MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:52

Hydrolische niveauregeling 300D Ambulance?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hydrolische niveauregeling 300D Ambulance?

Berichtdoor Bonk » 15 maart 2008, 12:50

Ik heb momenteel wel een probleem met de hydrolische niveauregeling. De wagen pompt zichzelf niet meer op, en het reservoir is, nadat ik het gevuld heb, na enkele dagen leeg. De leiding zijn droog, dus daar heb ik geen lek gevonden, onder het reservoir is een beetje hydroliekolie te vinden, maar zeker niet genoeg voor het lek dat ik ergens heb. Kan het zijn dat de hydroliekolie bij de motor terecht komt doordat de dicthing van de pomp kapot is ? Indien dit zo is, kan dat veel kwaad doen aan de motor? Of is het het hydroliekpompke zelf ? Ik heb al eens geïnformeerd naar een nieuw hydroliekpompke, maar die kost ongeveer 800 euro !!! Zijn er ook alternatieven voor dit hydrolisch systeem? Bestaat er ook een manuele regeling hiervoor?

Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen? Ik zal ook nog eens verder in dit forum zoeken en ook mijn probleem op het technisch forum plaatsen, waarschijnlijk zijn er nog wel mensen die een dergelijk probleem hebben gehad.
Bonk

Re:Hydrolische niveauregeling 300D Ambulance?

Berichtdoor Harrie » 16 maart 2008, 12:27

Hallo Bonk.

Leuk te horen dat jij ook een 300D ambulance hebt.
Ik ook, en wat jouwn probleem betrefd, heb je wel eens naar de schokbrekers achter gekeken?
Misschien zijn deze wel lek, maar dat zou je dan dus moeten zien.
Dan ligt er nemelijk olie onder de achterwielen, waar de schokbrekers zijn geplaatst.
Aan de niveauregelaar, zit een ontluchtingsnippel, als je nu de motor laat draaien, maak dan voorzichtig de ontluchtings nippel open, en kijk wat er uit komt, als er iets uitkomt.
Normaal gesproken moet het eruit spuiten, da weet je in elk geval dat jouwn hydraulische pomp goed werkt.
Dan kun je kontroleren of de regelaar goed is bevestigd, zodat hij de wagen op niveau kan brengen zodra de motor loopt.

Laat maar weten of dit iets opleverd, lucht in de leiding is ook niet goed, komt de wagen ook niet omhoog.
Met vriendelijke groeten Harrie Puite.<br><br>Post edited by: harrie, at: 2008/03/16 11:30
Harrie

Berichtdoor Bonk » 16 maart 2008, 13:48

Bedankt Harry. Dit zal ik zeker eens nakijken... Ik hou je op de hoogte. Goed te horen dat er nog mensen zijn met een ambulance. Gebruik je 'm ook als camper of als station?
Bonk

Berichtdoor Harrie » 16 maart 2008, 23:21

Hallo Bonk.

De 300D ambulance gaat dienst doen als service wagen van Klasse Klassiek.
Hij is afkomstig uit Belgie, heb lang moeten zoeken naar een W123 ambulance.
Mijn wens was dan ook een 300D, maar geen must.
Nu was dit toevallig ook een 300D, heeft 4 jaar onder de bomen gestaan, was dus niet wit meer.
Maar ik ben er zeer mee in mijn sas, moet overigens ook nog de hydro leidingen vervangen, en er is nog wat laswerk aan de carrosserie.
Zal nog wel eens een paar fotos plaatsen.
Mocht die van jouw wel rijden, kom maar eens langs, wil hem wel eens bekijken.
Trouwens welke carrosserie bouwer heeft de opbouw gedaan bij jouwn ambu??
Laat maar weten, groeten Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor Bonk » 18 jun 2008, 20:52

Dag Harrie
Beetje laat, maar toch. Ik heb de schokdempers nagekeken en inderdaad, er was een leiding die lekte (de flexibele leiding naar de schokdemper). Deze vervangen en de wagen staat weer omhoog. Bedankt voor de tip !!!

Heb je trouwens al een foto geplaatst van jouw ambulance ?
Ik zou die graag eens zien.

Nogmaals hartelijk bedankt !!!
Bonk

Keer terug naar Techniek