[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
MB W123 230 update : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:05

MB W123 230 update

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

MB W123 230 update

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 21:55

Zo heren,

Ben ik weer..nou, was me weer een week, veel gedaan maar nog lang niet genoeg!

Kleine update.

Maandag, Harrie geweest, was een zware bevalling, maar mijn voorpijp en mijn motorolie zijn verwisseld/vervangen. Dikke Bosal erin , het flexibele stuk was kapot, vandaar. Dat reed al een stuk lekkerder terug naar Almere.

Vorige week nog bij de gasboer geweest voor die nieuwe aansluiting, dus al met al was budget op...maar toen ging het regenen.

Bleek de achterruit lek..wist ik al, was gekit, maar nog steeds zwembadje in mijn linker speaker verzinking op de hoedenplank, en in mijn kofferbak ook nat..zucht..

Nog meer sikaflex erop..gisteren/vandaag redelijk droog...wel erg nat maar stuk minder dan eerst;-)

Na Harrie toch gezien dat eindpijp erg slecht was...ongeduld als ik ben een stuk besteld in Duitsland, voor weinig ;-) kwaliteit was een gok natuurlijk, maar ja budget op en je kent het wel.

<br><br>Post edited by: Remigius, at: 2008/07/03 21:58

Remigius

Re:MB W123 230 update

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 21:58

En de oude nog gemonteerd:

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 21:59

Oud en nieuw samen:-)

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 22:02

Even boos maken (in de regen-geen pretje) en klaar is Remy:

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 22:03

maar goed, ik was bezig en in de kofferbak kwam meer water...bleek mijn achterlicht te lekken, waarschijnlijk iets meer omdat de wagen hoger stond, maar goed..dat mag ook snel gerepareerd worden..zucht..en toen..nog meer goed nieuws..ik was bezig met de krik en zag mijn bandje..ik denk dat is een slecht bandje..

foto:-) <br><br>Post edited by: Remigius, at: 2008/07/03 22:05

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 22:06

Band eraf gehaald, nog een foto:

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 22:09

Gelukkig was mijn reserve band beter...die er snel op, scheelt ook weer met trillen is zeker gehalveerd...snel de andere banden ook gekeken, nou, niet best, linksachter ook gaar, maar geen metaal zichtbaar, linksvoor als nieuw, rechtsvoor als nieuw, maar dan 10 jaar oud..maw ingedroogd rondom maar met vol profiel, verder geen fotos meer van, maar autobandenmarkt.nl is mijn volgende stop..tenzij ik eerst dat lekkende ruitrubber ga vervangen-liever veilig en nat, dan droog en dood he?

Ook een picture van de remmen gemaakt, rechtsachter, zag er beter uit dan wat erop zat:

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 22:10

Foto 2 van de remmen:

Remigius

Berichtdoor Remigius » 03 jul 2008, 22:11

De remmen kunnen nog wel even...denk ik...maar dat zien jullie vast beter dan ik.

Tot zover de update.

Mazzel!

Remy
Remigius

Berichtdoor Nico Vliet » 04 jul 2008, 11:31

Meet de dikte van de schijven eens Remy.
Nico Vliet

Berichtdoor wwwW123 » 04 jul 2008, 12:38

remy, wie heeft jouw apk gedaan? je boft dat je niet toevallig op vakantie bent. en dan bijv. op de tolweg...ofzo..met 2 lekke banden..enz.enz.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Remigius » 04 jul 2008, 12:52

De dikte is ongeveer 7 mm, is moeilijk te meten zit een soort van randje omheen.

Ja, apk, bizar he? Ik zal de papieren nog eens nakijken , ergens in Ermelo meen ik-heb hem begin juni gekocht. Was 16 mei jl gebeurt en is voor 2 jaar geldig! Ha, over 2 jaar ga ik daar ook heen. Als ik er dan klaar mee ben is hij 100% beter dan nu, dan wordt hij zeker en wellicht zonder smeergeld goedgekeurd!

Remy
Remigius

Berichtdoor Trouwkoets » 04 jul 2008, 13:57

Volgens www.hbase.nl is de dikte van de achterschijven 10,5 mm. dan zou 7 mm behoorlijke aan de dunne kant zijn.
Trouwkoets

Berichtdoor Remigius » 04 jul 2008, 14:14

Dan moet ik het nakijken als ik die banden verwissel. Kreeg zelf niet de indruk dat de op waren. Nog lang niet. In tegenstelling tot de achterbanden. Zoals het er nu uitziet komen er 2 Vredestein Quatrac 2(sp?) op. 175/80/R14 .

Zijn er ooit rtechtzaken gevoerd tegen APK stations die de boel belazeren?

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor jan280CE » 04 jul 2008, 14:25

Rechtzaken voeren is onbegonnen werk.
Het is een momentopname, en een dag daarna kan niemand beedigd garanderen dat de auto nog in dezelfde staat is als dat hij bij de keuring was, laat staan na 2 of 3 maand.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Semrick » 04 jul 2008, 17:13

Zo daar ben je goed weg gekomen Remy.
Een klapband lag op de loer. Ook leuk om die oude uitlaat te zien die rondom al een keer gelast is. ;-)

Een proces tegen dat APK station ga je niet winnen. Want wie zegt dat deze banden er op lagen tijdens de keuring?!.
Het kan maar zo zijn dat er prima banden onder zaten en dat de verkoper er die nog snel even af heeft gehaald voordat de auto aan jou werd verkocht.
Zo even een auto snel door de APK helpen is geen ongebruikelijke handelswijze heb ik me laten vertellen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Remigius » 04 jul 2008, 17:56

heren heren,

Jullie moeten me niet te serieus nemen, ik ga geen rechtzaken voeren. Deze auto heeft werk, dat wist ik, vind het alleen grappig dat deze auto zoveel gebreken heeft, bestaat niet dat het een eerlijke APK gehad heeft een paar weken terug. De uitlaat lekte voor bvb op het flexibele stuk-bijna door bleek. De achterpot was lek, de gum gum die je ziet is er door mij opgesmeerd.Gas aansluiting was lek. CO uitstoot stond op 6-7 meen ik..de stuurspeling is waarschijnlijk ook iets teveel..en ga zo maar door..oh ja, de knipperlichten deden het niet (alarm) maar goed. Alles werkt weer.. volgende projecten staan op stapel.

even snel:
kleppen stellen
ontsteking nakijken
achterruitrubber
achterlichten dichten (regen)
nieuwe banden natuurlijk
nieuwe starter
en sterkere achtervering.

Maar goed..ik ben ook blij dat d eband niet ontploft is, moet maandag ver rijden (Den Helder) en dan Donderdag weer terug, dan de ochtend erop naar Nijmegen en 9 dagen later weer terug...totaal 550-600km zonder kans op werken aan de auto tussendoor..dus dit is verholpen, kwam er net achter dat de uitlaat toch ergens aanloopt, waarschijnlijk op het 'stotertje' daar ontbrak het rubber kussentje van onder de wagen..regel ik dadelijk.

Eerst even bier drinken enzo;-)

Serieuzere kant: ik baal natuurlijk best wel dat alles tegelijk komt-maar ik heb hem voor een redelijke prijs, hij rijdt lekker, is een pre-pro model en ..het is een goede hobby en ik ben gek met die wagen!

Groeten,
Remy

ps. tips, onderdelen, etc tav bovenstaande , graag, sta overal voor open.
Remigius

Keer terug naar Techniek