spul. Lag wel 4 dagen bij de Douane op Schiphol en Harrie wist ook niet waarom ik dit bestel in de USA..maar voor 60E totaal voor alles;-)

Tevens bij Harrie geweest. Goede vent, kreeg mooie onderdelen mee, dus mijn hoekrubbers zijn weer goed (die voorste was een hele klus, moesten de lampen eruit en onder de bumper wat bouten los die al 32 jaar in de openlucht stonden maar goed...gelukt allemaal. Ook oranje knipperlichten weer voor..ook van Harrie.

De wagen zag er goed uit onder de motor-buiten dat er olie op het carterdeksel zit. Stuurinrichting, remmen en wielkasten zien er ook prima uit

De uitlaat lekt op het flexibele deel, dus ik rijd in gifgas rond (met open raam!) maar die heeft hij besteld, dus komt allemaal goed.

De auto loopt iets beter stationair, vooral op LPG (voordat alle rubbers./kabels vervangen waren -nu moet ik nog testen, klein proefrondje, ging goed).

Tot zover de update.

Groeten,
Remy

Remigius
 


Re:Warme motor slaat . UPDATE

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 17 jun 2008, 00:01

interessant topic, leuk nog een voorserie in de club, waarvan er eentje twee straten verder staat in het oosten des lands. overigens als je onderdelen gaat kopen dan neem ik aan dat je even een belronde doet? je moet er namelijk niet vanuit gaan dat een brezan o.i.d. standaard goedkoper is en dat de dealer sowieso te duur zal zijn. je kunt nog eens gek komen staan kijken. zelf doe ik wel altijd even een belronde om je een voorbeeld te geven oliefilter kostte mij de laatste keer bij de dealer iets van 8 euro terwijl de brezan of dergelijk 13 euro rekenen, en bij het luchtfilter was het net andersom, de dealer 26 euro en onze leoparts rekende 18 euro... bij elkaar opgeteld kun je er ook een keertje van chinezen ofzo...

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Re:Warme motor slaat . UPDATE

Berichtdoor Remigius » 17 jun 2008, 07:55

Hoi Adriaan.

Zeker, goede tip. Ik denk zelf zeker dat ik bij de niet-dealer goedkoper uitben, maar hoeft dus niet zo te zijn.

Ik ben zelf nogal bekend met internetshoppen als ik zo onbescheiden mag zijn en in dit geval met de kabels kwamen de kosten zo overduidelijk lager uit dat ik deze keuze gemaakt heb(plus hier was de levertijd 2-3 weken).

Ik heb ook een mooie site gevonden in Duitsland, die is goedkoper en kwalitief goed (veel originele delen) . Maar goed-andere gaan bij MArcel Kappen-maar daar zie ik geen online prijzen dat is waarschijnlijk je belronde voorstel. Voorlopig zijn alle 'dealers'nog niet van mij af, wil eigenlijk alles vervangen wat los en vast zit aan dat ding. 1e gedachten
Stuurdemper
Versterkte veren (noodzaak)
Waterpomp
Startmotor
Thermostaat, net van JAn gehoord, daar is iets mee)!
2 grote rubbers (kofferbak en achterruit)
Dynamo (lampje begint af en toe te knipperen)
Uitlaat totaal (voorstuk=Harry=ook noodzaak)
Schokdempers (als ik toch bezig met met die achterveren-hoewel ik daarvoor grote hulp nodig heb)
CV systeem , rubbers/terugslagklepjes
Koppakking

etc..:-)

Maar goed, ik wil graag tips uitwisselen-als iemand wil weten hoe je kabels krijgt bvb.

Zelf wil ik het achterraam snel behandelen met Sikaflex-is niet ideaal-maar dat raam moet heel snel geholpen worden, al is het maar een beetje. Iemand een idee waar je dat kan kopen? Zag op internet tubes voor 9,90E , Praxis/Gamma hier hadden het niet in elk geval.

Groeten,
Remy
Remigius
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Leon » 17 jun 2008, 19:38

sikaflex, of technobond van de womi haal je bij de brezan / rijsbergen / heuts / automaterialenzaak.
Leon
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Remigius » 17 jun 2008, 20:04

Hoi Leon.

Ik zag die Womi staan...17E per tube...dan koop ik lieve ronline die van 9E (en dan is het de goede van Sika). Brezan is een aparte winkel , ze hebben nooit iets wat ik wil..of het is duur.., maar dan wat ik niet wil ziet er goedkoop uit?! haha

Groeten,
Remy
Remigius
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 17 jun 2008, 22:08

www.kostwinderverhoeven.nl (Nieuwerkerk aan den IJssel)
Alle onderdelen en plaatwerk leverbaar en niet duur

Gr. Erik
Gottlieb u. Karl
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 17 jun 2008, 22:10

www.kostwinderverhoeven.nl (Nieuwerkerk aan den IJssel)
Alle onderdelen en plaatwerk leverbaar en niet duur

Gr. Erik
Gottlieb u. Karl
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Remigius » 17 jun 2008, 22:57

Dat ziet er veelbelovend uit Erik.

Kwam net op stress uit..heb ZV systeem type 1. Een is er zeker lek-die heb ik gedemonteerd..maar er zit een groot lek in het kofferruim in de buurt van de benzineklep..maar ik kan dat ventiel niet vinden en ik lees ook hier dat die ventielen 120E kosten..daar zegt kostwinderverhoeven niets over...ik denk dat ik maar electrisch installeer:-(

Gr
Remy<br><br>Post edited by: Remigius, at: 2008/06/18 08:43
Remigius
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Trouwkoets » 18 jun 2008, 00:20

Remy, ik weet niet of ik wat toevoeg, niet echt de tijd om het hele topic door te lezen.
Laatst was de vacuüm aansluiting van de CV bij de Trouwkoets (230TE, M102 met K-jetronic) los geschoten, en dan loopt hij stationair heel beroerd. Vooral warm, als er geen axtra lucht en brandstof meer wordt toegevoegd.

Trouwkoets
 


Re:Warme motor slaat af bij stationiar toerental M

Berichtdoor Remigius » 18 jun 2008, 08:50

Hoi,

Elke meedenk opmerking is positief. Dus je draagt zeker bij. De topic is zeker lang. Er komt nu wel duidelijkheid in mijn wagen dus het moet binnenkort beter gaan met strakkere tekstindeling.

OK, de vacuum zou nu redelijk tot helemaal dicht moeten zijn. Wat ik merk nu net is dat hij anders schakelt..ik moet nog nadenken wat het is, lijkt of er een extra versnelling is of dat hij eerder schakelt misschien-maar ja ik heb geen ervaring met zulke bakken dus lastig te zeggen. Dat schokken van de bak bij terugschakelen naar de laagste versnelling (rotondes etc)lijkt ook iets verbeterd-iets.

Ik geloof niet dat qua toeren en stationair lopen de motor iets anders doet sinds de recentste aanpassingen. Ik wilde gisteren kleppen gaan stellen-maar kreeg de moeren niet gedraaid..de nokkenas en kop zagen er wel goed uit. Ik zal fotos plaatsen later.

De ZV leiding etc zet ik bij het ZV topic.

Bedankt
Remy
Remigius
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten