240TD '83 131.931km handmatig 4versn. Sonderlackierung: 822EibenGrün interieur: MBtex Champignon beige.(denk ik)
Na al enige tijd op dit fantastische forum door gebracht te hebben, hebben mijn vriendin en ik afgelopen maandag deze super mooie 240TD gekocht. Op een ieders aanraden heb ik Harrie van KlasseKlassiek om een keuring gevraagd. Echt fantastisch werk heeft hij afgeleverd. Niet alleen omdat hij de auto
goed heeft gekeurd maar ook omdat hij de auto goed heeft
gekeurd! Door zijn grondige aanpak zijn de kosten direct door ons weer terug verdiend. Hoe krijg je dat voor elkaar?: Natuurlijk is er altijd wel iets te vinden. En ondanks dat dat 'iets' in dit geval heel weinig was heeft de keuring van Harrie ervoor gezorgd dat deze puntjes in orde gemaakt worden door de verkoper nog voor de auto aan ons overgedragen wordt. Wat dat betreft wil ik ook nog even vermelden dat wij erg te spreken zijn over MB Klassiekers in Montfoort waar we de auto gekocht hebben.
Ok goedkoop was het niet. Maar we zijn nu eenmaal verliefd geworden op deze schitterende W123 Kombi. Veel tijd ruimte en kennis om een opknapper te kopen hebben we niet dus het was onze gedachte om nu een goede te kopen, en er vanaf het begin met veel plezier in te kunnen rijden. Laat ik zeggen, we hebben de tijd gekocht om van de auto te genieten als het ware. Natuurlijk zal de voldoening van een restauratie erg groot zijn, maar dat past nou eenmaal niet in ons leven op dit moment. Het is niet voor niets een Kombi geworden, met de geboorte van onze dochter 5 maanden geleden blijken we opeens veel meer ruimte nodig te hebben, en veel minder tijd en energie voor een leuke hobby erbij te hebben.(geen klachten hoor, gewoon realistisch)
Het is nu ons plan om eerst een aantal maanden op normale diesel te blijven rondrijden en daarna, als we zeker zijn van de motor en de 3 maanden garantie zitten erop, een Elsbett 1 tanks pakket in te laten bouwen. We willen graag op PPO gaan rijden maar dan wel met de nodige voorbereidingen.
Nog een paar dagen wachten en dan staat ie op naam en voor de deur. En we hopen dat we er nog lang plezier van kunnen beleven.........
Ik ben trouwens benieuwd naar jullie bevindingen en meningen over het rijden op PPO. Ik weet, er staat al veel over op het forum en ik heb ook al met Jurgen gesproken, maar mocht er nog iemand iets over kwijt willen, graag!
Alvast bedankt tot zover en tot binnenkort. Groet Yvo