[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
niveauregeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:37

niveauregeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

niveauregeling

Berichtdoor rene 115 » 16 maart 2009, 14:01

hallo,mijn 230TE zakt na een uurtje stilgestaan te hebben,het olie niveau blijft gewoon het zelfde.als ik hem start komt hij gewoon weer omhoog en als ik rijd veert de auto ook goed.hoe moet ik dit aanpakken? vriendelijk groet rene
rene 115
 


Re:niveauregeling

Berichtdoor Mercedennys » 17 maart 2009, 11:13

Rene,

Dit klinkt alsof alles ok is.

Zoek even op niveauregeling. Er is al veel over geschreven. Het is een ingenieus systeem met veel ingredienten:

- niveauregeling pomp op het motorblok
- koperen leidingen naar de achteras
- veerbollen (met membranen die kapot kunnen gaan)
- schokdempers (duur) die kunnen lekken
- niveauregelaar op de achteras (kun je stellen en zo de auto hoogte bepalen bij draaiende motor)

als auto omhoog komt na het starten doet de pomp het dus. controleer het hele systeem op lekkage.
indien ie snel weer zakt kan het kapotte veerbollen zijn.


Succes,
Dennis
Mercedennys
 


Re:niveauregeling

Berichtdoor Wiebren240D » 17 maart 2009, 11:37

HALLO Rrne115

dat denk ik ook veerbollen.
maar lekt de auto ook waar hij het meest stil staat?
en het kan de pomp voor op de moter ook zijn moet echt precies passen anders verdwijnt de druk ook.
en let goed op je olie reservoir blijft die netje tussen Min en Max.
het is een mooi systeem maar krijg er niks mee alles is duur van het hele systeem.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:niveauregeling

Berichtdoor wwwW123 » 17 maart 2009, 13:22

ik denk niet de veerbollen. als de veerbollen kapot zijn, zitten ze op den duur vol met olie i.p.v. gas en krijg je dus een stuiterbal (wat ik had).
zakken = lekken = waar blijft die olie dan?
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:niveauregeling

Berichtdoor JantjeV8 » 17 maart 2009, 13:23

Als de veerbollen kapot zijn, pompt hij de bollen vol met olie en veert hij niet/nauwelijks meer op de achteras. Hij wordt dan keihard en stuitert over de weg.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:niveauregeling

Berichtdoor JantjeV8 » 17 maart 2009, 13:25

Da's dubbelop....

Ik denk dat de olie gewoon terug het reservoir in loopt. IN normale stand zit ermaar weinig olie in het systeem, mogelijk dat je je verkijkt op het oliepeil in het reservoir. Zet eens een nauwkeurig pennestreepje om het goed te controleren.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:niveauregeling

Berichtdoor Citrobenz » 17 maart 2009, 13:25

Veerbollen zijn het niet! Daar veert hij alleen maar op.
Als je veerbol (membraam) stuk is krijg je een stug geveerde auto.
Is de stikstof bijna verdwenen (uitgewerkt) in je veerbol heb je juist een erg slappe vering.


Denk dat je inwendig drukverlies in je hoogteregelaar hebt.
Kan op zich geen kwaad.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:niveauregeling

Berichtdoor rene 115 » 17 maart 2009, 18:43

hallo allemaal ,bedankt voor de reacties.de auto staat sinds gisteren bij de garage,hij werd afgekeurd op rotte plekken op de bodem. dus als de auto terug is ga ik de niveauregeling eens goed bekijken. vrgr rene
rene 115
 


Re:niveauregeling

Berichtdoor rene 115 » 22 maart 2009, 14:11

hallo allemaal,kan nergens lekkage ontdekken behalve dat die regelaar met het hefboompje vol hangt met druppels. kan dit het zijn? moet ik op zoek gaan naar zo eentje of zij ze eenvoudig te repareren? vriendelijke groeten rene
rene 115
 


Re:niveauregeling

Berichtdoor JantjeV8 » 22 maart 2009, 20:02

Er zitten een paar O-ringen in, zijn zo te vervangen. Beetje prutsen, maar kan wel hoor.
Kan zijn dat er loop-groefjes gekomen zijn in het huis, dan wordt het wat moeilijker, maar als je o-ringen gebruikt die 0,1mm dikker zijn als origineel kun je dat misschien wel opvangen. Je moet dat een beetje aanvoelen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:niveauregeling

Berichtdoor rene 115 » 07 apr 2009, 21:31

hallo,heb op mp een setje veerbollen en een regelaar gekocht.heb vanavond de regelaar vervangen,wel een gedoe hoor op straat zo onder de auto,werkt weer perfect.de auto zakt nu niet (tot nu toe) eerst zakte best wel snel.zal ik de veerbollen ook vervangen of deze als reserve bewaren? groeten rene
rene 115
 


Re:niveauregeling

Berichtdoor Citrobenz » 07 apr 2009, 22:03

Hallo rene,

als je auto goed veert hoef je de veerbollen absoluut niet te vervangen.
hou ze maar mooi op reserve
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten