door Jeroen » 27 jun 2008, 22:48
Ik heb al eerder geschreven dat ik vind dat een ieder die hier op tegen is ook actie dient te ondernemen. Helaas gebeurd dat maar mondjesmaat. Ik heb indertijd zo'n standaard brief ingestuurd. En sindsdien ontvang ik keurig netjes alle voortgangrapportages. Zo mocht ik alweer enige weken geleden de nota van beantwoording "inspraak voorrang voor een gezonde stad" ontvangen.
Deze inspraakprocedure heeft slechts 720 schriftelijke reacties opgeleverd! Als wij als klassieke autobezitters niet de moeite willen nemen een briefje te schrijven, waarom zou de politiek dan rekening houden met ons. Godzijdank waren onder deze reacties ook een beperkt aantal clubs (FEHAC, Citroenvereniging, AMWB en de KNAC.
Maar helaas moet je feitelijk vast stellen dat in ieder geval de klassieke autobezitter masaal liever op zijn krent achter zijn PC op allerlei internetforum zijn/haar gal spuwt over de politiek, dan een eenvoudig briefje naar de desbetreffende gemeente te sturen. Met alle respect voor het handvol van onze leden die dat wel heeft gedaan. Ik zit op meerdere van dit soort forums en zie overal dezelfde reacties. Veel commentaar, maar zelf enig initiatief helaas niet.
Ik vind dat treurig en ik vind het dubbel treurig dat dit vervolgens bovenstaand commentaar op het politieke bestel in Nederland oplevert. Op dit forum en menig ander klassieker forum/gastenboek. Ver van ideaal, maar absoluut beinvloedbaar. Maar dan moet je wel wat doen. Had iedereen nu maar gewoon een brief of een mailtje gestuurd in plaats van zijn/haar mening op forum te plaatsen. Dan had de gemeente Amsterdam vele tienduizenden reacties gehad.
Roepen dat er niet geluisterd wordt is mij te makkelijk. Nogmaals, niks ten nadele van die paar mensen die wel de moeite hebben genomen om te protesteren. Maar ik blijf erbij, wie niet heeft geprotesteerd heeft wat mij betreft geen recht van spreken. Een democratie bestaat niet bij de gratie van diverse forums waar je je gal kunt spuwen.
Jeroen
Jeroen