[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
280TE HELP!!!! geen vermogen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:20

280TE HELP!!!! geen vermogen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor henkiebenz » 22 maart 2009, 22:42

Mijn 280TE uit 1982 start perfect en loopt stationair prima,hij rijdt 1km goed en begint dan in te houden,het lijkt alsof hij te weinig benzine krijgt.

De auto heeft een M110 motor met K-jetronic injectie
De kleppen zijn gesteld en de ontsteking is afgesteld,
verder heb ik de brandstofpomp getest en hij levert 1 liter in 30 seconden via de retourleiding dit mag 40 sec. zijn volgens het instructieboek, of dit ook iets zegt over de te leveren druk?
Of is dit toch een symptoom van een versleten benzinepomp?
het filterje in de aanvoerleiding voor de spinnekop is ook gecontroleerd
de stuwklep gaat (volgens mij)niet zwaar maar als ik gas geef aan de gashendel en tegelijk de stuwklep met de hand iets help komt de motor wel op toeren.
In de spinnekop zit een zuigertje met groefjes voor de benzinetoevoer, heeft iemand ervaring met reparatie of onderhoud van deze spinnekop.
Nog te vermelden is dat de auto een paar jaar stil heeft gestaan maar daarna wel goed heeft gelopen.

kortom, er is geen goede overname van stationair naar volgas

Bij een wanhopige hobbyist zijn alle meningen en suggesties welkom.

bij voorbaat dank
henkiebenz
 


Re:280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor JantjeV8 » 23 maart 2009, 08:30

Die ene kilometer, loopt de motor dan wel goed op in toerental? Je rijdt neem ik maar even aan geen kilometer stationair.

Na een minuutje draaien, gaat je leerlaufventil (ofzoiets) zich sluiten door de warmloopregelaar. De bypass voor de koude-loop gaat hij zoetjes aan buiten werking stellen en de lucht-brandstof vindt dan zijn normale weg via de injectie unit.

Zoek het eens in je warmloopregeling, is vrij recent erg veel informatie door Trouwkoets en jan280CE hier op het forum gezet, compleet met plaatjes.

Het behoeft wellicht geen aandacht dat de gehele afstelling van de motor natuurlijk gewoon in orde moet zijn. Die by-pass voor stationair en koude-loop zitten trouwens ook met rubbertjes die wel eens poreus kunnen worden of zelfs scheuren. Ik weet niet of er nog een bepaalde vacuum-sturing aan de luchtweger zit, controleer dat ook eens.

Je benzine pomp is het in elk geval niet en ik geloof ook niet dat het in je spinnekop zit. Je injectoren kun je ook wel uitsluiten, want dan startte hij ook niet zo goed. Ik zou het in die warmloop regeling zoeken.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor 280TEowner » 25 maart 2009, 12:59

Heb je de benzineopbrengst gemeten direct na de pomp of na het benzinefilter?
Had ergens gelezen dat wanneer het benzinefilter verstopt is de motor dan inhoud. Je kunt de benzineopbrengst meten na het filter, heb dit vorig jaar eens gedaan.

Kun je in overweging nemen.

Edit: ik lees net dat je gemeten hebt in de retourleiding. Dus mijn verhaal gaat niet op.<br><br>Post edited by: 280TEowner, at: 2009/03/25 12:01
280TEowner
 


Re:280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor drieske » 25 maart 2009, 13:33

Tank eens Shell V-power, dit heeft een reinigende werking of voeg een injectie-reiniger aan de benzine toe. Het komt n.l. een beetje over als een inwendige vervuiling v.d. K-jetronic, kijk ook even of de stuwklep niet aanloopt !
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor henkiebenz » 26 maart 2009, 23:08

Hallo Heren,
@jantjeV8
De warmloopregelaar schoon gemaakt en voltage gemeten,verwarmingselement gemeten op breuk
een klein drukstukje wat in de deksel van het membraamtje zit waar het stiftje van het verwarmingselement indrukt zat vast(roest en vuil) weer gangbaar gemaakt.

extra luchtschuif sloot bij warme motor niet goed (schoongemaakt)

alle vacuumaansluitingen op het spruitstuk waren vuil (doorgeblazen)

spinnekop gedemonteerd en de controleplunjer voorzichtig doorgeblazen met lage druk.

de motor loopt weer OK.
het probleem was denk ik door de lange stilstand veroorzaakt

allen bedankt voor het meedenken
henkiebenz
 


Re:280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor MB280E » 26 maart 2009, 23:32

Dat is nog eens info. Ga ik ook eens doen. Ik heb namelijk problemen met koude start.
waar zit die extra luchtschijf ergens?
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280TE HELP!!!! geen vermogen

Berichtdoor henkiebenz » 28 maart 2009, 23:42

de luchtschuif zit onder het spruitstuk
wanneer je de 2 slangetjes eraf trekt kun je controleren of ie geopend is met een zaklampje en een spiegeltje, boringen liggen tegenover elkaar, test ook de spanning 12V ,er is ook een type gevuld met was
controleer ook de koudstartinjector(zit iets lager tussen 1e en 2e injector,
gedemonteerd maar aan de leidng met koude motor starten, hij moet nu nevelen
N.B. Ik had een uitgebreid verhaal maar werd er 2keer uit gegooid.(ben geen betalend lid)
hopelijk heb je hier iets aan.
henkiebenz
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten