MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 17:24

Deurrubber vervangen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Deurrubber vervangen

Berichtdoor henklith » 04 apr 2009, 21:18

Hoi Mb rijders, ik heb twee vraagjes over de deurrubbers.
Is het te doen om de deurrubbers te vervangen, of wordt dat een lastige klus, met name dan die delen die met clips vast zitten, maak je die kapot als je ze los maakt of moet je zowiezo ook bevestigings materiaal nieuw bestellen.
Dan de vraag over de prijs, ik kan van iemand nieuwe deurrubbers kopen voor 35 euro per stuk, is dat een redelijk bedrag? ik kan de prijzen verder nergens vinden.
Groet, henk
henklith
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor Moop » 04 apr 2009, 21:37

De deurrubbers vervangen is geen probleem. De clipjes aan de voorzijde van het protier zijn met een punttangetje redelijk te verwijderen en her te gebruiken(niet forceren). Het verwijderen van de oude lijmresten kost de meeste tijd. Zorg voor een goede lijm om het rubber op diverse plaatsen aan het protier te lijmen. V.w.b. de prijs van de portierrubbers die jij noemt ben je goedkoper uit dan de orginele rubbers. Veel succes.
Moop
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor henklith » 04 apr 2009, 21:45

Thanks Moop :o)
Groet, Henk
henklith
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor Moop » 05 apr 2009, 08:26

Ik ben nog vergeten te zeggen dat je de punttang onder het rubber moet duwen. De clips zijn gespleten en hebben aan de buitenzijde nokjes. Als je de clip op de juiste plek samendrukt en de punttang op het portier laat rusten (pas op voor lakbeschadigingen)kun je de plug zo omhoog drukken. succes. Moop
Moop
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor Gerry » 05 apr 2009, 08:32

Ik lees hier dat er lijm nodig is voor de rubbers. Jk heb de kofferbakrubber vervangen en deze blijft op de plaats van het slot niet zitten, moet ik hier ook lijmen? Zo ja, wat voor lijm?
Groetjes Gerry
Gerry
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor Moop » 05 apr 2009, 08:49

Ik heb hier de sikalastomer-710 van Sika gebruikt deze is in een automaterialenzaak zoals Brezan zeker te verkrijgen.
Groet Moop.
Moop
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor henklith » 05 apr 2009, 11:08

Bedankt Moop!
Over die lijm nog even, is dat lijm die na bevestiging van het rubber nog even kan verschuiven, dat is wel makkelijk, want het zit meestal nooit 100% op z'n plek, of zit het gelijk vast bij eerste contact?
Groet, henk
henklith
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor Moop » 05 apr 2009, 12:20

De lijm blijft vrij lang te bewerken. Op sommige plaatsen is het raadzaam het eve nmet tape te zekeren.
Groetjes Moop
Moop
 


Re:Deurrubber vervangen

Berichtdoor henklith » 05 apr 2009, 12:30

Ok Moop, ik heb het rubber al besteld, mijn schoonmoeder zal me dankbaar zijn als het vervangen is, zij zit altijd rechts achter mij (de schat :o)), nee geintje hoor ik heb een hele goeie band met haar, dus dat tochten aan die kant wil ik haar niet meer aandoen!

Groet, Henk.

NB: Moop, je wordt toch ook lid van de Utrecht groep!!
henklith
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten