[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
carpartsdirect : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:22

carpartsdirect

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

carpartsdirect

Berichtdoor Toyman » 09 jul 2008, 12:38

hoi

hebben jullie ervaring met het plaatwerk bij Carpartsdirect
want ik ben op zoek naar een lv scherm koplamp knipperlicht motorkap+gril bumper +onderkant van die
twee Platic gril schermen
Toyman

Re:carpartsdirect

Berichtdoor wwwW123 » 09 jul 2008, 15:35

alleen klopt hun tekst niet; alleen originele Mercedes onderdelen.......een nw. spatbord voor 49 euro origineel? lijkt me niet
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor w123boy » 09 jul 2008, 20:15

hallo toyman

heb alleen ervaring met immitatie
als je van plan bent de auto langer te houden

koop dan ORGINELE (is mijn advies)

ik heb er spijt van dat ik 6 jaar geleden
immitatie heb gekocht
ik krijg nu blaasjes her en der
op allerlei plaatsen
en immitatie past gewoon minder goed

grt en succes w123boy

w123boy

Berichtdoor Toyman » 09 jul 2008, 21:26

oke bedankt voor de reactie
het is maar een weet van een ander zijn ervaring en een orgineel schrem voor 49 lijk mij ook sterk want bij MB kost het allemaal wat meer

Motorkap--377.04
GRIL----- 409.06
KOPLAMP---283.OO
SCHREM----145.15
BUMPER----377.11
EN DAT ALLEMAAL EXCL BTW<br><br>Post edited by: Toyman, at: 2008/07/09 21:29
Toyman

Berichtdoor The White Rider » 10 jul 2008, 08:59

IK heb 2 voorschermen gehaald bij Mercedes-only in Hapert. Voor 70 euro/stk heb je occazie-schermen. Even opschuren, juiste lakje erop en klaar.
The White Rider

Berichtdoor wwwW123 » 10 jul 2008, 09:57

imitatie past wel wat minder goed, maar het viervoudige betalen is dan een keuze. of het imitatiemateriaal (misschien zit er ook verschil tussen de div. merken?) eerder roest betwijfel ik.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 10 jul 2008, 18:20

Kijk uit heren, niet alleen op prijs afgaan.

Er worden schermen voor 49 euro aangeboden, zo goed als zeker imitatie of op oude matrijzen geperst. Maar via internet worden ook schermen van 100 of 150 euro als origineel aangeboden die waarschijnlijk uit exact dezelfde importstroom zijn gekomen als die van 49 euro.

Ik heb dat eens geprobeerd, en waar je ze ook vandaan haalt, duur of goedkoop, altijd staat er Klokkerholm op en dat was destijds hofleverancier van Mercedes...

Dus van die kant belicht kun je net zo goed die van 5 tientjes aanschaffen.
Als er 1 van 5o euro 5 jaar netjes blijft, en een originele 20 jaar maar die kost 300 euro, kun je ook 4 x je imitatie vervangen... 't-Is maar een redenatie, niet meer dan dat.

Vaak heeft het roesten ook te maken met de lak-behandeling:
Kit alle naden af aan de binnenkant, zeker voor onder de bumber waar de lasnaden zitten van de keienvanger, behandel de binnenzijde met anti-steenslag, gebruik bij het monteren rijkelijk vet of dikke wax aan de boutjes om afgesprongen lak-flintertjes toch te beschermen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 11 jul 2008, 23:09

kan wel zo zijn maar die goedkope passen toch vaak niet zo mooi. ook schijnt er verschil te zitten tussen klokkerholm duitsland en klokkerholm italie. het fijne weet ik er niet van, wel weet ik dat imitatie nooit echt mooi past. je moet voor de gein eens gaan letten op de parkeerplaats. kijk maar eens naar de passing van de richtingaanwijzers... een motorkap zou ik van de sloop halen. daar liggen m.i. genoeg goede en deze zijn lijkt me bijna altijd nog origineel. zelfde geldt voor de gril, er staan best nog knappe exemplaren op de sloop wel ff goed poetsen. die voorschermen... persoonlijk zou ik even doorsparen of de oude restaureren als ze verrot zijn.

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor JantjeV8 » 13 jul 2008, 21:03

Origineel is altijd het mooist, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet blindelings op de prijs af moet gaan want dan kun je wel eens bedrogen uit komen.

INformeer eens ij een plaatselijke schadereparatie bedrijf, die weten vaak precies hoe het zit. Als een leverancier daar goedkope rotzooi binnengooit en die plaatwerkers de grootste moeite hebben om er iets moois van te maken, dan hoeft die leverancier ook niet meer aan te kloppen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor w123boy » 13 jul 2008, 21:30

hallo

ik zag op marktplaats nog een orginele staan