[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurhuis W124 in W123 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:43

stuurhuis W124 in W123

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurhuis W124 in W123

Berichtdoor brianm » 28 maart 2009, 20:48

hallo

aangezien de stuurhuizen voor een W123 vrij prijzig zijn vroeg ik mij af of je er ook een uit een W124 kan monteren

groet
brian
brianm

Re:stuurhuis W124 in W123

Berichtdoor Wiebren240D » 28 maart 2009, 21:45

Hallo Brian

of dat past weet ik niet nog nooit geprobeert.
maar die van een W114/115 past wel op 1 ding na dat is de arm waar de stuuratangen aan vast zitten die moet verandert worden.
hier in Sneek liggen nog wel een paar stuurhuizen van een W114/115 met en zonder stuurbekrachtiging.
en ik heb er al meer dan genoeg verkocht en nog geen 1 terug gekregen dat het niet goed was.
maar wat is duur?
een stuurhuis reviesie is ook niet goedkoop.

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor brianm » 01 apr 2009, 12:31

hallo wiebren
dank voor je reaktie
ik ga binnenkort wel even passen of het gaat
als het niet lukt meld ik me wel even voor een ander stuurhuis
groet
brian
brianm

Berichtdoor Citrobenz » 01 apr 2009, 14:18

Hallo Brian,

Waarom zou je het stuurhuis vervangen?
Voor zover ik weet komt het zeer weinig voor dat ze niet goed meer zijn.

Wat is het probleem?
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Berichtdoor michel28 » 01 apr 2009, 17:08

Hoi Brian

Ik heb m'n stuurhuis ook vervangen door ,n 114/115 exemplaar,de arm moest ik overzetten van het123 stuurhuis
volgens ,de verkoper is het 114/115 stuurhuis zelfs beter,da week nie,maar hij stuurt nu stukken beter zonder die erg vrije slag. Ik was 100 euries armer maar veel rijgenot rijker.
vr gr michel

<br><br>Post edited by: michel28, at: 2009/04/01 17:10

michel28

Berichtdoor rene 115 » 01 apr 2009, 17:54

hpi,ik heb mijn stuurhuis ook vervangen door een W114/115 exemplaar en stuurt super.de stuurhuizen zijn makkelijk nog te vinden.de orginele heb ik geprobeert af te stellen,maar na een middag bezig te zijn geweest was ik niet echt tevreden over het resultaat.vandaar de wissel. gr rene
rene 115

Berichtdoor Citrobenz » 01 apr 2009, 19:02

Ik heb mijn stuurhuis van de 200D ook afgesteld.
Ben de speling helemaal kwijt, viel op zich best mee.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor michel28 » 01 apr 2009, 20:18

Ja Henk das mooi,er is ook ,n prima stelmogelijkheid,,nogmaals onbelalast uitdraaien.
maar als het dan nog niet goed is zoek je naar andere oplossingen.
Een nieuw,of gereviseerd stuurhuis loopt behoorlijk in de papieren,dus het monteren van ,n tweedehansje blijfd ,n optie voor ,ik ben blij dat ik goed rij.
vr gr michel
michel28

Berichtdoor Citrobenz » 01 apr 2009, 21:10

Ja dat is ook wel zo Michel
Ik wilde alleen de aandacht nogmaals op de mogelijkheid van het afstellen vestigen.

Het is hier al vaker op de site voorgekomen dat men een stuurhuis wilde vervangen terwijl het niet nodig bleek te zijn.
En als het alleen met afstellen opgelost kan worden scheelt men dat weer wat euro's ;)

Maar uitzonderingen heb je altijd en ja dan zul je moeten vervangen
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Wiebren240D » 02 apr 2009, 18:15

Hallo Allemaal

ik heb zelf ook nog nooit mee gemaakt dat een stuurhuis uitgesteld is maar het kan zeker.
het stellen zit wel verschil in.
bij een W123 moet je de stelbout bout uit draaien op de allereerste types na dan die zijn gelijk aan de W114/115.
daar moet de stelbout in gedraait worden en dat is een gevoels kwestie heb je er verstand van of niet maar het is gemakkelijk te leren hoor.
ik denk gewoon ergens samen komen en dan stel ik mijn ouwe W115/114 af zit nu goed ruimte op word wel hinderlijk.
maar dan kun je het verschil voelen voor deze en gene die het wil proberen eerst een stuk of 3 in mijn auto rijden en dan afstellen en dan weer rijden weet je wat je overkomt.

ik denk een goed plan voor deze en gene die het wil proberen.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor wimada » 02 apr 2009, 20:05

Mijn 280E heeft ook speling,
en ga binnenkort ook eens kijken of ik
erbij kan zit nogal ingebouwd heb ik gezien
kan volgens mij beste vanaf een brug.

gr wim
wimada

Berichtdoor brianm » 03 apr 2009, 12:57

beste mensen
ik heb nogal wat speling op de stang die aan het stuur zit,
ook lijkt het stuur een beetje naar links te hangen, denk niet dat het zo hoort
ik wist ook wel van het nastellen maar heb dit nog niet geprobeerd
het via ebay stuurhuis van W124 gekocht zonder speling voor 5 euro
deze kan er wel in alleen het huis is iets korter aan de kant van het stuur, dus stuurstang te kort
de auto staat nog niet op kenteken usa import dus kan nog even doorknutselen
groet
brian
brianm

Keer terug naar Techniek