[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
WIS CD op vista : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:25

WIS CD op vista

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

WIS CD op vista

Berichtdoor Leon » 23 maart 2008, 15:48

Hoi Allemaal,

De titel zegt het eigenlijk al. Ik heb een nieuwe PC met daarop vista business ultimate.
De WIS CD (die ik van een nieuwsgroep af heb) wil netjes werken op mijn oude XP PC, maar ik krijg een foutmelding vij vista (cprot.api wil niet initialiseren). Is het iemand al gelukt om het aan de praat te krijgen, en zo ja, hoe?

gr

Leon
Leon

Re:WIS CD op vista

Berichtdoor Nico Vliet » 23 maart 2008, 16:29

Hoi Leon,

Heb eerlijkgezegd geen idee maar SP1 is nu dus beschikbaar voor Vista. Wellicht dat het daarna wel lukt.

Groeten,

Nico.

http://windowsvistablog.com/blogs/windo ... pdate.aspx
Nico Vliet

Berichtdoor Benz300 » 23 maart 2008, 19:23

hallo leon

bij mij werkt 'ie gewoon,op home ultimate.
heb je verder wel niets aan,natuurlijk,maar ja....

groet

john<br><br>Post edited by: Benz300, at: 2008/03/23 18:24
Benz300

Berichtdoor RenK » 26 maart 2008, 21:00

Hoi,

Hier geeft hij ook die foutmelding maar werkt gewoon.
Wel even Adobe Acrobat Reader installeren want diezit niet standaard in Vista.
De foutmelding is ook een PDF incompatibiliteits error. (wow scrable woord)
De standaard PDF reader van vista in komplete troep.
Download ook een open-office voor vista. GRATIS een tekstverwerker en kompleet Office systeem!!!
Werkt perfect op Vista !!

Grtz
Kees

Dit is ook gemaakt op de Vista PC.
RenK

Berichtdoor Leon » 26 maart 2008, 22:00

Heb idd reader 8.1

Heb ook nog een aparte map gemaakt, reader heengekopieerd, cprot32.api in plugins gezet, de 3 mappen van de CD en de startPDFjes gekopieerd, maar dan gaat alsnog de kopieerbeveiliging mekkeren.. :S
Leon

Berichtdoor Trouwkoets » 26 maart 2008, 22:05

Voor zover ik begrijp hoe de WIS werkt gebruikt de WIS een eigen, stokoude (versie 3 of 4) en aangenpaste, versie van Acrobat Reader. Dus AR hoeft niet aanwezig te zijn op je pc, hij staat op de WIS CD en wordt niet geïnstalleerd.
Ook bij Windows XP is het zo dat als een geinstalleerde (moderne) versie van Acrobat Reader actief is, en je stopt dan de WIS CD erin, je een foutmelding krijgt dat er een bestand/plugin mist.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor RenK » 27 maart 2008, 18:19

Hoi,

Net als Caspar al schrijft hij gebruikt zijn eigen reader. Je hebt de nieuwste versie en ik denk
dus dat die beiden ruzie maken.
Hier doet hij dat ook, schijnt een vista probleem te zijn.
Maar ik kan de CD wel opstarten zonder problemen, gewoon de melding bevestigen en het hoofdscherm opent.
Doet hij bij jouw dan niets??
Zal eens kijken of ik de cd kan openen met AR full version, kan hiermee ook aanpassingen in de files maken.
Ga even proberen.

Groet
Kees

Hier dus je vermoedelijke probleem oplossing van een Duitse site afkomstig:

WiS

Die WIS ist der WerkstattInformationsService? von DaimlerChysler? für den W123. Er kann für 92 Euro bei DC gekauft werden und gibt tolle Tipps rund um den W123. Auch zu beziehen hier http://www.mbatc.de/service/service_cd/index.asp (Bestellnummer: 6516560100)

Allerdings ist der Gebrauch der WIS mit einigen Tücken versehen, die auf den ulkigen Kopierschutz zurückzuführen sind.

Im folgenden gebe ich eine Anleitung, wie man die WIS auf die Platte kopieren kann und auch mit dem Acrobat Reader 6.0 betreibt. Dies ist keine Umgehung des Kopierschutzes! Man braucht weiterhin die Original-CD. Vorraussetzung ist Windows.

Zuerst muss in ein neues Verzeichnis an einem Ort eurer Wahl erstellen. Der Pfad des Verzeichnises wird im Folgenden "ordner" genannt. Der Buchstabe des Laufwerkes in dem eure WIS steckt wird ab jetzt "cd-rom" genannt.

Nun kopiert ihr das komplette Verzeichnis "Reader" des Acrobat Readers dorthin. Ihr findet den Reader meist in c:programmeAdobeAcrobat 6.0Reader. Dies ist wichtig, damit ihr eure normale Acrobat Reader Version nicht mit dem MB-Kopierschutz unbrauchbar macht!

Danach kopiert ihr von der WIS das Plugin cprot32.api, zu finden unter "cd-rom":read32PLUG_INS, in das entsprechende Verzeichnis "ordner"readerplug_ins.

Nun kopiert ihr von der WIS die Ordner "Menue" und "Vorwort" und die drei PDF-Files im Stammverzeichnis nach "ordner" (das dauert etwas).

Ihr seit nun fast fertig und müsst nur noch eine geschickte Verknüpfung anlegen:

im "ordner" drückt ihr die rechte Maustaste wählt "Neu" und dann "Verknüpfung". Nun sollte ein fenster aufpopen, indem ihr nach einem Ziel für die Verknüpfung gefragt werdet. Als Ziel wählt ihr die Datei "ordner"readerAcroRd32.exe. Darauf könnt ihr die Verknüpfung benennen wie ihr wollt, z.B. "WIS" oder "Start". Nun wählt ihr die Verknüpfung aus, klickt wieder auf die rechte Maustaste und wählt "Eigenschaften". Nun tragt ihr unter "Ziel" eurem Ordner entsprechend ein:

"ordner"readerAcroRd32.exe "ordner"MENUE.PDF

(Leerzeichen nicht vergessen!)

Unter "Ausführen in" müsst ihr noch euer CD-Laufwerk eintragen, sonst klappt der Kopierschutz nicht:

"cd-rom": (Doppelpunkt nicht vergessen!)

Nun ist es vollbracht! Zum Starten einfach die Verknüpfung doppelklicken und die WIS startet von der Platte. Die Verknüpfung kann auch ins Windows-Menu verschoben/kopiert werden oder auf den Desktop oder wo auch immer!

Ach ja: Die CD muss natürlich weiterhin beim Start im CD-Laufwerk eingelegt bleiben, sonst meckert der Kopierschutz.

Gruß Matthias<br><br>Post edited by: RenK, at: 2008/03/27 17:46
RenK

Berichtdoor Leon » 27 maart 2008, 19:56

Wat hierboven beschreven staat heb ik dus gedaan. Maakt niet uit.

Het rare is dat hij op XP wel werkt, en die heeft ook de laatste reader.

En, ik lees dat er ook mensen zijn die hem wel draaien op vista; ik denk dus eerder dat het een beveiligingsinstelling is.

Even in stappen:

<br><br>Post edited by: leon, at: 2008/03/27 18:57
Leon

Berichtdoor Hansie » 27 maart 2008, 20:07

Hoi Leon,

Gisteren had ik hetzelfde probleem. Diverse dingen gedaan zoals acrobat reader proffesional geinstalleerd en waarschijnlijk het belangrijkste de windows defender uitgeschakeld.
Uitschakelen doe je via het configuratiescherm en dan naar windows defender, scroll helemaal naar beneden en je zult dan een optie vinden om de defender uit te schakelen.
Start de PC opnieuw op, het liefst even helemaal uit en dan weer aan.
Wis cd erin, rustig koffie gaan drinken en na ca. 15 tot 20 minuten start de cd op, tenminste bij mij nu wel.
Hansie

Berichtdoor Leon » 28 maart 2008, 22:16

Deze tip heb ik even geprobeerd. Helaas. Misschien moet ik én defender én Data Execution Prevention uitschakelen.. :?
Leon

Berichtdoor RenK » 29 maart 2008, 18:52

RenK

Berichtdoor Leon » 18 jun 2008, 17:19

Grote KICK...

Het heeft me af en aan bezig gehouden.. En ik geloof dat ik eruit ben.

Ik heb via een ISO "image" (kopie) van de CD gemaakt en die op mijn schijf opgeslagen. Datzelfde programma kan ook als "virtuele" cd/dvd rom speler dienen, waarmee je een ISO bestand kan benaderen alsof het een CD-rom is.

Ik heb dus nu een extra softwarematige drive. Zodra ik die aanklik opent de WIS netjes zonder foutmeldingen. Extra voordeel: het is nog sneller ook, geen gedoe meer met CD zoeken enzo..

Aanradertje :)
Leon

Berichtdoor Vinnievw » 18 jun 2008, 18:30

Is deze CD ook ergens te downloaden?
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Leon » 18 jun 2008, 19:02

Ik heb hem van een nieuwsgroep afgeplukt; beetje zoeken dus :)
Leon

Berichtdoor alex240diesel » 18 jun 2008, 22:15

Leon,

Ik weet wel wat het probleem is maar die ga je niet leukvinden als ik dat nu pas zeg.
De WIS CD is een beveiligde CD. Wanneer de bestanden worden gekopieerd zullen deze, om de een of andere reden, niet meer open gaan. Je moet dus altijd vanaf de CD werken. De rede dat ze niet meer open gaan is omdat de coderingen die de bestanden met elkaar linken en de daarbij behorende beveiliging worden verstoord. De linken verdwijnen, want deze zijn altijd CD gerelateerd en dus vind hij ze niet meer, de beveiliging zorgt er voor dat de bestanden niet meer te openen zijn.

de oplossing die jij nu hebt gedaan, heb ik ook gedaan. Dit overigens omdat ik hem wilde copieren en ik dat dan ook weer niet anders kon doen dan via het maken van een Iso.

De iso heb ik nogaltijd in mijn vertuele CD-rom speler zitten en is een vele snellere optie dan de officele CD.
alex240diesel

Berichtdoor Leon » 18 jun 2008, 23:09

Nou.. mijn probleem ontstond meer toen ik een andere laptop kocht en van XP naar vista ging.

Ook als ik via virtual PC XP sp3 opstart in vista loopt de CD netjes door (wel in compatibility mode overigens).
Leon

Berichtdoor alex240diesel » 19 jun 2008, 12:23

Vista is toch zo leuk ;)

Geef mij maar good old XP en Linux, veel beter te beheren dan Vista
alex240diesel

Re: WIS CD op vista

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 09 jul 2011, 11:54

Even een heel oud topic oprakelen. Ik heb het Vista/ Adobe CPROT32.api probleem als volgt opgelost:
1. De WIS CD openen zodat hij de bestanden weergeeft.
2. Met rechtermuisknop op "Start.exe" drukken en vervolgens op "uitvoeren als administrator".
3. Dan meldt het gebruiksaccountbeheer dat een onbekend programma toestemming wil krijgen. Op "toestaan" drukken.
4. Weer met de rechtermuisknop op "Start.exe" drukken.
5. Klikken op "Eigenschappen"
6. Klikken op "Comptabiliteit" en dan het hokje "Windows 98 / Windows ME" aanvinken.
7. Op "Toepassen" drukken.
8. Je kunt hem voortaan opstarten door het openen van de bestanden en dan op "Start.exe"te drukken.
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor Herman250 » 09 jul 2011, 13:16

Hoi,

Met het programma VMWare kun je een zg. virtual machine aanmaken onder Vista en daar XP in laten draaien. Ik heb nog één Vista PC (rest is allemaal Apple) en daarop heb ik zo'n vitual machine aangemaakt. Werkt perfect! Kun je nog prima software draaien die XP nodig heeft.

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 10 jul 2011, 11:02

Dat is inderdaad de beste mogelijkheid volgens mij, Herman. Ik heb Daemon Tools als virtuele speler. Gaat perfect.
Gottlieb u. Karl

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto