[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
oliepeil lekkage : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:41

oliepeil lekkage

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

oliepeil lekkage

Berichtdoor siko13 » 19 maart 2009, 17:55

mmm weer een probleempje denk ik

ik heb een 230 en er zit wat olie onder aan en rondom mijn carterpan en pakking nou denk ik of meer hoop ik dat het ligt aan mijn oliepeil dat is namelijk iets te hoog denk ik (iets boven het 2de streepje)
is dit mogelijk dat de olie die teveel is er uit word geperst of heb ik waarschijnlijk een lekke pakking van mijn carter ???
siko13

Re:oliepeil lekkage

Berichtdoor JantjeV8 » 19 maart 2009, 20:04

Zwetende carterpan pakking.
Lekkende olieaftapplug.
Lekkende krukas keerringen.
Om maar wat te noemen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 19 maart 2009, 22:41

Ja net wat Jan zegt zijn verschillend dingen mogelijk.

bouwjaar 1980 wat voor moter is dat een M115 moter of is het een M102 moter?
teveel olie maakt de moter meestal wel weg maar als de moter carterdruk heeft dan zoekt de olie de weg van de minste weerstand dat kan een keering zijn maar ook de carterpan pakking.
het beste is gewoon de moter schoon spuiten en dan zien waar ie precies lekt en een foto maakt een boel duidelijker.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Citrobenz » 19 maart 2009, 22:56

Hallo Siko,

Te veel olie is nooit goed natuurlijk, meestal loop je dan gevaar dat hij ergens een kering er uit drukt. Maar dan moet je ook echt teveel olie er in hebben zitten.
Als het peil net boven het maximum is hoef je je er nog niet zo druk om te maken.
Let er wel om dat de auto vlak staat, anders heb je al snel wat verschil.

Voor wat betreft de nattigheid onder je auto, maak het even goed schoon. Kijk daarna waar het weg komt, en hoeveel als hij lekt.

succes er mee
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor siko13 » 20 maart 2009, 19:29

ik heb m schoon gespoten en weer een ritje naar mijn werk gemaakt(70km)
en geen druppel meer te zien dus ik zal het maar in de gaten houden want het komt toch echt ergens vandaan.....

maar gelukkig weer even uit de stresssssssss<br><br>Post edited by: siko13, at: 2009/03/20 18:30
siko13

Keer terug naar Techniek