[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nadieselen M102 twee liter carburateur : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:48

Nadieselen M102 twee liter carburateur

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Nadieselen M102 twee liter carburateur

Berichtdoor alex240diesel » 20 jun 2008, 18:30

Ik heb nu meer malen ervaren dat mijn 200 benzine blijft na dieselen. Ik heb op dit moment maar een rede kunnen aandragen en dat is dat de automatische CO regeling niet was aangesloten. Deze heb ik nu aangesloten en voorlopig treed het niet meer op, maar graag wil ik mijn ervaring delen en natuurlijk weten wat anderen hiervan en over kunnen vertellen.

Wat ik weet is dat nadieselen bij benzine motoren ontstaat doordat de motor een erg arm mengsel kan blijven aanzuigen. Wanneer dit mengsel de juiste verhouding heeft zal de motor tot einde ten dagen blijven draaien zonder dat er maar 1 vonkje voor nodig is. Nu vraag ik mij alleen af hoe kan er een te arm mengsel ontstaan bij de geregelde stormberg carburateur? zonder regeling staan deze wel arm, Lambda 1.1 geloof ik, maar dit kan en mag eigenlijk niet voor problemen zorgen.

Ik heb de aansluiting voor de regeling nooit aangesloten gehad en rij normaal altijd op LPG en dan heb ik het probleem ook niet, maar met een warme motor 90 graden plus en op benzine, gaat hij na dieselen. CO regeling is nu aangesloten en het probleem is volgens mij nu verholpen maar we zullen zien.

Laat u allen horen ;)<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2008/06/20 18:46
alex240diesel

Re:Nadieselen M102 twee liter carburateur

Berichtdoor JantjeV8 » 20 jun 2008, 22:20

Is er ondanks dat je op LPG rijdt een kans dat gloeiende roetdeeltjes op de electrodes van de bougies of op de kleppen daar aan bijdraagt?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Vinnievw » 20 jun 2008, 22:28

@ Jantjev8

absoluut, het lijkt mij een voorname reden voor nadieselen bij een Benzinemotor.

Het verhaal over het te arme mengsel klinkt mij niet plausibel in de oren: hoewel een te arm mengsel zorgt voor een verhoogde temperatuur, heb ik nog nooit meegemaakt dat de motor daardoor ging detoneren of nadieselen. (zelf niet bij luchtgekoelde motoren)<br><br>Post edited by: Vinnievw, at: 2008/06/20 22:29
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Leon » 20 jun 2008, 22:36

En, wat ik mij dan bedenk: is je solenoïde (benzine afsluiter) nog wel aangesloten, en werkt ie nog?
Leon

Berichtdoor alex240diesel » 20 jun 2008, 23:45

De Benzine afsluiter werkt goed.

Het probleem is dat het probleem zich alleen voordoet op benzine. Wat betreft die roetdeeltjes. klinkt leuk, maar is op ingebrande bougies, niet de oorzaak. Wat betreft te arm mengsel, tja, dat weet ik dus ook niet.
alex240diesel

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 25 jun 2008, 22:18

Wat voor benzine tank jij? Een te laag octaangetal kan ook voor pingelen en nadieselen zorgen.

Gr. Erik
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor alex240diesel » 26 jun 2008, 12:29

Ik rij al jaren op V-power ;) ben dus niet bang voor een telaag octaan getal
alex240diesel

Keer terug naar Techniek