[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Diesel meter geeft verkeerde waarde : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:30

Diesel meter geeft verkeerde waarde

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Diesel meter geeft verkeerde waarde

Berichtdoor benz280ce » 18 jun 2008, 13:33

Dag allemaal,

Ik dacht hier misschien wat verder te komen met dit voorval. Mijn diesel meter geeft namelijk verkeerde waardes aan, van vol tot half vol gaat het goed. Echter daar onder is die niet meer te vertrouwen en zo stond ik laatst zonder diesel en moest alles ontlucht worden. Ik heb zelf het vermoeden dat het een massa probleem is aangezien ik de wijzer soms gewoon zie springen. Dan staat die op eens weer op vol en dan weer op 3/4. Ik heb echter geen idee of de sonde in de tank stuk kan zijn of dat het mijn meter zelf is.

Mochten er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben mee gemaakt of een idee hebben wat het kan zijn dan hoor ik dat graag.

M.v.g.

Paul
benz280ce

Re:Diesel meter geeft verkeerde waarde

Berichtdoor Leon » 18 jun 2008, 13:43

De tankgever kan vervuild zijn; ik had exact hetzelfde probleem.

Onder je ehbo doosje zie je hem zitten, zoek een dop 46 en draai hem eruit.

Dan kan je aan de onderkant van de gever een moertje loshalen en dan zie je de weerstandsdraad zitten. Daar zal een hoop aanslag op zitten.

Goed schoonmaken, het lopertje ook, en even testen met een (liefst analoge) multimeter. Dan zie je of er nog "haperingen" zijn.
Leon

Berichtdoor JaapW114 » 18 jun 2008, 18:25

Paul,

Ik had exact hetzelfde probleem, vlotter uitbouwen, demonteren denk om de erge dunne draden in de vlotter! Goed schoonmaken en weer monteren. Ik heb de draden weer aan de uitgebouwde vlotter aangesloten en door de vlotter te verplaatsen kun je op je dashboard tankmeter mee kijken wat er gebeurt. Deze laag drab zat er bij mij in, zodoende kon de vlotter niet meer helemaal naar beneden zakken, ook werden de bewegingen van de vlotter gehinderd door deze drab.

Succes,

Jaap

Post edited by: JaapW114, at: 2008/06/18 18:27<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/06/18 18:27

JaapW114

Berichtdoor alex240diesel » 18 jun 2008, 21:41

Als je vlotter zo vervuild is zou ik ook de tank maar eens gaan reinigen ;) kan dan denk ik ook geen kwaat en is een werkje van 2 tot 4 uur ;)
alex240diesel

Berichtdoor benz280ce » 19 jun 2008, 10:03

Bedankt Jaap en Leon voor het snellen antwoord :)

Ik ga vanmiddag even kijken. Helemaal top van die foto erbij, weet ik gelijk waar ik aan toe ben!

M.v.g.

Paul
benz280ce

Berichtdoor Semrick » 19 jun 2008, 12:23

De op de foto van Jaapw114 getonde tankgever is wel iets anders als die in de W123 zit.
Op zich stelt dit klusje niet zo veel voor. Kijk wel uit met de demontage van de tankgever zelf want de draadjes binnenin zijn wel kwetsbaar.
Op deze site kun je ook nog het een en ander lezen over de tankgever.
http://www.hehlhans.de/tipp19.htm Is wel van een G type maar de tankgever is te vergelijken met die van ons.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor benz280ce » 20 jun 2008, 11:04

Badankt voor de tip!

Gr, Paul
benz280ce

Berichtdoor alex240diesel » 20 jun 2008, 12:31

en anders moet je de waarden is meten, vol is 72 Ohm leeg is 3 Ohm, ik weet alleen niet bij welke weerstand het lampje op het dashboard aangaat, maar dat zal wel ergens omstreeks leeg zijn.
alex240diesel

Keer terug naar Techniek