[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wielslot sleutel gezocht ! : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:03

Wielslot sleutel gezocht !

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Wielslot sleutel gezocht !

Berichtdoor Fred » 06 jul 2008, 22:39

Goedenavond,

Op mijn 230C zitten kroonkurken met slotbouten. Ik heb echter niet de bijbehorende sleutel/adapter om de slotbouten los te krijgen. Ook de vorige eigenaar heeft em niet meer. Wel hebben we nog het typenummer, de slotbouten werden geleverd door Holland Java in Alkmaar, en het typenummer was 2 CWF.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Zie ook de foto.

Het spreekt voor zich dat ik de sleutel nodig heb. T.z.t of als ik een lekke band krijg zal ik toch de wielen er af moeten kunnen halen.

Groet, Fred<br><br>Post edited by: Fred, at: 2008/07/06 22:46
Fred

Re:Wielslot sleutel gezocht !

Berichtdoor Citrobenz » 06 jul 2008, 22:55

Hallo Fred,

Ik weet zo niet wat voor type slotbouten je hebt, maar je zult waarschijnlijk niet zomaar een sleutel van en ander kunnen gebruiken.
De slotbouten die ik ken hebben allemaal verschillende sleutels, op zich ook vanzelfsprekend want anders zou iemand anders ook zo je wielen er onderweg kunnen halen.
Normaal past de huissleutel van je buurman ook niet op jouw deur.

Misschien kun je via de verkoper van die sloten wat regelen.

In ieder geval veel succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Fred » 06 jul 2008, 23:00

Bedankt voor je reactie Henk ! Het bedrijf Holland Java bestaat helaas niet meer. (Heb ik weer !!!)

Hier nog wel een foto van de bouten:

<br><br>Post edited by: Fred, at: 2008/07/06 23:01

Fred

Berichtdoor Citrobenz » 06 jul 2008, 23:15

Juist Fred, en die pennetjes zitten bij iedere zet net even anders.
Misschien dat een handig iemand er iets voor je op kan maken, anders heb je een probleem.
Je zou dus met gips een afdruk kunnen maken en vragen of in een constructiebedrijf (of als je iemand kent) ze er een sleutel (dop) op kunnen maken.

succes er mee, en wacht niet totdat je een lekke band hebt :)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 jul 2008, 23:53

kun je er geen moer op lassen? en dan de boel er af draaien?
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 08 jul 2008, 02:33

het beste wat je kan doen is gewoon naar een bandenboer gaan . ik heb hetzelfde gehad ben toen naar velgenland geweest die zitten in vijfhuizen spaarnwouderweg 1175 daar zitten ook tal van sloperijen incl een echte Mercedes sloperij die zit er schuin tegen over
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Fred » 08 jul 2008, 06:51

Twee goede tips ! Bedankt, ik ga inderdaad eens langs vijfhuizen, ik woon in Haarlem dus dat is een thuiswedstrijd. ( En ik wist niet eens dat daar een Mercedes sloperij zat. )
Fred

Berichtdoor marty » 08 jul 2008, 21:37

Hoi Fred,

Ik heb dit probleem ook gehad en ben naar een grote bandenzaak gereden om daar mijn banden te laten vervangen. Men had een heel rijtje van die slotbouten in het raamkozijn staan en eentje paste redelijk en men heeft na even prutsen uiteindelijk de slotbouten kunnen verwijderen.
Kortom, met een beetje geluk heeft een bandenzaak bij jou in de buurt de oplossing voor jou.
Zelfs al zouden de juiste adapter hebben maar deze past niet helemaal, is het mij wel eens gelukt om een gat van de bout uit te boren en dan met een hamer de adapter er op te slaan.

Succes,

Marty
marty

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur