[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vervangen Verdelerkap : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:48

Vervangen Verdelerkap

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vervangen Verdelerkap

Berichtdoor Martinovich » 16 jul 2008, 22:34

He allemaal,

Vandaag heb ik mijn stroomverdeler vervangen.

De motor liep n.l. niet meer zo mooi hield af en toe in en leek soms op minder dan 6 cylinders te lopen.

De motor tikte ook weer behoorlijk, terwijl dit er juist helemaal uit was na het kleppen stellen, en het uitvoeren
van een beurt.

Het tikken begon na het wassen van de auto, de motor liep toen slecht en na het droog maken van de stroomverdeler
liep ie beter maar tikte dus.

Nu heb ik dus de kap vervangen, en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen.

Het tikken is echt helemaal weg, het lijkt wel of hij ook veel mooier trekt.

Ik ben erg benieuwd of hij nu ook zuiniger gaat lopen....

Hij liep eerst 1 op 7,4 nu loopt ie krap aan 1 op 6, dus ik ga het bijhouden met de nieuwe verdelerkap.

Ik houd jullie op de hoogte...

Gr. Een erg drukke (lees te drukke) Martijn.

P.s. Verder gaat alles goed met mij en de auto, geniet er nog steeds erg van dus.....
Martinovich

Re:Vervangen Verdelerkap

Berichtdoor Citrobenz » 16 jul 2008, 23:52

Martijn,

Hoe kan het dat na het wassen je verdelerkap nat is dan?
Of was je de auto ook onder de motorkap?
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Martinovich » 17 jul 2008, 09:02

Nee niet onder de motorkap, maar waarscheinlijk met
het afspuiten van de voorkant is er door de grille
water gekomen.

De kabel van de bobine naar de verdelerkap was ook erg slecht,
dus misschien is daar ook water in gekomen,.
Martinovich

Berichtdoor wwwW123 » 17 jul 2008, 10:36

rij je op gas of gewoon benzine? heb je de verdelerkap gewoon in de automaterialenzaak gekocht?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Jeroen » 17 jul 2008, 19:45

Het is altijd weer verhelderend hoeveel ellende een relatief simpel onderdeel kan veroorzaken. Ik had laaste op mijn Alfa Spider ook last van wat problemen. Bij een bepaald toerental in zijn drie hield de motor in. Alleen bij die versnelling en die toeren. Bleek uiteindelijk opgelost door de bobinekabel te vervangen.

Let ook altijd goed op de aansluitingen van de bobinen en bougiekabels op de verdelerkap. Soms gaan die eroderen (slaan helemaal wit uit). net zoals met deze verdeelkap krijg je dan allerlei rare verschijnselen. Eigenlijk denk ik dat je de verdeelkap + bougie en bobinekabel toch eigenlijk wel eens in de twinteg jaar zou moeten vervangen

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek