[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Amsterdam: klassieker verbod...! : Algemene vragen over jouw auto - 10

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:33

Amsterdam: klassieker verbod...!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Amsterdam: klassieker verbod...!

Berichtdoor Jeroen » 10 apr 2008, 22:30

Jan,
Dat die tempplate op een site van de VVD staat is een feit. Maar heb je ook daadwerkelijk de moeite genomen om die template te lezen? Ongeacht mijn eigen politieke voorkeur zie ik geen enkele wezenlijke kleuring aan hetgeen in die brief staat. Tenzij een voorkeur voor het rijden in auto's van voor 1992 en het betalen van parkeergelden uitsluitend is voorbehouden aan VVD-ers!

In die zin is het mi een volstrekt correcte brief. Anders, natuurlijk dat dit oppositie biedt tegen een mogelijk voorgenomen besluit van het college van B&W van Amsterdam.

Zoals jij reageert lijkt het wel alsof het alleen de VVD is die tegen dit voorgenomen besluit is? Als ik zo de reacties lees, zijn heel veel van onze leden het niet eens met de voorgenomen besluit. Als je dan op een eenvoudig wijze je protest kan laten horen, zou ik dat doen.

Jij had natuurlijk ook zelf even een kort briefje kunnen schrijven. Ik weet niet of je dat gedaan heb. Ik hoop van wel, maar vermoed van niet?

Waar ik me aan erger is dat zo ongeveer iedereen op dit forum allerlei meningen en opvattingen spuit, maar vervolgens, schijnbaar (ik kan het nog steeds mis hebben) niets, maar dan ook helemaal niets doet. Jij, met alle respect, lijkt je nu te verschuilen achter het feit dat de tempplate toevallig op een site van een politieke parij staat, die je niet bevalt. Om de VVD niks te vinden is je goed recht. Om in een democratie niets van je te laten horen via minimaal daartoe ge-eigende kanalen vind ik gewoon niet passend.

Als je iets in de wereld wil veranderen moet je echt niet alleen teksten op internetfora zetten, maar je ook actief wenden tot diegene waar het over gaat of die erover gaan. Het lijkt erop dat niemand, en jij zoals het nu lijkt ook niet, die moeite wil nemen.

Dan is mijn stelling dat je ook verder niet moet zeuren in het leven als je niet krijgt wat je graag had gewild.

Jeroen

Bijgaand nog eens de tekst van die bewuste brief. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze redelijk naadloos aansluit bij de gevoelens in de voorgaande 160 berichten.

QUOTE:
Geacht College,

Naar aanleiding van de door u gedane voorstellen in het plan Voorrang voor een Gezonde Stad (VGS) om de luchtkwaliteit te verbeteren, schrijf ik als bezorgde inwoner en/of bezoeker van Amsterdam deze zienswijze.

Niemand heeft er bezwaar tegen om de luchtkwaliteit in Amsterdam nog verder te verbeteren, maar de voorstellen in het VGS zijn in ieder geval op twee punten onacceptabel en zeer schadelijk voor mij, de stad Amsterdam en zijn inwoners en bezoekers.

1. De milieuzone voor personenauto’s

· De invoering van een milieuzone voor personenauto’s is een regelrechte inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van mensen. Op korte termijn zullen vele Amsterdammers geen gebruik meer kunnen maken van hun auto ook al is die auto APK goedgekeurd en is er netjes wegenbelasting voor betaald. Het kan niet zo zijn dat de overheid zó omgaat met het eigendom van burgers. Als deze plannen worden ingevoerd zullen zeer veel Amsterdammers hun auto noodgedwongen moeten verkopen. Het is in feite een van gemeentewege opgelegde waardevermindering en bijna zelfs verbeurdverklaring van privé-eigendom!

· In veel gevallen is het niet mogelijk om aan de eisen van de milieuzone te voldoen (diesels zonder roetfilter en benzine- en LPG-auto’s van vóór 1992 worden niet meer toegelaten in het gebied binnen de Ring A10/onder ’t IJ). Zo is volgens de Bovag zo’n 30% van de nieuwe diesels niet eens leverbaar met een roetfilter. Ook voor veel oudere diesels geldt dat installatie van een roetfilter vaak niet mogelijk is.

2. Verhoging parkeertarieven én verlenging tijden van betaald parkeren

· Een enorme verhoging van de parkeertarieven maakt deel uit van de plannen, waarbij in sommige gebieden bijna het dubbele betaald moet gaan worden. Daarnaast zal een uitbreiding doorgevoerd worden van het gebied én van het aantal uren dat betaald moet worden voor parkeren. De parkeerders gaan volgens het VGS de kas van het College spekken met maar liefst ruim € 20 mln per jaar extra. Deze enorme lastenverhoging staat haaks op het coalitieakkoord van het huidige PvdA-GroenLinks College, waarin staat dat “Het nieuwe College streeft naar lage lokale lasten.”

Amsterdam wordt zo een stuk minder aantrekkelijk voor zijn eigen inwoners en bezoekers van de stad. De minst draagkrachtige Amsterdammers worden veruit het hardst getroffen door deze plannen want zij hebben het geld niet om een nieuwe(re) auto te kopen en de hoge(re) parkeertarieven te betalen. Daarnaast zullen Amsterdamse winkels en bedrijven –zeker zij die afhankelijk zijn van autobezoekers- veel minder klanten krijgen. De negatieve financiële, sociale en economische gevolgen voor Amsterdam en haar inwoners zijn daarom onaanvaardbaar.

Ik roep u dan ook op bovenstaande maatregelen te schrappen en Amsterdam een bereikbare én betaalbare stad te laten blijven en met alternatieve, acceptabeler maatregelen de Amsterdamse lucht schoner te maken.

Met vriendelijke groet,

UNQUOTE
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jan280CE » 10 apr 2008, 22:42

Jeroen,

Ik loop al wat langer mee, en ik ken de impact van dit soort burgerinitiatieven.
Zeker als ze geinitieerd worden door de oppositie in een Gemeente is dit zeker een punt voor de zittende kliek om er niets op uit te doen.
er zijn andere en betere wegen om hier een vuist tegen te maken zonder bij voorbaat al een club in de kaart te spelen die op dat moment niets meer doet dan een vorm van populisme, iets wat ze anderen graag verwijten.
Dat ik hiermee elk recht op commentaar of zelfs aktie die ik in de toekomst nog zou willen plegen verspeeld heb is wel kort door de bocht.
Zelf nadenken of iets nut heeft in plaats van als kuddedieren achter elke hype aanrennen is een keuze die ik in elk individueel geval voor mezelf maak, hoe symphatiek sommige akties ook zijn. dat recht behoud ik mij ten alle tijde voor.
No hard feelings anyway.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor MajikSimon » 11 apr 2008, 10:03

Even voor the record: Ik heb zelf een brief gestuurd.Tijd terug al.
Helemaal zelf bedacht.

Mij valt op dat eeen heleboel goed intitiatieven onderuit worden gehaald met het argument dat er iets beters gedaan kan worden wat vervolgens NIET gebeurd.

Zo moeten we dat niet doen, we moeten elkaar steunen en niet (onbedoeld) onderuit halen. Deze gang van zaken leid ertoe dat er uiteindelijk helemaal niets gebeurd omdat er inderdaad altijd ergens iets beters gedaan kan worden...maar dat nooit plaatsvind!!

Daarom mijn voorstel: zet op de frontpage een brief die je kunt downloaden en opsturen op persoonlijke titel. Er hoeft niet in te staan dat het namens de/een w123club is, dat mag wel, dat moeten de bestuurders hier maar uitvechten. Persoonlijk lijt het me beter een algemene brief op te zetten zonder in te gaan op een type auto of een bepaalde club.

Dan kan iedereen zelf beslissen of hij of zij de moeite neemt het uit te printen en op te sturen of niet.

Ik wens hier geen reacties op in de trant van dat dit ook weer geen goed idee, wat te weinig uithaalt is of dat we tot een vereniging worden en bij de fehac komen: we moeten nu iets doen, niet straks.
Gaarne een positieve bijdrage. kijk eens vanuit mogelijkheden niet vanuit onmogelijkheden.
MajikSimon

Berichtdoor agavengroen » 19 mei 2008, 16:21

op nu.nl staat dat de oorspronkelijke plannen van de baan zijn. Niet de leeftijd maar het al dan niet voldoen aan de zgn. euronorm wordt nu het criterium. Voor oldtimers en nog een paar andere categorieën wordt een uitzondering gemaakt.
Vaes
agavengroen

Berichtdoor Citrobenz » 19 mei 2008, 16:37

Dus al met al een storm in een glas water

Ja ja het kan verkeren.......................
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor DMC » 19 mei 2008, 17:22

maar voorlopig zijn er wel een paar honderd amtenaren aan de vreet gehouden om niks , hadden ze de tijd en geld maar besteed aan het parkeerprobleem , daar is WEL iedereen bij gebaat...(ik noem maar een voorbeeld)
Liever een lasbak dan een leasbak
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Jeroen » 19 mei 2008, 18:03

Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Douwe Jan » 19 mei 2008, 20:51

De zaak is op argumenten herzien; correct.

Wat er mooi aan is, is dat inwoners met een te "vuile" auto subsidie krijgen om de situatie te verbeteren, want dat we er met z'n allen een zootje van maken was al deutlich ...

Gr, DJ
Douwe Jan

Berichtdoor Nico Vliet » 19 mei 2008, 22:25

Nico Vliet

Berichtdoor benedendijker » 19 mei 2008, 23:29

Mooi, Mooi, Ik heb geen vuile auto en woon niet in Amsterdam kan ik dan toch geld krijgen om mijn auto nog schoner te maken, ik beloof dat dat geld direct ga besteden aan GP cars (pietje poets).
Vele partijen blij Amsterdam omdat ze mij geld geven, Pietje omdat ik dat geld bij hem de zaak in draag, en ik omdat ik een mooiere en nog schonere auto krijg.
En leuker is het voor al die mede Nederlanders die mij zien rijden met zo'n mooie schonere auto.
Wat kan het leven mooi en simpel zijn.

Ad
benedendijker

Berichtdoor Jurgen » 06 jun 2008, 16:39

bron: nu.nl

Vervuilende auto mogelijk toch welkom in Amsterdam
Uitgegeven: 6 juni 2008 10:24
Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 12:48

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Tjeerd Herrema (Verkeer en Vervoer) is bereid af te zien van het weren van vervuilende auto's uit de binnenstad als in de zomer van 2009 blijkt dat de gemeente de Europese normen voor luchtkwaliteit ook zonder de geplande milieuzone weet te halen.
ANP

Een woordvoerder van Herrema bevestigt vrijdag een bericht hierover in De Telegraaf. Voordat Amsterdam medio 2009 definitief zal besluiten tot invoering van een milieuzone voor vervuilende bestel- en personenauto's, zal de gemeente de luchtkwaliteit toetsen. Als die op dat moment voldoende verbeterd is, komt de milieuzone er mogelijk niet.

Aanleiding voor het toetsmoment dat de gemeente wil inbouwen, is de "expliciet uitgesproken zorg" door minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) over de invoering van de milieuzone.

Dat schrijven de wethouders Herrema en Marijke Vos (Milieu) in een brief aan de minister.

Voorrang

Het voornemen vervuilende auto's uit de binnenstad te weren, is onderdeel van het plan Voorrang voor een gezonde stad.

Aanvankelijk wilde de gemeente daarin auto's van voor 1992 buiten de stad houden. Op die plannen kregen de bestuurders forse kritiek, onder meer van Eurlings.

Milieuzone

Uit de brief van de wethouders blijkt dat de invoering van de milieuzone volgens Amsterdam en het kabinet een gemeentelijke bevoegdheid is. Amsterdam "streeft echter nadrukkelijk naar afstemming" met het kabinet over het weren van vervuilende auto's.

Later deze maand besluit de Amsterdamse gemeenteraad over de plannen. Eerder besloot Amsterdam al een milieuzone voor vrachtwagens in te stellen. Die regeling gaat op 1 oktober in.

Heroverweging

Dat Amsterdam de plannen voor een milieuzone heroverweegt, is een gevolg van de gesprekken die de gemeente met de betrokken ministers voerde.

Herrema: "Het Rijk heeft aangegeven mee te willen werken aan de milieuzone, als die noodzakelijk blijkt voor een betere luchtkwaliteit. We gaan meer samen optrekken, dat is de winst die we geboekt hebben."

Kabinet

Volgens Herrema heeft het kabinet zelf invloed op het halen van milieunormen en dus op het mogelijk weren van vervuilende auto's. "Zij moeten ook flink aan de bak.

Maatregelen als de sloopregeling voor vervuilende auto's en het registreren van de uitstoot per kenteken voert het Rijk uit. We hebben er beide belang bij dat we onze doelstellingen halen."

bron: nu.nl

Klasse Klassiek is gespecialiseerd in plaatwerk, laswerk. Daarnaast natuurlijk het onderhoud en reparaties. Ook aankoop keuringen voor een scherp bedrag!

Moderator

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1974
Automaat: Ja

Berichtdoor Nico Vliet » 06 jun 2008, 17:22

yep, hoorde eea net ook op de radio. :->
Nico Vliet

Berichtdoor Chevalric » 25 jun 2008, 16:39

Meer nieuws:

De plannen van Amsterdam voor het instellen van een milieuzone voor vervuilende auto's kunnen de prullenbak in. De Tweede Kamer stemde woensdag in met twee moties die het weren van vervuilende auto's uit het centrum van de hoofdstad praktisch onmogelijk maken.

Zo mag Amsterdam alleen een milieuzone instellen als er landelijke afspraken zijn gemaakt. Het wordt een 'ratjetoe' als iedere gemeente op eigen houtje zo'n zone gaat instellen, waarschuwde minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) na de stemming. "Dan weten automobilisten niet meer waar ze aan toe zijn." Ook mag de aanpak van Amsterdam niet nadelig uitpakken voor mensen met een laag inkomen. De bewindsman voorspelde dat de 'burger met een kleine beurs' hard wordt geraakt wanneer hij een nieuwe auto moet kopen.

De gemeenteraad van Amsterdam vergadert woensdag over het plan. De milieuzones zouden volgend jaar worden ingesteld. Het kabinet en de Tweede Kamer verzetten zich ertegen, omdat het weinig effectief zou zijn. Met de aangenomen moties hoopt de minister een krachtig signaal af te geven aan het stadsbestuur. "Deze aanbeveling is heel duidelijk: doe het niet."

Amsterdam heeft de plannen inmiddels afgezwakt. Aanvankelijk wilde de gemeente alle auto's weren die zonder roetfilter of op diesel rijden. Hetzelfde zou gelden voor auto's die op benzine of LPG rijden van voor 1992. Vorige maand werd het plan versoepeld. In plaats van het bouwjaar zou nu naar de euronorm worden gekeken. Via het kentekenregister kan worden opgezocht hoeveel een auto daadwerkelijk vervuilt.

Eurlings spreekt van een 'draconische maatregel' die de luchtkwaliteit niet substantieel verbetert. Wil de maatregel zin hebben, dan moet de gemeente auto's van vijf jaar en ouder onder een strikt toelatingsregime laten vallen. De bewindsman verwacht veel meer van de nieuwe luchtwet om de luchtkwaliteit in grote steden te verbeteren of het instellen van een gedifferentieerd parkeertarief. Bezitters van vervuilende auto's betalen dan meer parkeergeld dan 'schone' automobilisten.

Hoewel het kabinet de gemeente Amsterdam niet kan tegenhouden om een besluit te nemen om een milieuzone in te stellen, kan Eurlings nog een 'veiligheidssleutel' inzetten waardoor het eventuele besluit praktisch onuitvoerbaar wordt. Voor het vaststellen van de uitstoot van auto's heeft Amsterdam namelijk toegang nodig tot de database van de rijksdienst RDW, waarin alle kentekens zijn opgeslagen.

De bewindsman weigert Amsterdam de toegang tot de RDW-gegevens. "Als Amsterdam ermee instemt, zal ik de veiligheidssleutel gebruiken."

grtz

Marc

Ps bron: http://www.dag.nl/1083013/NIEUWS/Artike ... terdam.htm<br><br>Post edited by: Chevalric, at: 2008/06/25 16:41
Chevalric

Berichtdoor MajikSimon » 25 jun 2008, 17:46

Mooi

wel bizar dat de landelijke politiek een soort van veto-recht moet gebruiken om een doorgeslagen
gemeente de halt toe te zeggen.

Amsterdam kan ook op een andere manier aan de euronorm data komen lijkt me.
Aan de hand van je merk, type, motorinhoud,bouwjaar, brandstof etc die ze gewoon bij de bewoners kunnen opvragen kom je ook al een heel eind. Maar breng maar niemand op ideeen...
MajikSimon

Berichtdoor MajikSimon » 26 jun 2008, 14:58

Ik denk toch dat a'dam het wil doorzetten.
Lees maar:

Herrema zet plan milieuzone door

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... uzone_door

Daarnaast zegt Eurlings alleen maar dat hij wil voorkomen dat er een lappendeken onstaat van regeltjes...dus als iedereen het eens is..zeg randstedelijk...dan zijn er wel perspectieven.
MajikSimon

Berichtdoor Kenneth » 27 jun 2008, 10:08

Het is echt ongelofelijk... Wat geen onderzoek meer nodig! Het staat echt nog lang niet vast dat de milieuzone iets zal uitrichten. Ze trekken zich nergens iets van aan. Gezien de actie bereidheid, of het ontbreken daarvan, zal het ECHT gaan gebeuren!!!

De meeste mensen denken dat het allemaal wel zal loslopen.... niets is minder waar vooral als de PvdA en Groen Links iets in hun hoofd hebben. Zelfs de andere partijen kunnen hier niets tegen doen...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4330 ... tml?p=14,1
Kenneth

Berichtdoor MajikSimon » 27 jun 2008, 12:45

Het is werkelijk ongelooflijk wat voor vieze gore losgeslagen arrogantie daar huist in 020...allemaal uitgaande van de PVDA en GROEN LINKS.

Ik vermoedde het al en het klopt; ze drukken het door.
ondanks het kabinet, ondanks eurlings, ondanks alles.

Voordat mensen in de periferie en buiten de randstad zich weer onkwetsbaar achten en denken dat het in hun buurtje wel weer los zal lopen: zo'n vaart loopt het wel. Denk na bij wat je kiest.
Dit gedrag van a'dam zal andere gemeenten prikkelen dezelfde weg te volgen.

Ik vind dat enige solidariteit met de mensen in a'dam hier wel op zijn plaats is.
Ook al wordt er misschien een uitzondering gemaakt voor oldtimers van 25 jaar oud of ouder.
Niet iedereen ...ook hier...rijdt in zo'n oude wagen. Bedenk ook dat als eerder toezeggingen zijn gedaan dat oldtimers buiten schot blijven, deze afspraak natuurlijk totaal niet daadwerkelijk nagekomen hoeft te worden.

Dingen beloven en toezeggen is een ding, maar je er aan HOUDEN is heel wat anders
Dat is inmiddels normaal voor de pvda...en voor gemeentes, het kabinet en de politiek in het algemeen.

Straks ben dus ook jij wellicht de klos.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/06/27 12:48
MajikSimon

Berichtdoor bennie1234567 » 27 jun 2008, 13:13

Sinds wanneer is "de politiek" te vertrouwen? Is toch altijd ja zeggen en nee doen of andersom....niets nieuws onder de zon...veel "domme" dingen worden uiteindelijk ook weer teruggedraaid....tis alleen jammeer dat daar vaak jaren overheengaan, gelukkig hoe ik niet vaak in Amsterdam te zijn maar vind het voor de Amsterdammers en anderen die daar wel veel (moeten) zijn wel heel erg triest. Zeker als je weet dat autoverkeer niet de grootste boosdoener is, en al helemaal niet dat kleine deel van die auto's die ouder dan 25 jaar zijn.....
bennie1234567

Berichtdoor MajikSimon » 27 jun 2008, 14:04

Nou beste Bennie "de politiek" die dit hier iedereen door de strot duwt is de PVDA EN GROEN LINKS en niemand anders.

Dus voordat de stemming nou weer omslaat naar een matgeslagen
-het maakt allemaal niks uit- en -je kan er toch niks aan doen- -was altijd al zo - is niks nieuws- en meer van dergelijk ontzettend demotiverende en deprimerende praat:
Denk eens na de volgende keer dat je stemt en stem in ieder geval niet op die PVDA EN GROEN LINKS.

Wat dan wel weet ik ook niet maar dat is geen reden er toch op te stemmen.

Je kunt er wel iets aan doen.
MajikSimon

Berichtdoor bennie1234567 » 27 jun 2008, 15:09

Daarom stem ik ook al jaren VVD....voor automobilisten mijns inziens de beste partij maar ook daar geldt hetzelfde voor als voor al die andere partijen......geen garanties what so ever want morgen kan alles weer anders zijn in de politiek, maak me daar geen ilusies (meer) over helaas. Helemaal niet stemmmen of je er dus maar bij neerleggen is niet wat ik probeer te zeggen, in tegendeel: dat juist wel en dan idd bij voorkeur niet op die partijen die voorstander zijn van dit domme plan, daar ben ik het helemaal mee eens. Gemeente Nijmegen heeft ook van die fantastische plannen mbt auto's enzo, mag je raden wie daar de grootste partijen zijn...... :)<br><br>Post edited by: bennie1234567, at: 2008/06/27 15:13
bennie1234567

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto