[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schuifdak: afdichting : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:44

Schuifdak: afdichting

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Starcruiser » 31 mei 2008, 17:07

Een tijdje terug las ik hier op het forum dat het vilten randje dat een schuifdak aan de buitenzijde afdicht, nog te koop zou zijn bij de dealers.

Dus ik naar Wensink. Maar dat bleek een heel gezoek in de onderdelencatalogus. En de onderdelenman kwam er niet uit, ik ook niet. Op de tekening kun je niet duidelijk zien welk onderdeel het afdichtsvilt is. Ik heb wel iets besteld, maar dat was dus verkeerd.

Thuis heb ik op de Onderdelen-CD-rom de zaak nog eens nauwkeurig bestudeerd, maar zelfs met de namen van de onderdelen erbij kom je niet zo gauw bij een schuifdakvilt.

Hopelijk is iemand mij al vóór gegaan in dit zoekwerkje.
Weet iemand welk onderdeel ik moet hebben?
Starcruiser
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Bogent » 31 mei 2008, 19:49

Je kan eens bij onze russische vrienden zoeken http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp dan zoeken op type en slide roof.
Bogent
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Wim Matsinger » 31 mei 2008, 20:02

Beste W123 rijder,

Ik heb bovenstaande rubber en vilten zij-strippen bij de Firma Kees de Leeuw in culemborg besteld.

Dit zijn de artikelnummers:

Voorrubber: 1087820098 kosten 11,84 ex btw.
schuifdak sponnings rubber mb: 1087820198 per stuk 26.71 ex btw.(2 x bestellen)

www.keesdeleeuw.nl

gr wim matsinger (lexmond)
Wim Matsinger
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Douwe Jan » 31 mei 2008, 20:34

Bij Wensink-MB-Assen laten ze je gewoon op de computer meekijken.

Alles is nog leverbaar, alleen even opletten dat je met het goede achterrubber naar huis gaat. Feilloos werkt 't niet ...

Good luck, DJ
Douwe Jan
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor mb170 » 31 mei 2008, 21:04

hoi autobedrijf hcs in bemmel heeft ze voor het zelfde geld als Mercedes gewoonop voorraad 0481 454317
mb170
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Starcruiser » 01 jun 2008, 18:36

Ik heb ook meegekeken op de Wensink-computer, maar de tekening was zo onduidelijk dat we er samen niet goed uitkwamen.

Maar met jullie antwoorden (vooral die van Wim) kom ik er nu wél uit:
de betreffende artikelnummers zijn de verschillende "Abdichtungen" rond het schuifdak. Ik wist niet dat het er meerdere waren. Ik zocht aanvankelijk op de tekening naar een compleet ding en daarom vond ik het dus niet goed.

Mooi! Dan ga ik morgen maar weer eens naar Wensink om de goede rubbers te bestellen. Mijn ouwe rubbers zijn zo gaar, dat ze er niet eens meer als rubber uitzien...

Ik hoop wel dat ze een beetje handig te monteren zijn...
Starcruiser
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 01 jun 2008, 22:50

ze zijn zeker leverbaar bij de dealer maar neem even een zuurstoffles en een pulletje lachgas mee als je ze gaan bestellen. ik ben er ook mee bezig geweest zie projecten. ze kosten meen ik meer dan 50 euro ex....

het onderdeelnummer is: 108 782 01 98


ik heb de link even opgezocht, ik heb er intertijd een foto reportage van gemaakt. zie hier:

viewtopic.php?f=10&t=3053


adriaan

Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2008/06/01 22:55<br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2008/06/01 23:03
AdriaanVogelzang
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Rob Holewijn » 01 jun 2008, 23:27

Adriaan,
Marcel K heeft ze gewoon in voorraad liggen
Rob Holewijn
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Starcruiser » 02 jun 2008, 11:12

Nou, dan zal ik eerst maar eens voorzichtig naar de prijs vragen. Die 2 zijrubbers staan op de CD-rom trouwens voor wat meer dan 5,- per stuk vermeld. Dus hoe die ineens aan zo'n hoge prijs komen is me een raadsel.
Maar over een uurtje of 2 zal ik het weten...
Starcruiser
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Starcruiser » 02 jun 2008, 16:21

En inderdaad zijn die zijrubbers gigantisch in prijs gestegen:
2 jaar geleden nog 5,16 (ex.) per stuk, nu ruim 26,- (ex)

En dat terwijl het voorste rubber van 15,10 (ex) naar 10,xx is gedaald.
Die zijrubbertjes zijn dus eigenlijk per centimeter 5,5 x zo prijzig als het frontrubber. Vreemd....

Dus heb ik alleen maar het frontrubber besteld.
De zijrubbertjes ga ik nog eens proberen bij De Leeuw.
Starcruiser
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Starcruiser » 08 jun 2008, 17:49

Tja, en toen het vervolg:

Dat voorste rubber kocht ik dus voor 14zoveel.
Gisteren het oude rubber voorzichtig een stukje losgehaald (helaas scheurde het begin een centimeter of 5 uit).
Het nieuwe was echter een stukje dikker en ging er dus met geen mogelijkheid in.

Dus dan maar het onderste van de 2 flapjes die in de richel moeten, eraf gesneden.
Daarna paste het wel, zij het losjes.

Maar: het dak wilde niet meer op slot.
Ondanks alles was dat hele rubber dus te dik voor de sponning.

Dan het oude rubber maar weer terug. Ja, en dat is leuk hoor, zo'n teer oud ding! Maar na veel gevloek lukte het toch (vloeken is goed voor je humeur!). En met heel veel persen en duwen ging het dak weer dicht ook. Helaas is dat kleine stukje een beetje gescheurd, waardoor een klein flapje ietsje omhoog staat.

14,- weg, een paar uur werk weg, doordat het onderdeel dus niet van de juiste dikte was, terwijl het volgens MB geschikt zou moeten zijn.

Voortaan er maar vanaf blijven dus...
Starcruiser
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 23 jun 2008, 23:57

Het moet passen, ik zou nog maar eens opnieuw beginnen. het kan wel zijn dat het een beetje stroefjes gaat de eerste paar keren, ik had hetzelfde met de nieuwe "daksnorren" je moet niet vergeten dat het rubber de afgelopen jaren dermate is versleten dat er van het oorspronkelijke volume niet veel meer over is. dit zijn wel zaken die vaake eventjes moeten "inklinken" als het ware

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 24 jun 2008, 00:02

kun je niet proberen het iets verder tussen het dak en de bevestiging te duwen? zodat je schuifdak meer ruimte krijgt, ik heb er zo even geen beeld bij het voorste rubber je kunt ook nog proberen na montage evt het rubber met afwaszeep of met wd40 in te smeren, dan glijdt alles ook net ff wat soepeler

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Dick van der Zijde » 10 maart 2009, 21:55

Als je bij de dealer vraagt om een setje snorren !! dan heb je gelijk je goede onderdelen.

Groet, Dick van der Zijde
Dick van der Zijde
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Gerespecteerd » 01 apr 2009, 23:08

Ik heb een rotte schuifdakbak en zou deze graag laten vervangen.
Nu las ik in een ander topic dat zo'n nieuwe bak verschrikkelijk duur is. Ik zou een bak willen zoeken op de afbraak maar ik vroeg me af hoeveel ik nog voor mag betalen?

Heb ik verder nog iets nodig als ik de bak laat vervangen? Als ik het goed begrijp dan kan ik de snorren laten zitten als ze niet slecht zijn?

Bedankt,
Nathan<br><br>Post edited by: Gerespecteerd, at: 2009/04/01 23:08
Gerespecteerd
 


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Semrick » 02 apr 2009, 10:30

Hoi Nathan,

Ik heb hier nog een redelijk tot goede bak staan.
Alleen aan een paar hoekjes op de bovenzijde zou je een klein stukje in moeten lassen (maar dat hoeft niet want daardoor lekt hij niet.)
Ik heb er destijds 25 euro voor betaald en voor dat bedrag mag jij hem ook hebben. IK heb nu geen auto met een schuifdak meer en ik heb hem destijds als reserve (voor de zekerheid) gekocht. Beter mee verlegen dan om verlegen dacht ik toen.
Alleen hoe komt hij bij jou in Belgie?
Indien gewenst kan ik er wel een fototje van schieten.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Hans230CE » 02 apr 2009, 16:18

Eric, Nathan, jou've got mail
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Semrick » 02 apr 2009, 16:51

Ik heb de mail ontvangen Hans en ook al antwoord gegeven.
In de mail heb ik gezegd dat hij in de kofferbak pas maar nu ik hem nog wat nader heb bekeken valt dat toch tegen.
In een sedan past hij wel op de achterbank.
Om Nathan een idee te geven van de staat hier wat foto's.
Er is verder niks aan gedaan en hier en daar zit wat oppervlakteroest maar dat is zeker heel goed te behandelen. Rot is hij in ieder geval niet. Hier de complete bak zelf.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Semrick » 02 apr 2009, 16:52

Afwateringsgat linksachter (bestuurderszijde).

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Schuifdak: afdichting

Berichtdoor Semrick » 02 apr 2009, 16:53

Afwatering voorzijdezijde links. <br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/04/02 16:53

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Volgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten