door AdriaanVogelzang » 25 jun 2008, 00:36
gewoon ff olie verversen en filter niet te vergeten, ik weet niet hoe lang je de wagen al hebt en of je de historie kent, in geval van kort in bezit en ombekende gedocumenteerde historie ga er dan maar van uit dat het oliefilter voor het laatst is vervangen in 1986.
waarom zo wantrouwend t.a.v. onderhoud? om de doodsimpele reden dat degene die indertijd de wagen nieuw kocht of als jonge tweedehandswagen waarschijnlijk het onderhoud liet plegen door een garage, een (redelijk nieuwe) Mercedes kon niet iedereen betalen, vergeet dat niet... het is bekend dat veel garages op papier veel meer onderdelen verwerken en veel meer uren maken dan werkelijk bestede tijd en delen. Ik doe het onderhoud van mijn wagen zelf, ik weet hoe er in gereden is hoe en waar en wanneer, kan dus redelijk oordelen of een filter evt een oliewissel iets langer kan blijven zitten, ik was er immers zelf bij, dit kun je van een monteur die in het verleden de wagen één keer per jaar zag niet zeggen.
p.s. als je toch bezig bent vervang meteen je stuurbekrachtigingsolie en de olie in je differentieel
adriaan